بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۲۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰
دو خودروساز کشور پس از تشکیل جلسه بررسی قیمت خودرو با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس و همچنین نظر شورای ملی رقابت، قیمت برخی محصولات پر فروش خود را با هدف افزایش رضایت هموطنان کاهش دادند.
تدبیر24: جلسه بررسی و بازنگری قیمت محصولات خودروسازان در کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان برگزار شد و پس از آن گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد قیمت های افزایش یافته را بر اساس مصوبه تیر ماه شورای رقابت کاهش خواهد داد.

بر این اساس، سهم ایران خودرو از افزایش قیمت تیر ماه در خصوص پژو 405 اس.ال.ایکس 9 میلیون و 287 هزار ریال افزایش پیدا کرده بود که این خودروساز با کاهش 71 درصدی این مبلغ، شش میلیون و 666 هزار ریال از قیمت این خودرو کسر کرد.

همچنین سهم کارخانه از افزایش قیمت خودرو سمند ال.ایکس دوگانه سوز در تیر ماه گذشته 14 میلیون و 549 هزار ریال بود که بر اساس تصمیم جدید، قیمت این محصول هفت میلیون و 943 هزار ریال، معادل 54 درصد تعدیل پیدا کرده است.

مدل بنزینی این محصول نیز که قرار بود 14 میلیون و 164 هزار ریال افزایش سهم کارخانه داشته باشد، با 42 درصد تعدیل، شش میلیون و 58 هزار ریال کاهش قیمت داشته است.

در جلسه اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با مدیران صنعت خودرو بر تلاش و تمرکز بیشتر خودروسازان بر افزایش کیفیت تاکید و مقرر شد خودروسازان پروژه های بهبود کیفیت محصولات را با سرعت و جدیت بیشتری دنبال و اجرا کنند.

گروه صنعتی ایران خودرو یکی از اهداف خود در این کاهش قیمت را افزایش رضایت مشتریان، پاسخگویی به انتظارات مجلس شورای اسلامی، همکاری با شورای ملی رقابت و تحقق منویات دولت تدبیر و امید در تحقق برنامه استراتژیک خروج از رکود عنوان کرده است.

کاهش قیمت برخی محصولات پر فروش از سوی خودروسازان در حالی صورت می گیرد که بر اساس اعلام رسمی بانک مرکزی میانگین نرخ تورم کشور در ماه های گذشته از سال جاری 28.95 درصد بوده است.

بر اساس تصمیم اتخاذ شده در گروه صنعتی ایران خودرو، خریدارانی که در هفته های گذشته سه محصول مذکور را بر اساس افزایش 5.5 درصدی مصوبه شورای رقابت خریداری کرده اند، مابه التفاوت مبلغ پرداختی را دریافت خواهند کرد.



** قیمت های جدید محصولات سایپا

همچنین گروه خودروسازی سایپا قیمت محصولات پر تیراژ خود را پس از این جلسه کاهش داد.

بر این اساس، سهم افزایش قیمت محصول خانواده ایکس 100 مدل 132 SE از افزایش قیمت های اعلامی توسط شورای رقابت 12 میلیون و 230 هزار ریال بود که گروه خودروسازی سایپا با کاهش 50 درصدی این مبلغ شش میلیون و 80 هزار ریال از قیمت این محصول را کاهش داد.

همچنین این خودروساز از مبلغ 12 میلیون و 730 هزار ریال افزایش قیمت محصول سایپا SE 111 ، چهل درصد به مبلغ پنج میلیون و 30 هزار ریال را کاهش داد.

گروه خودروسازی سایپا از سهم 12 میلیون و 540 هزار ریال افزایش قیمت محصول سایپا 131 خود نیز 33 درصد بالغ بر چهار میلیون و 20 هزار ریال کاهش داد.

همچنین قیمت محصول تیبا گروه خودروسازی سایپا که مبلغ 16 میلیون و 440 هزار ریال افزایش یافته بود با کاهش 29 درصدی مبلغ چهار میلیون و 730 هزار ریال کاهش یافت.

گروه خودروسازی سایپا افزایش رضایتمندی مشتریان، پاسخگویی به انتظارات نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین همراهی با شورای ملی رقابت و دولت تدبیر و امید را هدف خود از کاهش قیمت محصولات اعلام کرده است.

بر اساس اعلام گروه خودروسازی سایپا، مشتریانی که پس از افزایش قیمت اقدام به خرید نقدی کرده اند مابه التفاوت کاهش قیمت با مبلغ پرداختی خود را به صورت نقدی دریافت خواهند کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها