بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۱۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
قائم مقام اداره کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: آثار زیادی داریم که در انبار شوش در حال از بین رفتن هستند و رمز گشایی نشدند و توجه به آنها نشده است.
تدبیر24: فردین بیگدلی در حاشیه بازدید از میراث فرهنگی شهرستان باغملک در خصوص این بازدید اظهار کرد: در شوش چندین دوره کاوشگران کار کردند ولی در همین شوش موزه‌ای که به وجود آمده استاندارد نیست.

وی افزود: نزدیک به یک ماه از تشکیل ساختار جدید می‌گذرد و سیاست و برنامه ما این است که یک بازدید دوره‌ای از شهرستان‌ها داشته باشیم و مسایل و مشکلات این حوزه‌ها را از نزدیک لمس و بررسی کنیم.

بیگدلی با اشاره به اینکه مشکلات میراث فرهنگی استان خوزستان بی‌شمار است گفت: ما متاسفانه در چهار سال گذشته آسیب دیدیم. در چهار سال گذشته با یک انباشتی از مطالبات رو به رو شدیم.

قائم مقام میراث فرهنگی خوزستان گفت: شهرستان باغملک بهشت گمشده‌ای است که به دنبال آن می‌گردیم. باغملک یکی از محدود شهرستان‌هایی است که در حوزه میراث فرهنگی و تاریخی و هم حوزه گردشگری دارای پتانسیل‌های عظیم است و پایلوت گردشگران در ایام تابستان در استان است.

بیگدلی گفت: واقع‌بینانه بگویم که خیلی متاثر می‌شوم از اینکه در بعضی از مکان‌های شهرستان که این ظرفیت عظیم را دارند تا الآن به شکل مطلوب سرمایه‌گذاری نشده و به آن توجه نشده است.

وی با بیان این که وقتی گردشگری یک منطقه رونق پیدا کند، در واقع گردش مالی رونق پیدا می‌کند و معضل بیکاری و همچنین مسایل فرهنگی برطرف می‌شود تصریح کرد: سیاست مدیریت جدید، تقویت فرصت‌های گردشگری است که البته به تنهایی از عهده سازمان میراث فرهنگی بر نمی‌آید و نیاز است همه دستگاه‌های اجرایی در شهرستان و هم انجمن‌های مردم نهاد به کمک ما بیایند.

این مقام مسؤول، بحث تشکل‌های غیردولتی و مردم نهاد یا NGO ها را حلقه مفقوده در شهرستان باغملک دانست و تأکید کرد: تشکل‌های غیردولتی و مردم نهاد نقش موثر در معرفی و شناسایی آثار و حتی نقش حفاظت از میراث فرهنگی و در واقع تقویت گردشگری دارند که یکی از مشکلات این حوزه در باغملک نداشتن همین NGO هاست.

بیگدلی با اشاره به اینکه امسال بیش از ۴۰۰ میلیون تومان در شهرستان باغملک در حوزه‌های مختلف اعتبار گذاشته‌ایم، افزود: البته این اعتبارات قابل افزایش است و مطمئناً امسال تا ۸۰۰ میلیون تومان در حوزه میراث فرهنگی باغملک به ویژه در بحث گردشگری اعتبار می‌گذاریم.

قائم مقام میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به اینکه میراث فرهنگی یک وظایف ذاتی دارد که پیگیری و دنبال می‌کند، گفت: وقتی میراث فرهنگی در یک حوزه وارد می‌شود به تنهایی کافی نیست و باید یک مجموعه و یک مدیریت یکپارچه به وجود بیاید تا یک کار در یک منطقه به سرانجام برسد.

وی اظهار کرد: میراث فرهنگی تنها سازمانی است که شریک بی‌مدعاست یعنی واقعاً هرجایی هزینه می‌کند و اعتبار می‌گذارد متاسفانه یا خوشبختانه در قبال آن چیزی نمی‌خواهد و در واقع تنها سازمانی است که معمولا یک حرکتی را انجام می‌دهد بدون اینکه ذینفع باشد.

این مقام مسؤول در پاسخ به اینکه چرا شهرستان باغملک موزه ندارد گفت: یک دوره‌ای باستان شناسان اروپایی به خوزستان آمدند و بخش‌هایی از تاریخ ما را کار کردند که البته از شرق و شمال خوزستان غافل شدند.

وی با بیان اینکه ورود میراث فرهنگی به عرصه معادلات و در واقع اجرایی شدن به ۱۰ تا ۱۲ سال می رسد، گفت : اکثر کارهایی که تا الان انجام شده بر اساس آزمون و خطا بود. یعنی متاسفانه هنوز یک سری قوانین، یک سری آیین نامه‌ها و ضوابطی که نقشه راه را به ما نشان دهند نداریم که البته مشکل استان نبوده و در کل کشور هست.

قائم مقام میراث فرهنگی خوزستان بیان کرد: اینکه باغملک موزه ندارد تنها متعلق به باغملک نیست ما کمتر جایی را در استان داریم که موزه یا حداقل موزه استاندارد داشته باشد.

وی با اظهار تاسف از نبود موزه منطقه‌ای اظهار کرد: این حق شما در باغملک است که موزه باستان شناسی و مردم شناسی در آن احداث شود.

مسوول سابق سازمان میراث فرهنگی شهرستان رامهرمز، میراث فرهنگی را متعلق به همه دانست و خاطرنشان کرد: این میراثی که در واقع از گذشته به تک تک ما رسیده است، در قبال آن همه مسئولیم ولی آیا همه ما همان قدر برای حفظ و صیانت از آن احساس مسؤولیت می‌کنیم؟
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها