بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۱۲۲۵
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۶
طرح خاورمیانه بزرگ استوار بر اختلافات مذهبی
اصرار و ابرام غرب برای ایجاد چنین جبهه ای در آینده دور و نزدیک وجود خواهد داشت زیرا حیات داعش، کشتار مسلمانان و حفظ عدم ثبات در منطقه منوط به ایجاد دوقلویی همسان در جبهه مقابل است.

تدبیر24: از همان آغازین سال های هزار سوم که " طرح خاورمیانه بزرگ" روی میز کاری تئوریسن های نئومحافظه کار کاخ سفید قرار گرفت، مشخص و معلوم شد که یانکی ها برای منطقه ژئواستراتژیک خاورمیانه و تغییرات ژئوپلتیکی در آن نقشه ها در سر می پرورانند.

به گزارش خبرنگار تدبیر24 پس از افول هیمنه جهان دوقطبی و آغاز هژمونی ایالات متحده در ساختار نظام بین الملل، از یکسو آمریکایی ها در پی بسط و تعمیق دو چندان نفوذ خود در خاورمیانه بودند و از طرف دیگر خطر اسلام سیاسی و قوت گیری آن می توانست یگانه چالش ایالات متحده در جهانی باشد که با رشد روز افزون آگاهی های عمومی در برابر یکه سالاری و ترکتازی قدرت ها، به عنوان آلترناتیو خدشه ای بر پیکره جهان دو قطبی باشد.

راهکار سهل و آسان در این میانه ایجاد افتراق و چند دستگی در میان کشورهای اسلامی از یکسو و از دیگر سو بازنمایی چهره ای پس زننده و نا مقبول از دین رحمانی در منظر جهانیان بود.

پروژه دوم با حملات یازده سپتامبر و بولد کردن القاعده و تفکرات متحجرانه آنان به خوبی به انجام رسید و چهره اسلام در افکار عمومی جهانیان دیگر گونه جلوه گر شد.

اما فاز اصلی برای ایجاد افتراق و تشتت و درگیر ساختن نحله های مختلف مذهبی در جهان اسلام درست پس از آغاز خروش ملت ها در جهان عرب و خاورمیانه که میرفت نقشه معادلات را به کلی دیگرگونه کند، کلید خورد.

از نمایه های ظاهری طرح خاورمیانه بزرگ یکی آنست که با رشد آگاهی و سطح سواد در جهان اسلام طبقه ای همگرا تر با غرب در جوامع اسلامی ایجاد شود اما نکته آنجاست که در عمل و در پشت پرده راهی معکوس و کاملا مغایر با این ویترین بیرونی طرح و ارائه شد.

غربی ها بوضوح با کمک های مالی هنگفت و حمایت های تسلیحاتی به متحجرترین خوانش از اسلام، میدان را برای عرض اندام آنان مهیا کرده و گروهی همانند داعش با نمایه ظاهری اهل تسنن را در عراق و شامات به منصه ظهور رسانند.

انتشار اسناد ویکی لیکس و نیز اعترافات گاه و بیگاه مقامات غربی و نیز مستندات تحولات میدانی بخوبی نشان می دهد که این گروه شبه نظامی تندرو و غیر قابل مهار با حمایت ها و پشتیبانی های اطلاعاتی و تسلیحاتی غرب در عراق امکان بروز و ظهور یافته و به نظر می رسد با توجه به موقعیت منطقه ای و روند تحولات به این زودی ها این غائله را پایانی نباشد.

از سوی دیگر غربی ها برای ایجاد اختلافات مذهبی نمی توانند تنها بر روی یک طرف ماجرا متمرکز باشند چرا که بسط و تعمیق منازعات نیازمند دوگانه سازی است و بدون مانور در جبهه مقابل ترسیمی امکان حیات تندروهای افراطی از آنان سلب می شود.

با این رویکرد غربی ها از چند سال پیش حرکت نرم و نامحسوس خود را که بیشتر متوجه فضا سازی رسانه ای بود در اردوگاه مقابل یعنی در میان شیعیان آغاز کردند.

ایجاد شبکه های متعدد ماهواره ای که در آن با استفاده از المان ها و نمادهای مذهبی شیعیان به مقدسات و چهره های مورد وثوق اهل سنت توهین و هجمه انجام می شد یکی از این برنامه های هوشمندانه و زیر پوستی در راستای بسط و تعمیق اختلافات بود.


شبکه های قارچ مانندی که با حساب های سر انگشتی حضور آنان روی شبکه های ماهواره ای ماهیانه میلیون ها دلار هزینه دارد و مشخص نیست منابع مالی این شبکه ها از کجا تامین می گردد؟ شبکه هایی که خود را متنسب به یکی از روحانی نماهای تندرو کرده و بر تنور اختلافات مذهبی می دمیدند.

نکته آنکه در بحبوحه آغاز به حملات داعش روحانی نمایی که خود را در ارتباطات با امام زمان (عج) معرفی می کند و از مخالفین مرجعیت اگاه و مقتدر شیعی در عراق است پس از سال ها فعالیت نامحسوس به ناگهان علیه حکومت مرکزی به خروش درآمد و قصد داشت که جو آرام مناطق شیعی را به هم بریزد که با تسلط و اقتدار مرجعیت شیعی موفق به این عمل نشد و این نکته نیز گواهی بر این مدعاست که دشمنان اسلام و مسلمین درصدد سرمایه گذاری برای ایجاد طیفی تندرو در میان شیعیان بوده تا با بزرگ نمایی و انجام اقدامات تخریبی بر تنوره مجادلات بدمند.

در این میانه البته چند نکته مانع رسیدن به این خواسته بوده و همین است که آنان در میان شیعیان بدنبال اقدامات نرم و تهییج های رسانه ای رفته اند. استیلا و اقتدار مرجعیت شیعی که همواره بر برادری و برابری اقطاب و اضلاع جهان اسلام تاکید دارد، مانیفست وحدت اسلامی که امام (ره) بر آن تاکید داشته و به عنوان یک راهبرد همیشگی در برابر ماست و نیز سیاست های اصولی و بدور از جنجال برانگیزی جمهوری اسلامی در صحنه معادلات خاورمیانه تاکنون نقش استکبار را برای میلیتاریزه کردن منازعات شیعه و سنی در جبهه شیعیان را ابتر گذاشته است.

نکته ای که البته نباید از نظر دور داشت اصرار و ابرام غرب برای ایجاد چنین جبهه ای در آینده دور و نزدیک خواهد بود چون حیات داعش منوط بر ایجاد دوقلویی همسان در جبهه مقابل است.

البته بدیهی است که برادران اهل سنت نیز آموزه های اینچنینی نداشته و در جرگه نگرش های ناموجه و غیر اسلامی تکفیری های وهابی نمی گنجند و مرور زمان به عنوان گزاره ای مهم به افشای ماهیت این جریان ها و اعلام انزجار هر چه بیشتر مسلمانان از آنها خواهد انجامید اما هر چه هست به نظر می رسد در هر دو اردوگاه دشمنان در صدد بهره گیری از ناگاهی ها و نیز سوء استفاده از فضای احساسی و دمیدن بر تنور اختلافات باشند.

نکته ای که باید با هوشیاری به آن نگریست و از عرض اندام تندروهای بی منطق در هر اردوگاه جلوگیری به عمل آورد. جهالت و نادانی و عدم توجه به آموزه های اسلامی و دمیدن بر کوس تبعیض ها و اجحاف ها می تواند رگ حیات تندروها را در منطقه جاری و ساری کند و بی گمان اگر این نکات ملحوظ نشود با ایجاد محدودیت های فیزیکی نمی توان این اژدهای چند سر زائیده استکبار و استعمار را مهار کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۴
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
15
1
داعش شیعه شما هستید که در شیعیان تفرقه می اندازید وبا مخالفین برادرید شما ادعای وحدت می کنید ومأموران، با حمله به دفتر های شبکه های تبلیغ تشیع، آنها را بستند و کارمندان آن را دستگیر کردند! به این بهانه که این شبکات تفرقه افکنی می کنند!!!!! چرا پس به دارالعلوم زاهدان یا مسجد مکی که تروریست های پاکستانی و سیستان و بلوچستان در آنجا تحصیل کرده اند حمله نمی کنید؟؟؟ مگر در سایت هایتان نمی نوشتید که مولوی عبدالحمید همپیاله جیش العدل و سپاه صحابه است؟؟؟ مگر این آکادمی تربیت تروریست تفرقه افکنی نمی کند؟؟؟ قال الرضا (علیه سلام ): ان ممن یتخذ مودتنا اهل البیت لمن هو اشد فتنة على شیعتنا من الدجال . فقیل له : یابن رسول الله (صلى الله علیه و آله و سلم ) بماذا؟ قال : بموالاة اعدائنا ومعاداة اولیائنا!
انه اذا كان كذلك اختلط الحق بالباطل واشتبه الامر. فلم یعرف مؤ من من منافق .
بحار الانوار، جلد 75، ص 391

امام رضا (علیه سلام ) فرمود: « برخى از كسانى كه مودت و دوستى ما اهل بیت را دستاویز ساخته اند، فتنه شان بر شیعیان ما از فتنه دجال بیشتر است . پرسیدند: اى فرزند رسول خدا! به چه مناسبت فتنه شان از دجال بیشتر است ؟ فرمود: زیرا با دشمنان ما، مهر و مودت مى ورزند و نسبت به دوستان ما دشمنى و عداوت مى نمایند.

هرگاه چنین شد، حق و باطل مخلوط مى شوند و حقیقت مورد اشتباه قرار مى گیرد، در نتیجه مؤ من از منافق بازشناخته نمى شود.»
پاسخ ها
رز
| NETHERLANDS |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
بروبابا . دست س......ی و قمه زنان و لعن کنندگان و داعش در یک کاسه است. راست می گید برید از اماکن مقدس عراق حفاظت کنید و اینجا لفاظی نکنید. برید بحرین و جون بدهید برای شیعه در ایران امن و امان شعارداده اسون است ان وقت بهاش را شیعه در سوریه و عراق و بحرین و لبنان می دهد
جک
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
در جواب رز : شما اگر راست می گید برید از بیت المقدس دفاع کنید و اینجا لفاظی نکنید. برید فلسطین و با اسرائیل بجنگید و شعار مرگ بر اسرائیل بدهید چون در ایران امن و امان شعارداده اسون است اما بهایش را مردم غزه میدهند.
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
حق با رز است! بعد هم جناب جک ما به بیت المقدس هم رفته ایم! پس حرفهایمان شعار نیست.
آذر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
2
8
دفترهای تبلیغاتی هردو گروه افراطی شیعه و سنی باید تعطیل شود چون هردو تفرقه افکنی میکنند.وسخنان شما ناشناس گرامی متاسفانه تفرقه افکن است بهتر است به مولایمان امیرالمومنین اقتدا کنیم که سی سال دم بر نیاورد تا بین مسلمین چند دستگی واقع نشود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
6
1
حمله به شبکه های شیعه با چه هدفیست؟؟؟ ایا تبلیغ وپاسخ گویی به شبهه وهابیت ومخالفین و رساندن پیام اهل بیت علیهم السلام به گوش جهانیان جرم و تفرقه افکنی است؟؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
نمی دانم چرا این روز ها بیشتر به یاد غربت مهدی فاطمه (عج) می افتم

العجل العجل یا مولای یا صاحب الزمان (عج)
ازاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
0
5
حماقت وتندروی شیعه وسنی نمیشناسد .هیچ کس وهیچکس حق گرفتن جان کسی راندارد مگر خداوند .حالا درکنار محکومیت داعش واعمالش یه نگاهی هم به گذشته نزدیک وکارهایمان بیندازیم چون درهرفعل ورویدادی تذکری هست ویاداوری.هدایت همیشه خواستمان باشدازخدای حکیم ودانا
اقادی
|
-
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
1
4
داعش مرزو مذهب ندارد بعضی ازتندروها درکشورهم داعشندباچند درجه کمتربهانه به دست دشمن نده هم وطن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
1
1
وحدت و تقریب به معنی کوتاه آمدن از موازین مسلم مذهب و دست بر داشتن از اعتقادات نیست. برائت جستن از دشمنان و ظالمین به اهل بیت (علیهم السلام) جز فروع دین مذهب حقه تشیع است و کسی که از ظالمین به اهل بیت (علیهم السلام) اعلام برائت ننماید جزو دوستان این خاندان مکرم محسوب نمیشود. ولیکن برائت و وحدت سیاسی قابل جمع است و رهبری نیز بارها اشاره کردند که منظور از وحدت کوتاه امدن از مسلمات اغتقادی مذهب و یکی شدن اعتقادات نیست و مباحث طلبگی باید در حوزه ها و مراکز علمی به قوت خود باقی بماند. پس کسی تصور نکند اقدام اخیر وزارت اطلاعات در برخورد با برخی شبکه ها به معنی چراغ سبز به افراطیون اهل سنت بوده است. مردم ولایتمدار ایران از نهاد های امنیتی و اطلاعاتی میخواهند به شدت با عناصر و حامیان داخلی شبکه های و وهابیت برخورد نموده و ریشه تفکر فرقه ضاله وهابیت را در کشور بخشکانند. ایران اسلامی هیچگاه محل امنی برای دشمنان خاندان رسالت نبوده و نخواهد بود .
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
0
4
آیا وحدت میان شیعیان مهمتر است یا وحدت شیعه با دیگران؟
وضعیت کنونی جامعه مثلا اسلامی ما نشان می دهد که چه کسانی در راه اهل البیت علیهم السلام خدمت می کنند.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها