بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۲۶۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
يکي از شرايط شما براي انتخاب رژيم خوب سرعت تاثير آن است.
تدبیر24: پس بگذاريد ما به شما کمک کرده و جستجوي شما را محدود کنيم، رژيم هاي لاغري مدروز و عجيب و غريب براي سلامتي شما مناسب نبوده و به شما در لاغر شدن و سالم ماندن کمکي نمي‌نمايد. البته ناراحت نشويد، گزينه‌هاي سالم تري هنوز وجود دارند. شما مي‌توانيد بدون خطر هفته‌اي 1.5 کيلوگرم و يا بيشتر با ورزش و رژيم غذايي سالم وزن کم نماييد.

چگونه سريع لاغر شويم چگونه لاغر شويم چگونه سريع و بي خطر لاغر شويم؟
اگر شما روزانه 500 کيلوکالري بيشتر از کالري موادغذايي که مي‌خوريد، بسوزانيد،‌ شما بايد حدود يک کيلوگرم وزن کم نماييد. اگر مي‌خواهيد سريعتر لاغر شويد، مي‌بايست کم تر غذا خورده و بيشتر ورزش نماييد.

براي مثال اگر شما روزانه 1050 تا 1200 کالري مصرف مي‌کنيد، و روزانه 1 ساعت ورزش مي‌نماييد و وزن شما حدود 110 کيلوگرم است، شما بايد حدود 1 تا 2 کيلوگرم وزن در هفته اول از دست دهيد. دقت کنيد که کم کردن کالري بيشتر از اين حد مجاز نيست و مي‌تواند خطرات زيادي به همراه داشته باشد.

درضمن بياد داشته باشيد زمانيکه شما نمک و يا نشاسته را از رژيم غذايي‌تان حذف مي‌کنيد، فقط آب بدن شما کاهش مي‌يابد و تاثير بر چربي درون بدن گذاشته نمي‌شود.

نکاتي براي اينکه بتوانيم لاغر شويم
چندتا از پيشنهادهاي مفيد براي کاهش وزن کم کردن مصرف نشاسته، قند و چربي حيواني موجود در گوشت و لبنيات مي‌باشد. براي لاغري سريع ميبايست تمرکز شما بر مصرف ميوه، سبزيجات، سفيده تخم مرغ، سويا و محصولات آن، سينه مرغ بدون پوست، ماهي، لبنيات بدون چربي و گوشت بدون چربي باشد. در ادامه به شرح چندتا ديگر از نکات مفيد مي‌پردازيم:

سبزيجاتي بخوريد که به شما احساس سيري و پربودن معده دهد.

مقدار زيادي آب بنوشيد.

خوراکي‌هاي وسوسه کننده را از خانه خارج نماييد.

خود را مشغول کنيد تا هنگام بي‌حوصلگي شروع به خوردن ننماييد.

غذايي که ميخوريد را در بشقاب ريخته و مستقيم از يخچال يا قابلمه شروع به خوردن ننماييد.

وعده هاي غذايي را حذف نکنيد.
يک دفتر براي خوراکي‌هايتان درست کرده و هرچيزي را که ميخوريد ليست نماييد. حتي اگر اين ليست را برروي دستمال سفره نوشته و بعد از غذا دور بي‌اندازيد، مهم نبوده چرا که خود نوشتن خوراکي باعث مي‌شود شما نسبت به خودتان مسئول شويد. به غير از نوشتن اينکه چه خورده‌ايد، چقدر خورده‌ايد و کي خورده‌ايد، مي‌توانيد احساس خود را قبل از خوردن بنويسيد، اگر عصباني، ناراحت و يا بي‌حوصله بوديد، يادداشت کنيد، ما اغلب بر ميزان غذايي که مي‌خوريم دقت مي‌کنيم، اما احساست ما قبل از غذا خوردن هم مهم مي‌باشد. اگر شما رابطه طولاني مدت احساسي و عاطفي با غذاخوردن خود ديديد، حتما براي رفع مشکل به يک مشاور مراجعه نماييد. مشاوران کمکي بزرگي براي حل اين مشکل شما هستند.

ورزش براي لاغر شدن سريع
بعد از رعايت نکات بالا، نوبت به تحرک بيشتر مي‌رسد. سعي به انجام تمرنيات قلبي و قدرتي نماييد. تمرينات قلبي (cardio train) بيشترين حد کالري سوزي را دارد پس براي کاهش وزن بسيار مناسب است، اما بعد از تمرينات کارديو شما بايد چندين ساعت در هفته تمرينات قدرتي هم داشته باشيد. براي سوزاندن چربي بيشتر سعي کنيد بعد از گرم شدن بعد راهي براي عرق کردن پيدا کرده و تمام مدت ورزش هم عرق نماييد. اگر بدليل مشکل يا بيماري خاصي نمي‌توانيد ورزش کنيد و يا ابتدا بايد وزن زيادي از دست دهيد، تا بتوانيد ورزش کنيد، پس بايد براي دريافت مشاوره به پزشک مراجعه نماييد.

درضمن براي شروع ورزش به خود زياد فشار نياوريد و مراقب آسيب ديدن بدن خود هم باشيد. يکي ديگر از راههاي رسيدن به سطح مفيد و کافي ورزش استفاده از برنامه‌هاي ورزشي وقفه دار (Interval training) است. بصورتي که کمي شديد ورزش کرده، سپس با کمي آرام ورزش کنيد و با اين برنامه را هميشه در ورزش خود رعايت نماييد. بعد از گذشت مدتي از اين برنامه شما مي‌توانيد سريع تر و قوي تر و بدون سختي ورزش نموده و کالري بيشتري بسوزانيد.

رژيم هاي مد روز و شکننده
واضح و قابل درک است که رژيم هاي عجيب و غريب لاغري که به شما وعده لاغري زود هنگام و سريع و يا از دست دادن ميزان زيادي وزن در چند روز مي‌دهند، چقدر مي‌توانند براي شما وسوسه‌انگيز باشند، بخصوص اگر شما وزن زيادي براي از دست دادن داشته باشيد.

بياد داشته باشيد برنامه‌هاي شامل قرص‌هاي سم زدا، مسهل، نخوردن غذا، معجون هاي عجيب يا هر رژيمي که قول لاغري بيشتر از 1 تا 2 کيلوگرم در هفته را مي‌دهد، مي‌تواند خطرناک بوده و براي سلامتي مضر باشد، پس از اين رژيم ها بگذريد و آنها را انتخاب نکنيد.

واقعيت اين است که دريافت روزانه کم تر از 1200 تا 1050 کالري در روز مي‌تواند، اثر معکوس داشته باشد، چرا که شما براي لاغر شدن نياز به عضلات قوي براي ورزش موثر داريد.

زمانيکه شما کم کالري دريافت مي‌کنيد، چربي هاي بدن آب مي‌شود هرچند که اين خبر خوب است، اما خبر بد اين‌است که کم کم ماهيچه هاي شما هم شروع به آب شدن مي‌کنند. اين اتفاق يکي از بدترين اتفاق هاست، چراکه با آب شدن ماهيچه‌ها متابوليسم بدن شما(سوخت و ساز) کاهش يافته و ورزش کردن و فعاليت براي شما سخت‌تر و سخت‌تر مي‌شود.

يکي ديگر از بدي‌هاي اين رژيم‌ها اين است که براي اينکه لاغر شويد بايد مدت‌ها بايد خود را از همه خوراکي‌هايي که دوست داشته و يا بدنتان به آن نياز دارد، محروم نماييد. شما نمي‌توانيد براي مدتي طولاني اين رژيم ها را ادامه دهيد، و خيلي معمول است که بعد از مدتي رژيم را ول کرده و ديگر رعايت نکنيد.

منبع:خبرگزاری آریا
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
وسوسه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
0
1
تدبیر جان ویراستارت کمی دقت کنه"وسوسه" صحیح می باشد بجنب؛ تا تندروها و پایداری ها به این هم گیر نداده لطفاً اصلاح کنید.
مدیر پایگاه باسلام
تشکر از حسن توجه شما
پرستو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
0
0
بسیار عالی بود...
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها