بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۲۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰
«ابراهیم رحیم پور» معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه امشب به منظور دیدار و گفت و گوی دوجانبه با وزیر خارجه چین عازم پکن می شود.
تدبیر24: این مقام ارشد وزارت امور خارجه روز شنبه اظهار داشت:در این سفر با معاون و وزیر خارجه کشور چین پیرامون روابط دوجانبه ،مسایل مهم منطقه ای بحث و تبادل نظر خواهیم داشت.

رحیم پور با بیان اینکه پس از پکن، به روسیه سفر خواهم کرد، افزود: روز دوشنبه (سوم شهریور ماه) نیز سی و نهمین جلسه روسای گروه کاری اجلاس دریای خزر با حضور معاونان پنج کشور ایران، روسیه، آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان در شهر مسکو روسیه برگزار خواهد شد.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه عنوان کرد: در این جلسه کاری قرار است درباره 4 سند که در اجلاس سران به امضا خواهد رسید، بحث و گفت و گو شود.

وی با بیان اینکه اختلاف نظرهایی درباره این اسناد وجود داد، افزود: اعلامیه و بیانیه سران، بیانیه همکاری ها در زمینه مبارزه با مواد مخدر و دو سند دیگر از جمله اسنادی است که در حال بررسی بوده و در صورت تصویب قرار است مهرماه در اجلاس سران دریای خزر به امضای روسای جمهوری این پنج کشور برسد.

به گفته رحیم پور،نشست گروه کاری اجلاس آخرین نشست پیش از جلسه سران بوده که قرار است مهرماه سال جاری در آستاراخان روسیه برگزار شود.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزیرامورخارجه عنوان کرد:جلسه سران کشورهای اجلاس خزر پیش از این سه بار در شهرهای عشق آباد،تهران و باکو برگزار شده بود و این چهارمین جلسه در سطح سران کشورهای حاشیه دریای خزر است.

رحیم پور در پاسخ به سوال دیگری درباره سفر وزیرامورخارجه به روسیه در روزهای پایانی هفته جاری گفت:صحبت هایی دراین خصوص صورت گرفته اما هنوز این سفر قطعی نیست.

وی افزود: ممکن است دکتر ظریف با مقامات روس از جمله سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور در حاشیه اجلاس شانگهای که با حضور رییس جمهور برگزار می شود، دیدار داشته باشد.

معاون وزیر امور خارجه در عین حال اظهار داشت که هنوز هیچ کدام از این برنامه های قطعی نشده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها