بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۱۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
من در قامت رییس فدراسیون چه جوابی باید به ورزشکار و مربی خودم بدهم و چطور باید روحیه و انگیزه آن ها را برای تورنمنت های بعدی حفظ کنم. متاسفانه برخورد سلیقه ای با رشته های ورزشی صورت گرفت و به نظر من در حق برخی رشته های ورزشی ظلم شد.
تدبیر24: نحوه انتخاب و چینش کاروان اعزامی ورزش ایران به بازی های آسیایی توسط وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به شکلی عجیب برخی ورزشکاران و روسای فدراسیون ها را عصبانی و ناامید کرده است.

به گزارش پیام نو، از همان نخستین روزهای به روی کاری آمدن کیومرث هاشمی به عنوان رییس کمیته ملی المپیک، این واقعیت به اثبات رسید که تغییر مدیریتی هم نتوانسته ریشه اختلاف این نهاد را با وزارت ورزش از بین ببرد و گذر زمان ریشه این اختلافات را قطورتر هم کرد.

یکی از موضوعات اصلی اختلاف، تصمیم گیری در خصوص کاروان اعزامی به بازی های آسیایی  ۲۰۱۴ اینچئون بود که حواشی و البته اعتراض های زیادی را در پی داشت و حتی چند رئیس فدراسیون را تا پای استعفا پیش برد. انتخاب دقیقه نودی رشته هایی چون، شنا، بدمینتون، تنیس روی میز و ژیمناستیک و عدم اعزام تیم های واترپلو، شیرجه و اسکواش در نوع خودش عجیب بود. اتفاقاتی که البته ریشه در همین اختلافات داشت و در نهایت سرنوشت غیر قابل پیش بینی را برای برخی رشته های ورزشی رقم زد.

یکی از روسای فدراسیون های ورزشی که جزو معترضان به کاروان اعزامی تیم ایران به بازی های آسیایی اینچئون است در این خصوص بهپیام نو گفت: متاسفانه وجود برخی اختلافات که البته ریشه قدیمی هم دارد مثل سیانور عمل کرد و خیلی بی سروصدا، برخی رشته های ورزشی و ورزشکاران و مربیانی که مدت ها زحمت کشیده بودند را قربانی کرد! در حالیکه حضور در بازی های آسیایی اینچئون بهترین فرصت برای خودنمایی این ورزشکاران بود که از آن ها گرفته شد و ضربه روحی و روانی بزرگی را به آن ها وارد کرد.

وی افزود: «من در قامت رییس فدراسیون چه جوابی باید به ورزشکار و مربی خودم بدهم و چطور باید روحیه و انگیزه آن ها را برای تورنمنت های بعدی حفظ کنم. متاسفانه برخورد سلیقه ای با رشته های ورزشی صورت گرفت و به نظر من در حق برخی رشته های ورزشی ظلم شد.»

نکته جالب توجه اینکه از روسای فدراسیون های ورزشی خواسته شده تا با توجیه مربیان و ورزشکاران رشته هایی که نام آن ها در لیست کاروان اعزامی به بازی های آسیایی قرار نگرفته، آن ها را از انجام هرگونه مصاحبه انتقادی منع کنند!

به گزارش پیام نو این تصمیم پر ابهام و قابل تامل البته گذشته ای تکراری دارد. ۴ سال پیش و زمانی که کمیته ملی المپیک در صدد انتخاب کاروان کم تعدادی برای اعزام به بازی های آسیایی گوانگجو داشت، با مخالفت شدید علی سعیدلو رئیس وقت سازمان تربیت بدنی مواجه شد.

سعیدلو همان زمان در جلسه ای که با هیات اجرایی کمیته ملی المپیک داشت رو به محمد علی آبادی رئیس وقت کمیته ملی المپیک کرد و خطاب به او گفت که «من مسئول ورزش کشور هستم و منم که می گویم چه کسی برود و چه کسی نرود.»

معاون وقت محمود احمدی نژاد آن روز هم تی ملی دراگون بت و هم تیم ملی واترپلو را در عین مخالفت شدید علی آبادی همراه کاروان ایران به گوانگجو برد. سعیدلو آن روز در توجیه تصمیم خود در سخنانی قابل تامل گفت:« امروز همان روزی است که باید به این تیم ها فرصت داد. آنها هم اگر امروز در این مسابقات حاضر نشوند در آینده نباید انتظاری از آنها داشت.»

امروز اما محمود گودرزی در قامت مرد شماره یک ورزش در حالی مخالفتی با عدم اعزام چند تیم ورزشی به اینچئون نکرده که گویا موافق چنین تصمیمی هم بوده. اینکه وزیر ورزش چرا و در چه شرایطی چنین تصمیمی گرفته خیلی دور از ذهن نیست اما او خوب می داند همان کاروان پر تعداد ۴ سال پیش بهترین نتایج سی سال گذشته ورزش را در بازی های آسیایی گرفت.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها