بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۱۷۰۸
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲
تلنگر هوشمندانه روحانی در برابر فرافکنی دلواپسان و قیاس مع الفارق اصلاح طلبان
او حتی منتقدین را بزدل نخوانده بلکه از بزدلی سیاسی که یک رویکرد است و نه یک صفت معطوف به شخص، انتقاد کرده و فاصله میان این دو بسیار است

تدبیر24: « توهین آمیز، ادبیات سخیف، زشت و کریه، بدعت گذاری، جملات بی سابقه در تمامی دولت ها، اتهام زنی کذب» این کلمات تنها بخشی کوچک از واکنش های تند و بی سابقه به بیان جمله ای از سوی رئیس جمهور روحانی است که با خوانشی وارونه و مصادره به مطلوبی عیان دستمایه شدیدترین حملات به رئیس جمهوری شده که یکسال تمام با کارشکنی های بی شمار و تخریب های ناموزون و بدون ادله عقلی و عینی روبرو بوده و بدترین حملات شخصی نیز به وی جامه عمل پوشیده اما دم بر نیاورده و تنها در دو مقطع، زبان به انتقاد گشوده و یکسال تخریب پردوام تندروها آنهم نه علیه خودش که علیه منافع ملی را پاسخ گفته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی تدبیر24جالب آنجاست که این بار از هر دو اردوگاه سیاسی به رئیس جمهور روحانی اعتراضات و انتقاداتی مطرح می شود. از یکسو اصلاح طلبان و طیف روشنفکری سخنان روحانی را در شان و جایگاه وی قلمداد نکرده و با این عنوان که اینگونه ادبیات یادآور و همسان با گفتارهای رئیس دولت پیشین است بر آن خرده می گیرند و از طرف دیگر عنوان می دارند که رئیس جمهوری باید به عنوان منتخب ملت در برابر انتقادات موضعی سخت نداشته و مانع ابراز نظر نباشد؟

در پاسخ این انتقادات باید گفت آنچیزی که خطر بازگشت پوپولیسم و ناکارآمدی های آسیب زننده و اعوجاج های کلامی و عملکردی را جدی می کند، سکوت در برابر تخریب های ناجوانمردانه و انفعال در برابر هجمه های نامنصفانه ای است که می تواند هم در روند عملکردی دولت برای ترمیم نابسمانی های گذشته ایجاد اختلال کرده و کشور را به سمت و سوی بحران رهنمون سازد و هم آنکه خمودی و عدم واکنش عرصه را برای پروپاگاندای تندروها فراهم کرده و کار به جایی خواهد رسید که با قلب واقعیت و بازی با افکار عمومی -که تندروها نشان داده اند این فقره جنگ روانی را خوب بلد هستند- یکبار دیگر کشور به عرصه ترکتازی آنان تبدیل خواهد شد.

در زمینه ایرادات شکلی این طیف به جملات روحانی هم باید یادور شد که کلام روحانی در تندترین خوانش یک کنایه تند و تیز است و لاغیر که نه متوجه منتقدین خیرخواه که به ضربه زنندگان به مصالح کشور عنوان شده است. براستی قیاس این گفتار با ادبیات توهین آمیز، سخیف و حتی فراتر از کوچه و بازاری رئیس دولت سابق چه سنخیتی می تواند داشته باشد که اکنون برخی اصلاح طلبان فانتزی نگر با فیگورهای روشنفکری آن را هم رسته با ان گفتارها می دانند.

روحانی گفته است: « یک عده به ظاهر شعار می دهند ولی بزدل سیاسی هستند؛ هر وقت می خواهد مذاکره شود یک عده می گویند ما داریم می لرزیم، خوب به جهنم، برید یک جای گرم پیدا کنید برای خودتان»

روحانی یک جمله سلبی را در نفی "بزدلی سیاسی" برزبان رانده و در بهترین حالت می توان گفت که می توانست از ادبیات تلطیف شده تری بهره بجوید و بس. او حتی منتقدین را بزدل نخوانده بلکه از بزدلی سیاسی که یک رویکرد است و نه یک صفت معطوف به شخص، انتقاد کرده و فاصله میان این دو بسیار است. روحانی بارها و بارها بر حفظ حقوق منتقدین تاکید و تصریح ورزیده و از سخن وی نیز نمی توان نفی و طرد منتقدین را مستفاد کرد بلکه او تخریب گران را خطاب قرار داده و بر آن ها تاخته است و بس.

در سوی دیگر میدان نمایندگان همیشه منتقد روحانی که به شکل متواتر و ممتد طی یکسال تندترین حملات خود را متوجه روحانی کرده اند به بهانه طرح این جمله، البته با رندی همیشگی و با خوانشی معکوس و وارونه حملات بی سابقه و پرخاش های رسانه ای و کلامی را دو چندان کرده اند.

شاه بیت این حملات هم بر این مبنا استوار شده که روحانی منتقدان را به جهنم احاله داده است، حال آنکه نص صریح سخن روحانی حکایت از چیز دیگر دارد. او در باب مخالف خوانی بزدلان سیاسی و بهانه گیران بی منطق، این رویکردها را بیهوده و فاقد ارزش خوانده و از سر نفی آن گفته است: به جهنم که اینگونه می اندیشید و می پردازید، برای ما مهم نیست. حال اینکه می شد از واژگانی جایگزین برای این سخن استفاده کرد، نقل دیگری است که باید علت این چینش و نوع گفتار را از شخص رئیس جمهوری جویا شد. او نه توهینی کرده و نه ناسزایی گفته و نه پا از حیطه ادب و اخلاق فراتر گذاشته، او فقط به آنانی که کشور را به قهقرا برده و مهر سکوت بر لبان زده بودند و اکنون نمی گذارند دولت این چالش ها را حل و فصل کند، تاخته و از قضا تیر انتقاد را به سمت و سوی خوبی نشانه رفته است.

جالب تر از همه آنکه روح الله حسینیان نماینده پروپاقرص حامی احمدی نژاد در اظهاراتی عجیب و غریب و بهت برانگیز گفته است که سخنان روحانی کریه و زشت بوده و حرف های احمدی نژاد اینگونه نبود!!! او پا فراتر گذاشته و عنوان داشته این جملات و حملات در هیچ دولتی سابقه نداشته است و نوعی بدعت گذاری است.

البته ایشان گویا حافظه ای بس کوتاه مدت دارد که جملات پر طمطراقی چون "ممه را لولو برد" و یا آب را بریز اونجا که سوخته یا بزغاله خواندن روشنفکران و انقدر قطعنامه دهید تا قطعنامه دان تان پاره شود را به یاد نمی آورد. البته شاید ایشان نشان دادن فیلم در صحنه علنی و جار و جنجال های پیامدی و نیز به هیچ گرفتن مصوبات قانونی مجلس را توهین به نمایندگان نداند اما مردم تا بدین حد دچار فراموشی نشده اند که همه این اقدامات را ببینند و به این زودی از یاد ببرند.

در این میانه یک نکته را نباید به فراموشی سپرد و آن اینکه روحانی با تجربه سال ها حضور در مهم ترین مناصب سیاسی و امنیتی، ایفای نقش در گلوگاه های خطیر و عالیه نظام و نیز در مذاکرات پر فشار هسته ای، مردی نیست که بی محابا و بدور از حساب و کتاب سخن بگوید و بی شک او در چینش تک تک واژگان حساب شده و با طمانینه عمل کرده نه آنگونه که برخی می خواهند سخنان وی را ناشی از عصبانیت لحظه ای بدانند.

مرور گفتارهای اخیر و تازه روحانی نشان از تغییر تاکتیکی محسوس در مواجهه با کارشکنی ها می دهد و از طرف دیگر این نکته را نباید نادیده بگیریم که این دومین بار است که روحانی اینگونه عریان بر منتقدان می تازد. او بار اول با بی سواد خواندن برخی منتقدین خواستار میدان داری اهالی اندیشه و خرد برای حمایت از دولت شد اما ضعف رویکردهای رسانه ای و نیز برخی ملاحظات، وحدت رویه ای برای واکنش های موزون به پروپاگاندای تندروها را ایجاد نکرد و اکنون شاهدیم که در وهله دوم باز وی از خود هزینه می کند تا جو غالب میدان داری رسانه های تندرو را بشکند. نکته ای که ناشی از ذکاوت و هوشمندی اوست اما از سوی دیگر وی تا چه زمانی می تواند از خود هزینه کند و آیا لازم نیست که در اردوگاه حامیان دولت شاهد پویایی و نموی تازه باشیم؟
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۷
انتشار یافته: ۲۳
محمدرضا تابش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
13
18
از شخص روحانی حمایت می کنم
پیام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
15
11
ای بسا تأسف بر این ادب و احترام از این شحصیت به اصطلاح اعتدالی واقعا وقاحت رو به حد اعلی رسونده و این تنها دلیلش بی کفایتی و عدم توانمندی ایشان در حل مشکلات اقتصادیه منم میتونم به هر کسی بگم تو دزدی اما راهی برای اثباتش نباشه اما اونچه واضحتره بلند بودن دیوار حاشاست
پاسخ ها
دوستدار
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
درجواب شما باید گفت ادبیات احمدی نژاد
سجاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
احمدی نژاد به اجنبی ها با ادبیاتی که شایسته شون بود حرف میزد...یه بار هم که از خس و خاشاک استفاده کرد به لاط و الواط های خیابونی گفت نه به طرفداران کاندیدای مقابل...گفت همه چهل ملیون جزو ملت ما هستند و اینایی که میبینید حقوق ملت رو رعایت نمیکنند یه عده خس و خاشاک اند...
اما اقای روحانی...باعث تاسفه
مخالف سجاد
| UNITED STATES |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
من که تعجب نکردم! حرف دل ما را زد بنده خدا. از بس فشار میارن و حرف بیخود میزنن و رسما دولت را تهدید میکنند هر کی زیر این فشارها باشه بدتر از اینها رو میگه. بعد هم "به جهنم" حرف بدی نیست که! برای اثبات این حرف میتوانید حرفهای ... پرمدعا را بالای... گوش کنید تا بفهمید حرف زشت چیست!
مین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
19
13
عجب سایتی . واقعا تعبیر سایت شما از حرفهای بی ادبانه رئیس جمهور اینه؟؟؟؟ متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
به حجهنم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
شما هم از این اقا یاد گرفتی که میگی به جهنم؟؟
واقعا که...
دوستدار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
11
18
بالاخره دلمان حال امد رئیس جمهور حرف دل مردم را زد برای این ویروسها یک آنتی بادی پیدا شد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
چه جالب
تا حالا فکر میکردم فحش دادن بده
الان فهمیدم که فحش درواقع یک نوع ترمزه
یونس
|
UNITED STATES
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
14
11
دولت چکار به آخرت منتقدا داره که میگه برن جهنم؟
پاسخ ها
سجاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
مردم رو نباید به زور به بهشت برد اما به جهنم میشه برد!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
10
7
شرف و خجالت هم برا ادمهای مدعی یه کمی خوبه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
به جهنم
هومن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
10
8
خوب گفتيد ذهن مردم هيچگاه از اين كلمات زشت پاك نخواهد
راستي كي گفته كسي كه با راي ناپلئوني قبول شده تمام فعل وقولش شاقول مردمه

البته اين نويسنده و سايت نشان داده دلسوز خوبي براي روحاني نيست بلكه به بدترين و كثيفترين شيوه به توجيه آن مي پردازد
آقا جان مگه شما نمي گيد كه فلاني از الفاظ بد و كوچه بازاري استفاده كرده پس مردم ادبياتش را پس زدند پس چرا خودتان به اين راه كشيده ميشويد راهي كه خود ميدانيد سرنوشتش چيست .
مگه معيار امام ره نيست ؟
برويد ببينيد امام ره چه كسي را سزوار جهنم مي دانست .
آقاي روحاني كتاب نوازشنامه منتقدينتان
بدجوري در حال قطور شدن هست به آفرين و صد آفرين دلتان را خوش نكنيد اين چند صباح قدرت تمام مي شود و فقط آثارش باقي مي ماند لطفا نام نيكي از خود به يادگار بگذاريد لطفا .
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
13
10
بیچاره احمدی نژاد حداقل چهار سال اول رو تحمل کرد!!! اینا یک سال نشده میخوان منتقدین رو ... !!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
11
9
یه سوال دارم بدون قصد و غرض(انشاالله) از دوستانی که موافق ادبیات رئیس جمهور هستند؟
آزادی بیان و احترام به مخالف و انتقاد سازنده را چه تصویری دارد؟ به نظر می رسه که مدافعان رئیس جمهور شعارشان با عملشان نمی سازه!
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
14
13
روحانی حق دارد عصبانی باشد
1- نماینده اش را به سازمان ملل راه ندادند
2-در عرض 100روز که هیچ، بلکه در عرض یک سال هم نتوانسته کاری بکند
3-گرانی بیداد می کند
4- 97 در صد مردم به درخواست او یک "نه" بزرگ گفتند
5-...
پاسخ ها
سجاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
فدایی داری حسن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
کدوم حسن؟
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
8
6
آقای حسن خان:
خب کی باعث و بانی این چیزاس؟؟؟کی رفت تو سازمان ملل جوری حرف زد که همه رفتن؟؟کی مدیریت اقتصادیش ضعیف بود که گرونی شد؟؟کی با شعار مقاومت مقاومت انرژی هسته ای رو غنی کرد به قیمت فقیر شدن مردم؟؟
یه دیوانه یه سنگ تو چاه میندازه 1000 تا عاقل نمیتونن درش بیارن!!والا
پاسخ ها
سجاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
بعد هم اون عاقلا شروع میکنند فحش میدن!!!!! آره؟!! ممنون از نحوه موجه سازی فحاشی رییس جمهور ایران اسلامی!!!!
سامان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
2
0
یک بررسی کوچک لازمه در مورد آدام هایی که در مقبل رییس جمهورند منا به فکر انداخت که بابا واقعا مودبانه ترین نوعی که میشه با این جماعت حرف زد همین بود.عجب صبری داره ملت عجب صبری داره روحانی.خدا همه را از شر داعش و طالبان و ......نگهداره.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها