بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۲۵۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷
انعکاس رسانه های خارجی به برکناری وزیرعلوم
برکناری فرجی دانا بیانگر تقابل سیاسی روبه گسترش بین روحانی و مخالفان تندرواش در مجلس است که او را متهم به تسلیم شدن به صداهای طرفدار غرب با استفاده از نام میانه روی کردند. استیضاح روزچهارشنبه وزیرعلوم یک حمله مستقیم از سوی مجلس محافظه کار به دولت روحانی بود.
تدبیر24: به دنبال رای گیری مجلس شورای اسلامی درجلسه استیضاح "رضا فرجی دانا”، وزیر علوم دولت روحانی برکنار شد که در رسانه های خارجی به عنوان ضربه تندروها به روحانی تلقی شد که در تلاش برای بهبودی روابط ایران با غرب است.

از میان ۲۷۰ نماینده مجلس حاضر در جلسه ۱۴۵ نفر به برکناری فرجی دانا ، ۱۱۰ نفر به باقی ماندن وی و ۱۵ نفر رای ممتنع دادند. آسوشیتدپرس نوشت نمایندگان محافظه کار از رویکرد "فرجی دانا ” نسبت به حمایت از استادان دانشگاهی طرفدار غرب و شرکت کنندگان در اعتراضات سال ۸۸ ناراضی بودند. این خبرگزاری نوشت برکناری فرجی دانا بیانگر تقابل سیاسی روبه گسترش بین روحانی و مخالفان تندرواش در مجلس است که او را متهم به تسلیم شدن به صداهای طرفدار غرب با استفاده از نام میانه روی کردند. استیضاح روزچهارشنبه وزیرعلوم یک حمله مستقیم از سوی مجلس محافظه کار به دولت روحانی بود.

وال استریت ژورنال برکناری وزیرعلوم را نشانه شکاف درمیان احزاب ایرانی دانست و نوشت : برکناری فرجی دانا بخشی از درگیری های تلخ سیاسی تندروها علیه حسن روحانی بود که از زمان انتخاب وی در سال گذشته آغاز شد. روحانی با مخالفت دائم تندورها قرار گرفته است و به نظر میرسد با پیشرفت مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ خود را بیشتر نشان داد. این درگیری بسیار شدید بوده است و به طور مدوام نسبت به سیاست خارجی دولت روحانی از جمله همکاری با آمریکا و مذاکرات هسته ای مشاهده می شود.

روزنامه دیلی استار لبنان نوشت نمایندگان محافظه کار مجلس روز چهارشنبه سلطه خود را با رای دادن به برکناری وزیر علوم نشان داد. اصلاحطلبان و میانه روها در روزهای اخیرسعی در دفاع از "رضا فرجی دانا” داشته اند و محافظه کاران افراطی را متهم به تضعیف دولت کردند. فرجی دانا متهم به اجازه بازگشت به دانشجویان اخراجی به دانشگاه و استفاده از اساتید دانشگاهی که در اعتراضات سال ۸۸ حضور داشته اند شده است. "فرجی دانا” اولین وزیر دولت روحانی است که با سرزنش ها و انتقادات نمایندگان مجلس برکنار شد.

بلومبرگ نیز استیضاح وزیرعلوم را اولین برخورد مهم نمایندگان محافظه کاران مجلس با "حسن روحانی” بود. از دلایل برکناری وزیر علوم بازگرداندن اساتید اخراجی در دوره "محمود احمدی نژاد” بود.  از دیگر دلایل استیضاح فرجی دانا تصمیم به بررسی پرونده ۳ هزار مورد دانشجوی بورسیه در دولت گذشته بوده است که واجد شرایط این بورس ها نبوده اند. برکناری فرجی دانا از دید تحلیلگران اولین ضربه جدی و اختلاف بین روحانی و مجلس بود. روحانی به عنوان فردی میانه رو در تبلیغات انتخاباتی خود از حمایت از آزادی های اجتماعی سخن گفته بود و تا کنون درتلاش بوده تا درمقابل مخالفان داخلی خود بایستد و درمقابل فشار تندروها در زمینه سیاسی و بهبود روابط با آمریکا مقاومت کند. دانشگاه های ایران بستر داغ برخوردهای سیاسی در سال ۸۸ بوده اند و به دنبال اعتراضات دانشجویی مقامات نسبت به فعالیت های سیاسی در دانشگاه کم تحمل بوده اند ولی روحانی با انتقاد از این رویه از آزادی بیان برای اساتید و دانشجویان حمایت کرده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۱
کاظم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
1
0
وبازهم سانسورنظرات توسط مدعیان آزادی بیان.اف براین بوقلمون صفتی.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها