بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۰۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
عضو کمیته کشوری کورونا ویروس به حاجی های ایرانی که اکنون در مکه به سر می برند توصیه کرد، برای پیشگیری از ابتلا به کورونا ویروس با شتر عکس نگیرند.
تدبیر24: دکتر «مسعود مردانی » روز سه شنبه در سمپوزیوم عفونت تنفسی کورونا ویروس مرس(MERS-CoV) با بیان اینکه کورونا ویروس از شتر نیز قابل انتقال است، افزود: متاسفانه برخی حاجی های ایرانی در عربستان با شترهای این کشور عکس یادگاری می گیرند و حتی شیر و گوشت این حیوان را مصرف می کنند.

کورونا ویروس مرس برای نخستین بار در عربستان شناخته شد. تب بالای 38 درجه سانتیگراد، سرفه، اسهال و تنگی نفس از علایم این بیماری به شمار می آید که به گفته دکتر مردانی 30 درصد مبتلایان را می کشد.

** هشدار برای تبلیغات شیر شتر در کشور

مردانی به تبلیغات اخیر برای مصرف شیر شتر در کشور اشاره کرد و گفت: برخی بی توجه به بروز بیماری کورونا ویروس، به فکر افتاده اند که شتر وارد کنند و شیر و گوشت شتر را تبلیغ کنند.

عضو کمیته کشوری کورونا ویروس به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور تاکید کرد که اگر آگهی تبلیغاتی در خصوص شیر یا گوشت شتر در سطح شهر ها مشاهده کردند، حتما از توزیع این آگهی ها جلوگیری کنند.

** دوره کمون (نهفته ) کورونا ویروس دو تا 13 روز است

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درمورد دوره کمون (نهفته) کورونا ویروس گفت: این دوره بین دو تا 13 روز است و اگر هر کدام از هموطنان بویژه آنهاییکه از سفر حج بازگشته اند و یا با حاجی تازه بازگشته از سفر حج در تماس بوده اند، در صورت مشاهده علایم کورونا ویروس به پزشک مراجعه کنند.

وی از حاجی های بازگشته از سفر حج خواست که مراسم ولیمه خود را 14روز پس از بازگشت از سفر برگزار کنند.

مردانی خطاب به هموطنانی که به دیدن حاجی ها می روند تاکید کرد از بوسیدن، دست دادن و در آغوش کشیدن آنهاییکه دارای علایم بیماری هستند، خودداری کنند.

** قول مساعد حج وزیارت!

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه افراد در معرض خطر از جمله هموطنان بالای 65 سال، زنان باردار، کودکان و همچنین بیماران مبتلا به بیماری های مزمن مثل دیالیزی ها اکنون به سفر حج نروند، افزود: در این خصوص با نماینده حج و زیارت نیز جلساتی داشتیم و وی قول مساعد داده تا این افراد را به حج نفرستند اما به رغم این قول ها، بیمارانی در مطب من نیز هستند که بیش از 80 سال سن دارند و از من می خواهند تا قرص هایی برای آنها تجویز کنم که با خود به مکه ببرند.

** توصیه به کارکنان بیمارستان ها

این فوق تخصص بیماری های عفونی همچنین به مراقبت و کنترل عفونت توسط کارکنان بیمارستان ها از جمله پزشکان و پرستاران تاکید کرد و گفت: این افراد بیشتر در معرض خطر ابتلا هستند.

وی افزود: این افراد باید حتما از ماسک، عینک، گان و دستکش برای کنترل عفونت، موقع تماس با بیمار مبتلا به کورونا ویروس استفاده کنند.

بر اساس آخرین آمار بدست آمده، تا هفته قبل شمار مبتلایان به کورونا ویروس 846 نفر اعلام شده که کشور عربستان با داشتن 721 بیمار بیشترین تعداد مبتلایان به خود اختصاص داده است.

براساس این اطلاعات، تاکنون 298 نفر از بیماران مبتلا به کورونا ویروس جان خود را از دست داده اند که اکثر آنها بیماری زمینه ای داشته اند.

شمار مبتلایان به این بیماری در ایران به پنج نفر می رسد که یک نفر آنها فوت کرده است، اما یک مقام مسوول در وزارت بهداشت اعلام کرد که احتمالا یک نفر دیگر هم بر اثر این بیماری فوت کرده است و شمار آنها به دو نفر می رسد.

سمپوزیوم عفونت تنفسی کورونا ویروس مرس(MERS-CoV) در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها