بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۲۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
دماسنج بازار سرمایه در معاملات امروز نیز به روند کاهشی و آرام خود ادامه داد و با افت 37 واحدی مواجه شد.
تدبیر24: دماسنج بازار سرمایه در دقایق ابتدایی معاملات امروز به مدد استقبال سهامداران از سهام شرکتهای خودرویی رشد کرد و تا کانال 74 هزار واحدی بالا رفت اما در نیمه راه از رشد خود پشیمان شد و به مدار نزولی خود برگشت.به این ترتیب در معاملات اولین روز هفته شاخص کل بورس 37 واحد دیگر افت کرد و در کانال 73 هزار و 868 هزار واحد ماندگار شد.

در معاملات امروز سهام شرکتهای خودرویی به دلیل تعیین تکلیف قیمت محصولات،با استقبال مواجه شد و تمام نماد شرکتهای خودروسازی و قطعه سازی به طور دسته جمعی سبز پوش شد به طوری که در پایان معاملات امروز شرکتهای ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو به همراه گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با رشد قیمتی خود مانع از افت بیشتر شاخص بورس شدند.

این در حالی است که شرکتهای فولاد مبارکه، نفت و گاز پارسیان، توسعه معادن و فلزات، کشتیرانی، پتروشیمی شازند، بانک اقتصاد نوین و تاپیکو با افت قیمتی خود باعث روند منفی شاخص شدند.

همچنین در معاملات امروز بعد از انتشار اولین پیش بینی سود هر سهم سال 13947 صندوق بازنشستگی، این شرکت به همراه کربن ایران و هلدینگ خلیج فارس از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و پارس پامچال،صنعتی آما و سیمان درود از بهترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

در بازار امروز حقیقی ها همانند روزهای گذشته به فروش سهام خود اقدام کرده و از صنایعی همچون بانکها،محصولات شیمیایی،سرمایه گذاری ها،فلزات اساسی خارج شدند.به بیان دیگر در معاملات امروز حقیقی ها 273 هزار و 305 میلیون سهم خریداری کرده و در مقابل 307 هزار و 681 میلیون سهم فروختند.

همچنین صنایع خودرو و ساخت قطعات و محصولات شیمیایی بیشترین تاثیر را در شاخص بورس گذاشته و فلزات اساسی،استخراج کانه های فلزی،بانکها و شرکتهای چند رشته ای صنعتی بیشترین تاثیر منفی را در شاخص بورس گذاشتند.

در مجموع در بازار کم رمق امروز بیش از 558 میلیون سهم به ارزش 176 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به 334 هزار میلیارد تومان رسید.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها