بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۱۸۲۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
حاشیه پردازی های خیالی برای حمله به مرد بارانی
تجربه های عیان نشان داده اینگونه اقدامات آب در هاون کوبیدن است اما چرا موضوعی که واقعیت ندارد دستمایه خبر سازی این رسانه ها می شود؟

تدبیر24: ریشه دارهای انقلاب و آنان که مورد اعتنا، محبوبیت و محل رجوع افکار عمومی هستند، خطری بالقوه برای تندروهای تازه آمده بر صحنه سیاسی به شمار می روند. بزرگانی که رشته های بغض و کینه را می گسلند و دفاع شان از عقلانیت و اعتدال سدی سترگ در برابر زیاده خواهی و وارونه نمایی طیفی نگران سیاسی کار است.

به گزارش خبرنگار سیاسی تدبیر24، شاید همین کارکرد منحصر به فرد و یگانه بود که در طول چند سال دولت پیشین تندترین حملات و تخریب ها را متوجه چهره های ناهمسو با افراط گری و تندروی کرده و موجی از بی اخلاقی سیاسی را در فضای عمومی و سپهر سیاسی طنین انداز کرده بود.

با " نه " قاطعانه مردم به تخریب ها و هجمه های نامنصفانه و انتخاب مردی که از احیای اخلاق در سیاست می گفت، امید آن می رفت که اقدامات نامتعارف و ایذایی و شایعه پردازی و هوچی گری رسانه ای به فراموشی سپرده شده و در راستای میل و رغبت عمومی، تندروها از اینگونه اقدامات پرهیز کنند

اما مرور زمان نشان داد که برای آنها در بر همان پاشنه سابق می چرخد و قرار نیست تغییر وضعیتی ملهم از خواست و میل عمومی در رفتار ورزی سیاسی برخی ایجاد شود.

حجت الاسلام حسن خمینی نه فقط محبوب علما و فضلایی است که وی را در مرتبه ای سترگ از دانش فقهی و کمال رفتاری می بییند، محبوبیت وی در میان عامه تنها معطوف به قرابت وی با بیت امام راحل نیز نیست او یک سیاستمدار خوش فکر، موقعیت شناس و بدور از جنجال های مرسوم بوده و همین رویکردها وجهه خاصی به وی بخشیده و آنان که دل در گرو اعتلای این آب و خاک نداشته وهمه چیز را در دایره تنگ و ترش منافع طیفی و جناحی خود می بییند این مقبولیت و محبوبیت را بر نمی تابند.

آنان که هیچ گاه و حتی در بدترین موقعیت ها نتوانسته اند یادگار امام(ره) را با حملات و تخریب های لفظی و کلامی و نیز با هوچی گری های میدانی از کوره بدر کرده و واکنشی خشمگنانه را از وی به منصه ظهور برسانند تا موجی از تخریب و تخطئه پیامدی را بر آن سوار کرده و کام دل از این فعل و انفعال بگیرند، همواره در تلاشی مخدوش سعی داشته اند که با خبر سازی و حاشیه پردازی دستمایه ای برای خط تخریب خود مهیا کنند.

یک روز از جلسات خیالی و واکنش های دروغین از سوی وی می گویند و روز دیگر سعی دارند اقداماتی را به وی نسبت دهند که هیچ ما به ازای بیرونی برای آن وجود نداشته و حتی روح سید حسن خمینی هم از آن خیال بافی ها مطلع نبوده است.

یکی از سایت های اصولگرا چند روز پیش طی خبری عنوان کرده بود که قرار است سید حسن خمینی به امامت جمعه قم منصوب شده و وی خود را برای تصدی این جایگاه آماده می کند نکته ای که با پیگیری خبرنگار ما از نزدیکان یادگار امام نشان داد این ماجرا از اساس فاقد وجاهت و واقعیت بوده و تکذیب شده است و ظاهرا ساخته و پرداخته رسانه های مغرض است.

حال سئوال اینجاست که چرا موضوعی که واقعیت نداشته و ادله ای برای آن وجود ندارد دستمایه خبر سازی این رسانه ها می شود و آنان به دنبال چه هستند؟

واقعیت آنست که سید حسن خمینی با فراست و دقت بسیار دست به گزینش کنش های سیاسی و اظهار نظرهای خود می زند و با این وصف مجالی برای حملات و تخریب ها باقی نمیگذارد و این نکته ای است که او را بدور از دست یابی خط آتش تندروها قرار داده و آنان با این وصف به خبر سازی پیبرامون وی در وهله آغازین دست زده و سپس در موج دوم فرافکنی خود همین خبرها را دستمایه واکنش های بعدی و پینگ پنگی خود می کنند تا در این میانه شاید خدشه ای و تعرضی بر وی وارد سازند.

فی الواقع آنان چاره ای نیز جز این ندارند و نمی خواهند مردی با مقبولیت و محبوبیت وی و نیز عقبه سترگ خانوادگی و تیز هوشی ذاتی وی اینچنین برقرار و استوار مانده و دور از دسترس آنان باشد تا در بزنگاه های خطیر سرمایه ای بس بزرگ برای نقش آفرینی در آن عرصه باشد.

اما نکته آنجاست که سنت الهی و تجربه های عیان میدانی نشان داده اینگونه اقدامات آب در هاون کوبیدن بوده و ره به جایی نخواهد برد آنگونه که یادگار امام هم محل رجوع بزرگان است و هم مورد وثوق قاطبه ملت.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
9
5
به نظر من اگر حسن آقا این طلاقی که خودش خطبه عقدش رو خوند درست کنه خیلی محبوب تر هم میشه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
منظورت فرزاد و آزاده است؟
رامین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
6
10
چرا دوباره توهم زدی تدبیر جونم
البته ایشان انسان شریفین اما ایکه که شما میگی ازون حرفاست
محبوبیت گفتنی نیست که دیدنیه
کوووووووووووووووش
حبیب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
1
9
قللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللله ی ولنجک
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
4
10
کمی هم از گل کاریهای نعیمه اشراقی بگویید! شما که ملاکتاب برای تحسین و تنبیه یک شخص نسب خونی و خانوادگیبا انسانهای بزرگ است چرا از این خانم ...حرفی نمیزنید؟ چیه بد حرف میزنه؟ بی ادبه؟ باعث مخدوش شدن چهره تون میشه؟ هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان: خود ...شماها!
سینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
9
6
به کوری چشم تندروها همیشه محبوب می مونه
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها