بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۱۶۷۹
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
هنوز موج واکنش ها به «بی سواد» خواندن منتقدان مذاکرات ژنو فروکش نکرده بود که سخنان رئیس جمهوری در جمع سفرای کشورمان که در آن «تعامل هراسان» را «بزدل» خوانده و از لفظ «به جهنم» علیه مخالفان استفاده نمود؛ موج رفیع تری را در فضای سیاسی و رسانه ای کشور برانگیخت.
تدبیر24: نسرین وزیری - اگرچه این قلم در پی تایید یا تقبیح این ادبیات نیست- چرا که اساسا در چنین جایگاهی نیست- اما در پی چند کلمه حرف حساب با آنانی است که از این ادبیات برآشفته و اعتراضشان را تا مرز تشکیل جلسه غیرعلنی در مجلس پیش برده اند. کسانی که روی همین صندلی های سبز مستمع سخنان رئیس جمهوری بودند که یکبار «خلق الله را به خرید گوجه فرنگی از محله خود» فرا خواند و بار دیگر در حالی که به خانه ملت آمده بود تا برای اولین بار در تاریخ پس از انقلاب در جلسه «طرح سوال از رئیس جمهور» حضور یابد خطاب به نمایندگان گفت «شب عید است؛ می‌خواهیم با هم صفا کنیم». او حتی گفت که که اگر نمایندگان به او نمره ای کمتر از 20 بدهند «بی انصاف»، «بی معرفت» و «نامرد» هستند. (جلسه علنی 24 اسفند سال 90/ منبع: خبرگزاری ها)

رئیس دولت پیشین در همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور علی‎رغم توصیه غلامعلی حدادعادل به اینکه از ضرب‎المثل «آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت» استفاده کند از گفتار عامیانه «آن ممه را لولو برد»! استفاده کرد. احمدی‏نژاد در همین همایش خطاب به اوباما و سردمداران غرب گفت: «آب را بریزید همان جایی که می‎سوزد». ادبیات منحصر به فرد احمدی‎نژاد را دربیان نفرتش نسبت به رژیم صهیونیستی در آن همایش دیدیم که گفت: «آن صهیونیست‏های احمق آدم اجیر کردند که مرا بکشد». البته او پیش از این نیز در تشریح غضبش به بدخواهان ملت ایران در آذرماه 87 گفته بود: «اگر بدخواهان به حقوق ملت ایران تجاوز کنند، این ملت با چاقوی زنجان دست و پای آنها را قطع می کند.»

او یکبار برای آنکه پیشرفت‎های علمی ایران را بنمایاند، گفت: «یادتان هست که قدیم‏ها می‏گفتند فلان کشور موشک می‎سازد، ایران آفتابه می‎سازد».

او در جمع مردم آذربایجان غربی در فروردین ماه سال 89 به اوباما گفته بود:«گنده‎تر و گردن کلفت‎تر از تو هم نتوانست غلطی بکند». او همچنین در آذرماه 87 نیز درواکنش به صدور سومین قطعنامه علیه ایران از سوی شورای امنیت سازمان ملل در خوزستان گفت: «آنقدر قطعنامه صادر کنید نا قطعنامه‏دانتان پاره شود». البته احمدی‎نژاد اسفند 85 نیز در واکنش به صدور دومین قطعنامه علیه ایران گفته بود: «ایران ترمز و دنده عقب قطار هسته ای خود را دور انداخته است». او در سومین سفر استانیش به اصفهان که در دولت دهم انجام شد از آمریکا به عنوان یک «چهارپای در گل گیر کرده در باتلاق منطقه» یاد کرد و گفت: ریگان و وزیر خارجه آمریکا جزء بی‎شعورهای عالمند.

احمدی‏نژاد زمانی که کابینه دهم را در رسانه ملی معرفی می‎کرد و از جایگزینی مرضیه دستجردی به جای کامران لنکرانی سخن می‏گفت، در دفاع از عملکرد وزیر پیشین بهداشت و اعلام محبتش به او گفت: «آقای لنکرانی مثل هلو می‎ماند». از این دست مثال ها زیاد است و همه آنها در این مقال نمی گنجد.

جالب اینکه غلامحسین الهام سخنگوی پیشین دولت در دوران زعامت دولت نهم یکبار گفته بود که ادبیات احمدی‎نژاد ویژه است و به ان غبطه می‎خورد. دفتر پژوهش و بررسی‎های خبری خبرگزاری ایرنا در اسفند ماه سال 87،  اعلام کرد: احمدی‌نژاد با ابداع گفتاری به دور از تکلف، قدم در مسیر احیای عزت و اقتدار ملی و افزایش ضریب امنیت می‎گذارد.  

آقایان مجلس نشین که از ادبیات رئیس جمهور به خشم آمده اند، چرا ککشان در دولت قبل نمی گزید؟ چرا یک سوزن به خودشان که عمدتا از حامیان دولت قبل بوده اند نمی زنند، تا بعد نوبت جوال دوز به دیگران شود؟
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۴
انتشار یافته: ۱۵
روح اله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
13
7
خیلی جالبه که تمام این ادبیاتی که از رییس جمهور قبلی نام بردید در نکوهش دشمنان اسلام و ایران گفته شده بودند اما رییس باتدبیر مردم منتقد خود ایران را با ادبیاتی عجیب نکوهش کرده و سردمدار جبهه کفر و استکبار را(باراک اوباما) انسان با هوش و مودب می داند . . .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
مردم نه عده قلیلی لطفا اون دلواپسان را عموم مردم معرفی نکن
سجاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
افرین اقا روح الله
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
10
8
احمدی نژاد به ملت درشت نگفت.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
یعنی اون گروه رو شما ملت می دونین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
11
9
اگه دقت کنین احمدی نژاد همه اینا رو به زورگوها گفته بود . ولی ماشاالله آقای روحانی واسه اونا می خنده و بهشون میگه مؤدب !!! ولی به خودی ها اینجوری می تازه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
8
4
اقای روحانی دوتا مجیز گومثل شما داشته باشه کافیه
نازلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
2
10
از رئیس جمهور عزیرمان انتظار میرود با لطافت و تامل و آرامش بیشتری با منقدان صحبت کنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
3
6
روحانی در مقابل کیا شجاع است مثلا و در مقابل کیا ....ایا با این ادبیات با اومابا خرف می زند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
2
5
سلام
اگر گیر دادن به ادبیات مواجهه به مخلفان و منتقدان و دشمنان هست باید به ادبیات امام حسین علیه السلام که فرمود "الدعی یا بن الدعی" نیز گیر بدهید. یا به بسیاری از مواجهه های رهبری و امام(ره) نیز گیر دهید.
نمی خواهم تعصب نشان دهم خواستم فضا را کمی تلطیف کنم تا همه از تعصباتمان دست بکشیم.
این گونه بحث کردن اشکال دارد.هر کسی بر اساس ذهنیت ها و حب و بغض های خود می خواهد تفسیر و تبیین کند.
ما باید مشخص کنیم ادبیات مواجهه ما با این سه گروه باید چگونه باشد: 1- دشمنان 2- منتقدان مغرض 3- منتقدان منصف و دلسوز
قرآن که می فرماید: اشدا علی الکفار رحماء بینهم
نکته: به نظر می رسد ادبیات پاراگراف آخر مقاله خودش نشان می دهد که مقاله نویس به چیزی که نوشته است اعتقاد ندارد!
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
1
5
نويسنده محترم رعايت انصاف ننموده است و خوب است در هر اظهار نظري بدون حب و بغض و بيطرفانه نظر و قلم فرسايي كنيم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
0
0
ادب از که آموختی
از ا...
مردم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
1
1
احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .احمدی نژاد عزیزمردم .
سمیه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
0
0
واقعا متاسفم برای کسی که به اسم مردم پیام گذاشته.....
احمدی نژاد ایران را 8 سال به عقب برد فقر، بدبختی، خراب کردن چهره بین المللی ایران در جهان و ... ولی الان می بینیم حق این ملت همان احمدی نژاد بود که الان دارن با آب و تاب ازش حرف می زنن. حیف که قدر خاتمی و الان هم روحانی رو نمی دونید.
kazem
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
0
0
سلام ... در را ه خدا و مردم کار .....این قدر ساده نباشین فقط به فکر پول و پست مقام ...
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها