بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۲۶۳۷
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
گزارش اختصاصی تدبیر24 از میزان محبوبیت استیضاح کنندگان فرجی در حوزه های انتخابیه شان
جدول زیر مقایسه ای است بر نسبت میان تعداد آرای کسب شده از سوی نمایندگان امضاکننده نامه استیضاح وزیر علوم و تعداد کل آرای ماخوذه

تدبیر24: آنچه که در چهارشنبه گذشته در مجلس گذشت ، به این زودی ها در میان افکار عمومی به فراموش سپرده نخواهد شد ، آنچه که طی این مدت در فضای مجازی و حقیقی در میان مردم مطرح شده اقدام عجیب و دور از انتظار چند نماینده مجلس در عدم رای اعتماد مجدد به وزیر علوم بود و آنها از خود می پرسند چرا نمایندگانشان در خانه ملت تصمیمی بر خلاف خواسته و میل اکثریت آنها گرفته اند؟

به گزارش خبرنگار سیاسی تدبیر24 ، اتفاقات روز چهارشنبه در صحن علنی مجلس فراموش نخواهد شد و گرچه مشخص نیست آن 145 نماینده ای که مانع از ادامه حضور رضا فرجی دانا در راس وزارت علوم بودند چه کسانی هستند، اما چند روز پیش از استیضاح، اسامی 50 نماینده امضا کننده نامه استیضاح وزیر علوم در رسانه ها منتشر شد. در حقیقت امضای این 50 نماینده و دغدغه ای که در آنان پیرامون وضعیت آموزش عالی در کشور پدید آمده بود موجب اعلام وصول این استیضاح و در نهایت پیاده شدن دکتر فرجی دانا از قطار دولت اعتدال شد.

پس از این ماجرا رییس جمهور در اقدامی منطقی و عقلانی دانشگاهیان را از انجام هرگونه واکنش تند در این باره منع کرد و از تداوم تعامل دولت مجلس خبر داد ، رضا فرجی دانا مشاور رییس جمهور در امور آموزشی شد و محمدعلی نجفی نیز با حکم رییس جمهور به عنوان سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منصوب شد.

تلاش رییس جمهور اما مانع از واکنش مردم و دانشگاهیان به این ماجرا نشد و در این چند روز بسیاری از آنان در شبکه های اجتماعی مجازی و فضای حقیقی به این اقدام مجلس واکنش نشان دادند، مهم ترین سوال این افراد اقدام نمایندگان مجلس بر خلاف خواست ساکنان حوزه های انتخابیه شان بود و آنان این سوال را مطرح می کردند که چرا نمایندگانشان بدون آنکه نظر دانشگاهیان و دانشجویان را جویا شوند وزیر علوم را استیضاح کرده اند؟ مگر غیر از این است که یک نماینده مجلس با پشتوانه رای مردم راهی مجلس می شود تا به صدای آنان در حاکمیت تبدیل شود؟

جدول زیر مقایسه ای است بر نسبت میان تعداد آرای کسب شده از سوی نمایندگان امضاکننده نامه استیضاح وزیر علوم و تعداد کل آرای ماخوذه (اینجا). همچنین در ستون دیگری از این جدول با توجه به میزان مشارکت 64.2 درصدی در انتخابات مجلس نهم تعداد تقریبی کل ساکنان واجد شرایط رای دادن در حوزه انتخابیه با تناسب بندی میان کل آرای ماخوذه و درصد آرای هر نماینده محاسبه شده و بر اساس آن درصدی تقریبی از سهم نماینده از رای تمامی افرادی که امکان رای دادن به وی را داشته اند محاسبه شده است.

با توجه به اینکه میزان مشارکت در شهر تهران 48 درصد بوده و شمار قابل توجهی از نمایندگان امضا کننده نامه استیضاح نیز از حوزه انتخابیه تهران راهی مجلس شده بودند ، برای تعیین تعداد کل واجدین رای در تهران از میزان مشارکت 48 درصد استفاده شده و در مابقی حوزه ها میزان مشارکت در انتخابات 64.2 در نظر گرفته شده است.

این آمار گرچه دقیق نیست و صرفا بر اساس آرایی است که در دور نخست انتخابات مجلس به نام کاندیداها ثبت شده اما می تواند معیار خوبی برای تشخیص سهم هر نماینده در حمایت ساکنان حوزه انتخابیه اش باشد.



بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۹
معتدل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
6
17
تدبیر24 کارت درسته.
طرف با 6 درصد رای مردم اومده مجلس اونوقت مدعی هم هست . :))))
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
4
6
معلومه این استیضاح به افراطیون خیلی اثر کرده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
2
12
نتیجه تحریم انتخابات همین میشه دیگه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
14
9
فعلاً که خوب حالتون رو گرفتند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
خوش باش حال کشور را خراب کنید کمتر از داعش بودن بد!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
5
1
به نظرم کار جالبی کردید ولی جالبتر این میشه که آمار طرفداران فرجی دانا رو هم به همین صورت منتشر کنید!!!
پاسخ ها
غلامی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
دوست عزیز آقای فرجی دانا در انتخابات شرکت نکردند که بشود آمار طرفدارانشون رو منتشر کرد.
غلامی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
2
6
امیدوارم مجلسی روی کار بیاید که عصاره این ملت باشد.
مردم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
0
1
شما دلتون رو به کی خوش کردین؟نماینده های مجلس؟اینا نماینده ها همونان دیروز اجاز استخدام بصورت حق التدریس به معلم های بیچاره ای که سه سال پیش تو امتحان قبول شدن ولی جذبشون نکردنو ندادن.وای خدا بر شما باد.با نمره 80 از 100 تو مصاحبه فنی ولی چون تو ارزیابی شدم 55 رد شدم.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها