بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
مشاور وزیر صنعت:
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که دولت یازدهم به دنبال سهم 30 درصدی مشارکت زنان در عرصه سیاست گذاری، برنامه ریزی و اجرا است.
تدبیر24:  ˈسهیلا جلودارزادهˈ روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی ˈ زن و رسانهˈ در ساری افزود: به طور قطع با حضور بانوان، تحول جدی در ارکان مدیریتی و برنامه ریزی کشور ایجاد می شود.

وی از دولت یازدهم به عنوان دولتی برای احقاق حقوق ضایع شده بانوان کشور نام برد و گفت: زنان در این دولت به جایگاه واقعی و حقوق از دست رفته خود می رسند.

جلودارزاده اظهار داشت: امام خمینی (ره) در ابتدای انقلاب اسلامی قانون کاری را که در آن موارد مربوط به کار زنان و چگونگی استفاده از مزایا برای این قشر لحاظ شده بود، تایید کردند.

وی از سیاست ایجاد اشتغال و به کارگیری بانوان در بخش های مختلف به عنوان بخشی از قانون کار مصوب جمهوری اسلامی نام برد و گفت: متاسفانه در اجرای این قانون، به خاطر اختلاط مبحث با نگاه عرفی جامعه به بخش مربوط به حقوق زنان بها داده نشد و مسکوت ماند.

سرپرست امور بانوان وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: بیان این که زنان اقشار ضعیف و کم توان جامعه هستند باعث برخی بهانه تراشی برای واگذاری مسوولیت ها به زنان توانمند در سازمان ها و نهادها شده است.

وی افزود: این آداب و گفتمان عرفی در حالی در سپردن مسوولیت های تاثیر گذاشت که بانوان به عنوان نیمی از جمعیت کشور توانمندی های خود را به منصه ظهور رسانده اند.

جلودار زاده به دیدگاه رییس جمهوری مبنی بر تغییر رویه و دیدگاه نسبت به مسایل زنان کشور اشاره کرد و گفت: معاونت زنان نهاد ریاست جمهوری بر اساس این دیدگاه حل مسایل و مشکلات مربوط به امور بانوان را به صورت جدی و در چارچوب قوانین مصوب دنبال می کند.

وی از جدیت واحد مشاوره امور زنان در وزارت صنعت برای انجام امور خبر داد و گفت: وظیفه این واحد تنها به برگزاری مراسم تجلیل از زنان در روز زن خلاصه نمی شود و برنامه ریزی های مدون و کارگشایی در این بخش مورد نظر است.

وی افزود: مرکز امور بانوان وزارت صنعت، معدن و تجارت رفع مشکلات و تسریع سرمایه گذاری بانوان در بخش صنعت را پیگیری می کند.

جلودارزاده گفت: بانوان از اقشار فعال و توانمند در حیطه کار و تولید هستند و باید از این ظرفیت تاثیر گذار برای اجرای اقتصاد مقاومتی استفاده لازم را برد.

وی نقش رسانه ها را در معرفی توانمندی ها و ارتقای جایگاه زنان در نظام اداری و اقتصادی کشور مفید و موثر ارزیابی کرد و از بانوان فعال در رسانه های کشور خواست تا در این زمینه بیشتر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی کنند.

نشست هم اندیشی زن و رسانه با همکاری دفتر امور بانوان استانداری مازندران، مرکز زنان فرهیخته فرمانداری و شهرداری ساری، سازمان صنعت و معدن و تجارت مازندارن و خانه مطبوعات ساری برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها