بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۰۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱
یک سخنگوی جامعه ایزدیان عراق گفته است که ده‌ها هزار نفر از پیروان این آیین بعد از تصرف شهرهای کردنشین شمال غرب عراق توسط داعش از محل زندگی‌شان گریخته‌اند.
تدبیر24: جوهر علی‌بیگ گفت که حدود ۴۰ هزار ایزدی ساکن شهرهای کردنشین شنگال (سنجار) و زمار در اطراف موصل بعد از فرار تلاش می‌کنند که خود را به اقلیم کردستان عراق برسانند.

شمار زیادی از این افراد که از خانواد‌های کرد ایزدی (یزیدی) هستند، بعد از فرار از دست داعش به کوه‌های اطراف پناه برده‌اند، اما همچنان در محاصره هستند.

منابع خبری نزدیک به حزب دموکرات کردستان عراق گزارش داده‌اند که تعدادی از آنها به دلیل گرسنگی و تشنگی در کوه‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان ملل متحد دیروز یکشنبه ۳ اوت از آواره شدن ۲۰۰ هزار نفر در این منطقه خبر داده بود و گفته بود که بسیاری از بیجاشدگان پیروان آیین ایزدی هستند.

سازمان ملل متحد نسبت به وقوع یک "تراژدی انسانی" در این منطقه هشدار داده و گفته است که آوارگان نیاز فوری به مواد اولیه مانند آب و غذا و دارو دارند.

'کشتار ایزدیان'
منابع خبری نزدیک به کردها از ادامه درگیری در اطراف شهر شنگال بعد از عقب‌نشینی نیروهای پیشمرگ کرد از این منطقه خبر داده‌اند.

بنا بر این گزارش‌ها، نیروهای کرد سوریه که با عنوان "واحدهای حفاظت خلق" شناخته می‌شوند، برای کمک به ایزدیان از مرز سوریه وارد عمل شده‌اند.
 
در همین حال خبرگزاری ملی عراق از "کشتار ۷۰ پیرو آیین ایزدی" توسط نیروهای داعش خبر داده است. بنا بر این گزارش این افراد از اسلام آوردن سرباز زده بودند.

منابع خبری کرد هم در گزارش‌های جداگانه از "کشتار خانواده های ایزدیان" توسط داعش خبر داده اند.

در این گزارش ها به نقل از شاهدان آمده است که نیروهای داعش دست کم دو نیایشگاه ایزدیان در شنگال را ویران کرده‌اند و با یورش به بانک‌ها و ساختمان‌های دولتی دست به غارت اموال زده‌اند.

'مجازات مرگ'
نیروهای "دولت اسلامی" یا داعش روز یکشنبه و بعد از چند روز درگیری با نیروهای پیشمرگ کرد در شمال غرب عراق، توانستند کنترل چند روستا و شهر کوچک، یک چاه نفتی و سد موصل، بزرگ‌ترین سد عراق را به دست بگیرند.

سخنگوی جامعه ایزدیان به آسوشیتدپرس گفته است که گروه های اسلامگرا به پیروان آیین ایزدی هشدار داده‌اند که اسلام بیاورند، مالیات بدهند یا این منطقه را ترک کنند، در غیر این صورت مجازات مرگ در انتظار آنها خواهد بود.

داعش، پیروان آیین ایزدی را به شیطان‌پرستی متهم می‌کند و پیروان آن را "کافر" می‌داند.

در باور ایزیدیان، شیطان دشمن اصلی بشریت نیست، بلکه مقرب‌ترین فرشته خداوند و نخستین آفریده اوست و ملک طاووس نام دارد؛ فرشته ای که به اعتقاد آنها خداوند تنها به این دلیل به او فرمان داد به آدم سجده کند که او را بسنجد و هنگامی که او از سجده کردن سر باز زد، بر تقربش به درگاه الهی افزوده شد و خداوند اداره جهان را به او سپرد.

"دولت اسلامی" پیش تر از مسیحیان موصل هم خواسته بود که یا مسلمان شوند، یا جزیه (مالیات) بدهند و یا شهر را ترک کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها