بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۲۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: با حذف عوارض صادرات زعفران برای بسته‌های بالای 30 گرم باعث شده تا صادرات زعفران در سه ماه گذشته 19 درصد افزایش داشته باشد.
تدبیر24: «محسن احتشام» ظهرامروز(شنبه یکم شهریورماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سطح زیرکشت زعفران در کشور 85 هزار مترمربع است، گفت: از این میزان سطح زیرکشت 250 تن زعفران تولید می‌شود.

وی ادامه داد: میزان صادرات زعفران کمتر از تولید زعفران بوده و پارسال، 137تن صادرات زعفران داشتیم.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند افزود: موازی‌کاری سازمان‌های مرتبط با زعفران و بودجه‌ی محدود شورای ملی زعفران باعث شده تا این شورا نتواند به اهداف و برنامه‌هایی که در این خصوص داشته برسد.

احتشام گفت: از مشکلات پیش‌روی بحث استاندارد اجباری زعفران بوده که به تصویب رسیده اما اجرایی نمی‌شود.

وی تصریح کرد: بعلت قدمت و بحث علمی و تحصیل در بیرجند اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان در خراسان‌جنوبی خیلی می‌تواند پررنگ‌تر باشد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند یادآور شد: بعلت پشتوانه‌ی غنی فرهنگی و علمی توقع می‌رود اقتصاد استان بیشتر به سمت دانش‌محوری سوق داده شود.

احتشام خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان شرکت‌های خصوصی بمنظور هم‌افزایی علم، ثروت و توسعه‌ی اقتصادی دانش‌محور بوده و بمنظور تحقق اهداف توسعه‌ای و علمی تشکیل می‌شوند.

وی ادامه داد: علم، فنآوری و تولید سه اصل مکمل و جدایی‌ناپذیر هستند که فنآوری کاربرد علم برای ارزش تجاری بوده و علم مهارت و منابع را به وجود آورده و مهارت و منابع ارزش افزوده را به عمل می‌آورد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند افزود: خراسان‌جنوبی بزرگترین تولیدکننده‌ی زرشک کشور بوده و 98 درصد بهترین و بیشترین عناب ایران در این استان تولید می‌شود.

احتشام در خصوص اهمیت و جایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: شرکت‌های دانش‌بینان منابع طبیعی، خدادادی و عملی را به نوعی در کنار هم قرار داده و ارضاء نیازهای جدید و تجاری‌سازی را شکل می‌دهد و تولید ثروت برای مردم دارد.

وی افزود: اتاق بازرگانی آمادگی دارد در زمینه‌ی ارزیابی و حضور موفق در تجاری‌سازی به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند یادآور شد: با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به سمتی که محصولات استراتژیک استان به چرخه‌ی اقتصاد کلان استان برگردد کمک شده که این امر همان «اقتصاد مقاومتی» است.

احتشام افزود: اصلاح بهبود و کمک به گذر از روش‌های سنتی به علمی و استفاده از فنآوری‌های نو می‌تواند دانش‌محوری برای یک شرکت دانش‌بنیان باشد.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی تا جایی که بتواند از تولید و صادرات حمایت کرده چون این موضع از سیاست‌های اتاق است، گفت: برندسازی بحث مهمی بوده که برای این امر باید سرمایه‌گذاری، شبکه‌ی توزیع و تبلیغات زیادی انجام دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند خاطرنشان کرد: در خصوص بحث تبلیغات هزینه‌ی زیادی را در پی دارد که بنگاه‌های کوچک نمی‌توانند هزینه‌ی زیادی داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها