بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۲۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
در مراسم تقدیر از "فاطمه نقوی" از این بازیگر به عنوان هنرمندی متعهد، جدی و حرفه‌ای یاد شد که بر روی صحنه تئاتر زندگی می‌کند.
تدبیر24: شامگاه 25 مرداد ماه نمایش «ننه دلاور» به کارگردانی زهرا صبری ویژه هنرمندان به صحنه رفت که این اجرا با تقدیر از فاطمه نقوی از بازیگران این نمایش همراه شد.

ساعت را از روی آمدن فاطمه نقوی تنظیم می‌کنم

بعد از پایان این اجرا، زهرا صبری درباره شخصیت فاطمه نقوی گفت: «فاطی جون» از سال 53 تاکنون روی صحنه است و الان 40 سال است که از حضورش در صحنه می‌گذرد. واقعا او از منظم‌ترین بازیگران تئاتر است. من ساعت را از روی آمدنش کوک می‌کنم واقعا از ایشان یاد گرفتم حرفه‌ای بودن در تئاتر یعنی چه.

وی ادامه داد: این اجرا به همت و تلاش خانم معتمدآریا انجام شد. چون اجرای روز شنبه به ما داده نمی‌شد اما با رفت و آمدهایی که ایشان داشت، سرانجام توانستیم این اجرای ویژه را برای هنرمندان به صحنه بیاوریم. البته زمانی که دوستان فهمیدند ما می‌خواهیم یک کار دلی انجام دهیم، همگی از مرکز هنرهای نمایشی تا تئاتر شهر با ما همراه شدند.

فاطمه نقوی اصلا بازیگر نیست!

فرهاد مهندس‌پور دیگر هنرمند تئاتر در بخش دیگری از سخنانش گفت: امشب این افتخار نصیب من شد که دراین اجرای ویژه حضور داشته باشم. من خاطره‌ای از خانم فاطمه نقوی دارم، افتخار این را داشتم که با ایشان در نمایشی بازی کنم البته ما هیچ صحنه مشترکی با هم نداشتیم ولی هیچ شبی نبود که از کنار ایشان رد شوم و میزان زیادی انرژی دریافت نکنم.

او ادامه داد: فاطمه نقوی به این معنی که ما در کشورمان بازیگر داریم، اصلا بازیگر نیست. فاطمه همیشه در حال زندگی کردن است حتی لحظاتی که روی صحنه است. او آدم بسیار منظم و متعهدی است. فاطمه به یک معنا حرفه‌ای است ولی به معنای دیگر حرفه‌ای نیست و آن لحظاتی است که در حال زندگی کردن است. فاطمه در تمام لحظات زندگی‌اش خودش بوده است.

مهندس‌پور تصریح کرد: یک بار یک دوست انگلیسی درباره فاطمه نقوی به من گفت؛ او آدم بسیار جدی است، این حرف کاملا درست است فاطمه در خلال کار از همه ما جدی‌تر بود و هیچ چیز وجود نداشت که بخواهد او را تحت تاثیر قرار دهد.

همچنین آتیلا پسیانی بازیگر و کارگردان تئاتر و همسر فاطمه نقوی در سخنانی یادآور شد: فاطمه تئاتر را با هرمز هدایت شروع کرد و سال 57 به کارگاه نمایش پیوست. ما سال 68 با فاطمه و حسین عاطفی گروه تئاتر «بازی» را راه انداختیم و این گروه تا امروز به فعالیتش ادامه داده است، مطمئنا فاطمه ستون خیمه تئاتر گروه «بازی» است.

این بازیگر بعد از پایان صحبت هایش دست همسرش را بوسید.

در بخش پایانی این مراسم حسین طاهری (ریس اداره هنر‌های نمایشی) که در اواخر اجرا وارد سالن نمایش شده بود روی صحنه آمد و دست گلی را به فاطمه نقوی تقدیم کرد و هدایای دیگری هم از طرف گروه اجرایی نمایش «ننه دلاور» به فاطمه نقوی تقدیم شد.

فاطمه نقوی که اشک در چشمانش جمع شده بود، همه را عزیزان خود دانست و به خاطر این تقدیر از همگی تشکر کرد.

در بخشی از این مراسم، زهرا صبری اعلام کرد که امشب تولد بهناز جعفری دیگر بازیگر نمایش «ننه دلاور» است و دست گلی را در میان تشویق تماشاگران تقدیم او کرد.

در بخش دیگری هنرمندان حاضر در این اجرای ویژه بر تابلویی که تصویر فاطمه نقوی بر روی آن حک شده بود،‌ جملاتی را به یادگار نگاشتند و آن را امضا کردند.

در این اجرا هنرمندانی چون همایون اسعدیان‌، کمال تبریزی‌، حمیدرضا صدر‌،مسعود فروتن،‌ امیر پوریا، سیف‌الله صمدیان‌، مرضیه برومند و ... حضور داشتند.

پیش از این اعلام شده بود که در این اجرای ویژه، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد حضور می‌یابند اما فقط مرادخانی در بخش پایانی این برنامه حاضر شد و در پشت صحنه این نمایش با عوامل گفت‌وگو کرد.

نمایش «ننه دلاور» با بازی فاطمه معتمدآریا،فاطمه نقوی،بهناز جعفری و ستاره پسیانی در سالن «چهارسو» مجموعه تئاتر شهر ساعت 20 اجرا می‌شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها