بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۲۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷
زمین لرزه ای به بزرگی 6.1 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) صبح امروز دوشنبه سه استان ایلام، لرستان و خوزستان در غرب و جنوب غربی کشور را تکان داد.
تدبیر24: این زلزله در ساعت 7و 2 دقیقه و 5 ثانیه رخ داد و کانون آن، حوالی مورموری در ایلام با موقعیت جغرافیایی 7/32 درجه عرض شمالی و 7/47 درجه طول شرقی اعلام شده است.

کانون این زلزله سه کیلومتری مورموری، 36 کیلومتری موسیان و 41 کیلومتری دهلران در استان ایلام بود.

**قطع آب، برق و تلفن در آبدانان/ تخریب گسترده مناطق روستایی

زمین لرزه بامداد امروز غرب کشور در شهرستان آبدانان استان ایلام سبب تخریب ساختمان مخابرات این شهرستان شده و همچنین قطعی آب و برق را در پی داشته است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا از محل وقوع زمین لرزه آب، برق و وسایل ارتباطی هم اکنون در شهرستان آبدانان قطع شده و امکان اطلاع از وضعیت مناطق روستایی میسر نیست.

همزمان با تکرار پس لرزه ها، گزارش شده که در این زلزله شماری زخمی شده اند ولی تاکنون شواهدی مبنی بر کشته شدن فردی در این حادثه طبیعی مخابره نشده است.

مردم شهر آبدانان و روستاهای بخش مورموری هم اکنون از ترس زمین لرزه در خیابان ها بسر می برند.

فرماندار آبدانان گفت: حجم خسارت زلزله 6،1 ریشتری در بخش مورموری این شهرستان در مناطق روستایی بسیار سنگین است.

«مجید عسگری» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس مشاهدات ابتدایی گروه های ارزیاب، خسارت در برخی از روستاها تا 100 درصد نیز گزارش شده است.

وی افزود: زخمی شدن 20 نفر تاکنون در این حادثه اعلام شده ولی از کشته های احتمالی به دلیل نبود ارتباط با مناطق روستایی اطلاعی در دست نیست.

وی یادآور شد: آب، برق و وسایل ارتباطی هم اکنون در شهرستان آبدانان قطع شده و ستاد بحران استان و شهرستان با حضور در منطقه در حال ارزیابی و امدادرسانی به مناطق زلزله زده هستند.

مردم شهر آبدانان و روستاهای بخش مورموری هم اکنون از ترس تکرار زمین لرزه در خیابان ها بسر می برند.

**زلزله مورموری ایلام خسارت جانی نداشته است

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر خسارات جانی در زلزله نسبتا شدید امروز صبح در منطقه مورموری از توابع ایلام گزارش نشده است.

«حسین درخشان» روز دوشنبه افزود: اما مصدوم شدن چهار نفر در جریان این زمین لرزه گزارش شده که به بیمارستان ها انتقال داده شده اند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه این زمینه لرزه در استان های غرب کشور رخ داده، برخی از روستاها را درگیر کرده و در برخی مناطق روستایی، دیوارها تخریب شده است.

وی تصریح کرد: از آنجا که زمان وقوع این زمین لرزه صبح بوده خوشبختانه خسارت جانی زیادی را در پی نخواهد داشت.

درخشان افزود: به همین منظور گروه های عملیات و امداد و نجات به مناطق مختلف این استان های زلزله زده اعزام شده اند تا پس از آن ارزیابی کامل از این زمین لرزه صورت گیرد.

**زمین لرزه دزفول خسارتی به دنبال نداشت

فرماندار ویژه شهرستان دزفول گفت: زمین لرزه صبح دوشنبه خسارتی در این شهرستان به دنبال نداشته است.

این زلزله که کانون آن از سوی مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ایلام بوده حوالی ساعت هفت صبح روز دوشنبه شهرهای دزفول و شوش در شمال استان خوزستان را نیزبه لرزه در آورد.

ˈحبیب اله آصفیˈ به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون خسارتی از این زمین لرزه در دزفول گزارش نشده است.

ˈغلامحسین شرافت زادهˈ بخشدار الوار اندیمشک نیز گفت: طبق بررسی به عمل آمده هنوز گزارش از خسارت احتمالی ناشی از این زمین لرزه دریافت نشده است.

** استاندار ایلام: زلزله خسارات زیادی به تاسیسات و ساختمان ها وارد کرده است

استاندار ایلام گفت: متاسفانه زلزله صبح دوشنبه خسارات زیادی به تاسیسات و ساختمان های مسکونی در این استان وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «محمدرضا مروارید» افزود: اما زلزله امروز در منطقه مورموری از توابع استان ایلام، خوشبختانه خسارات جانی در پی نداشته و تاکنون گزارش در این زمینه ارسال نشده است.

وی تصریح کرد: از آنجا که در این منطقه همچنان پس لرزه هایی را شاهد هستیم به همین منظور نیروهای امدادی در این منطقه مستقر و به صورت آماده باش هستند.

**زلزله در لرستان خسارت نداشت/ آمادگی نیروهای امدادی

مدیرکل ستاد بحران استان لرستان گفت: زمین لرزه 6.1 ریشتری در منطقه مورموری ایلام سبب لرزش زمین در شهرستان پلدختر و بخش هایی از مناطق مرزی لرستان شده است.

ˈرضا آریاییˈ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه لرستان به عنوان استان معین ایلام در مواقع بحران تعیین شده، به محض اطلاع از وقوع زلزله، نیروهای امداد و نجات استان لرستان از جمله هلال احمر در آماده باش کامل هستند.

وی ادامه داد: به همه نهادها، بیمارستانها، هلال احمر و همه دستگاههای امداد رسان استان لرستان آماده باش کامل داده شده تا در صورت اعلام نیاز بلافاصله به منطقه زلزله زده ایلام اعزام شوند.

آریایی اظهار کرد: مورموری منطقه ای حدفاصل موسیان و دهلران در استان ایلام با تراکم پایین جمعیتی است و در 48 ساعت گذشته شاهد وقوع چندین زمین لرزه به عنوان پیش لرزه بوده است.

وی گفت: تمامی نیروهای امداد و نجات استان لرستان در شهرستان های کوهدشت و پلدختر به همراه یک فروند هلی کوپتر در آماده باش کامل برای امدادرسانی به مصدومان احتمالی هستند. این زمین لرزه خسارات جزیی شامل جراحات فردی و همچنین تخریب واحدهای دامی در سطح استان ایلام را به دنبال داشته است.

به گفته وی، تاکنون هیچ گزارشی در خصوص بروز خسارت های مالی و جانی در سطح استان لرستان، دریافت نشده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها