بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۲۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
اگر دولت در لابی‌گری که لازمه کارهای سیاسی خصوصا از نوع استیضاح آن می‌باشد، با نیروی حامی خود در سطح شهرستان‌های کوچک موفق عمل کند، شانس رأی آوری استیضاح پایین می‌آید.
تدبیر24: سام سکوتی بداغ - زمانیکه وزیری برای استیضاح به مجلس فراخوانده می‌شود، لابی موافقین و مخالفین آغاز می‌شود و هر طرف سعی در متقاعد کردن همکاران خود برای گرفتن رأی بیشتر در جهت موافقت یا مخالفت با استیضاح دارند و به عبارت سیاسی‌تر آن، هر کدام از طرفین که قدرت و توان لابی بیشتری داشته باشد، می‌تواند رأی کافی برای استیضاح در گلدان داشته باشد، حال در مقام موافق یا مخالف.

اما استیضاح اولین وزیرکابینه تدبیر و امید نیاز به لابی از جنس دیگر دارد و می بایست تدبیر جدیدی برای برخورد با این استیضاح اندیشید تا  امید آفرین و متفاوت از همه استیضاح‌های گذشته باشد!
نمایندگان موافق استیضاح از تمامی تلاش خود برای رأی آوری استیضاح دریغ نخواهند کرد و همفکران آنها نیز در رسانه‌های همسو سعی در آماده کردن افکار عمومی و همراه کردن مردم با موافقان استیضاح دارند و به عبارتی کاری که موفق به انجام آن در انتخابات خرداد ۹۲ نشدند را سعی می‌کنند از طریق راهروهای بهارستان به نتیجه برسانند.

تلاش مردم در خرداد ۹۲، روی کار آمدن همین طیف از وزرا و شیوه عمل بود که امروز نمایندگان مردم سعی در توقف تغییرات برخلاف منویات مردم و حامیان دولت تدبیر و امید دارند و به نظر می‌رسد که  توافق طرفین بر سر موضوعات مورد وثوق مردم، کار آسانی نخواهد بود.
با توجه به ساز و کارهای قانونی، هیچ کس قدرت توقف استیضاح را ندارد مگر حکم حکومتی که موضوع بحث ما نیست.

حال که نمایندگان موافق استیضاح و همفکران رسانه‌ای آنها در حال زمینه سازی رأی آوری استیضاح هستند، نیروهای حامی دولت در سطح کشور نیز می‌توانند هم از ظرفیت رسانه‌ای خود استفاده کنند که البته کم و بیش در حال انجام است و هم از ظرفیت نیروهای ستادی فعال در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲.

شکی نیست که خطوط افتراق سیاسی در تهران و برخی از مراکز استانها پررنگ‌تر از شهرستان‌های کوچک است و مشاهده می‌شود که نیروهای فعال ستادی اصلاح طلب به دلایل مختلف که خارج از حوصله بحث این وجیزه است، علاوه بر اینکه به دفتر نماینده اصول‌گرای شهرستان رفت و آمد دارند، در دوران انتخابات مجلس نیز از همراهان نماینده بودند و این ظرفیت در چنین مواقعی به راحتی قابل استفاده است.

اگر دولت در لابی‌گری که لازمه کارهای سیاسی خصوصا از نوع استیضاح آن می‌باشد، با نیروی حامی خود در سطح شهرستان‌های کوچک موفق عمل کند، شانس رأی آوری استیضاح پایین می‌آید.

کمتر کسی یافت می‌شود که تغییر در سطح دانشگاه‌ها را لمس نکرده باشد و نداند که از روزی که دانای وزارت علوم زمام امور را به دست گرفته‌اند، آرامش به دانشگاه ها برگشته و فرجی در کار اهالی علم و دانش پدیدار گشته است.
برچسب ها: تدبیر24 ، مجلس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها