بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۲۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که در تیر ماه سال جاری تعداد کل پروازهای کشور در فرودگاه های داخلی، به 4214 پرواز رسید که در مجموع 1640 پرواز آن با تاخیر انجام شده است.
تدبیر24: بر اساس این گزارش، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در تیر ماه سال جاری در مجموع 732 پرواز، شرکت ماهان 719 پرواز، شرکت هوایی آسمان 584 پرواز و شرکت هواپیمایی آتا 422 پرواز انجام داده اند.

همچنین در این مدت شرکت هواپیمایی زاگرس 322 پرواز، قشم ایر 318 پرواز، کیش ایر 297 پرواز، کاسپین 226 پرواز، ایران - نفت 198 پرواز، ایران ایرتور 168 پرواز، شرکت هواپیمایی تابان 106 پرواز، اترک 50 پرواز، شرکت معراج 41 پرواز و شرکت هواپیمای سپاهان 31 پرواز انجام داده اند.

طبق گزارش سازمان هواپیمایی کشوری، بیشترین میانگین تاخیر پروازها در این ماه مربوط به شرکت هواپیمایی سپاهان ایر بود که میانگین تاخیر آن به 65 دقیقه رسید، پس از آن تاخیر شرکت آتا 49 دقیقه و ایران ایر نیز به 44 دقیقه رسید.

در این گزارش تصریح شده است که شرکت هواپیمایی زاگرس با 39 دقیقه تاخیر در هر پرواز در رده چهارم قرار گرفت و پس از آن اترک با 38 دقیقه، ایران – نفت با 35 دقیقه ، تابان با 33 دقیقه، کیش ایر با 26 دقیقه، ماهان و قشم ایر با 19 دقیقه، آسمان با 18 دقیقه، ایران ایر تور با 17 دقیقه، کاسپین با 15 دقیقه و شرکت هواپیمایی معراج با 10 دقیقه در رده های بعدی قرار گرفتند.

این در حالی است که آمارها نشان می دهد، در خرداد ماه سال جاری شرکت هواپیمایی کیش ایر تمام 353 پرواز خود را بدون هیچ تاخیری در فرودگاه های کشور انجام داده است و در تیر ماه سال جاری نیز میانگین تاخیر هر پرواز این شرکت هواپیمایی منطقه آزاد کیش به 10 دقیقه رسید.

با این حال گزارش سازمان هواپیمایی کشوری نشان می دهد که میانگین تاخیر پروازهای 14 شرکت هوایی مسافری کشور در خرداد ماه سال جاری حدود 40 دقیقه بود، این رقم در تیر ماه سال جاری با روند نزولی به 30 دقیقه کاهش یافته است.

سرپرست شرکت فرودگاه های کشور در خصوص تاخیر پروازهای هوایی در فرودگاه های کشور به خبرنگار ایرنا، گفت: تاخیرهای بیش از اندازه شرکت های هوایی که در ساعات مقرر تعیین شده نمی توانند پروازهای خود را انجام دهد، تمام برنامه ریزی های ما در فرودگاه های کشور با مشکل مواجه می کند.

محمد علی ایلخانی تصریح کرد: شرکت فرودگاه های با برنامه ریزیهای لازم درصدد است که تمام پروازهای شرکت های هوایی در زمان مقرر خود انجام شود، زیرا وجود مسافران در سالن های فرودگاه های کشور بر اساس پروازها برنامه ریزی می شود و اگر پروازی با تاخیر انجام شود، شاهد افزایش تعداد مسافران هوایی در فرودگاه های کشور خواهیم بود که با امکانات فرودگاهی نیز مطابقت ندارد.

با این حال آمارهای حاکی از آن است که در خرداد ماه سال جاری 14 شرکت هوایی یاد شده 5352 پرواز انجام داده اند، اما در تیر ماه سال جاری این رقم به 4214 پرواز کاهش پیدا کرده که 1138 پرواز کم شده است.

بررسی کارشناسان هوایی نشان می دهد با اجرای طرح شناور نرخ بلیت هوایی و افزایش قیمت بلیت های هوایی تا 30 درصد نسبت به اردیبهشت ماه جاری، به تدریج شاهد کاهش تعداد پروازها در کشور هستیم.

این در حالی است که در فروردین ماه سال جاری تعداد کل پروازهای هوایی کشور به 4494 پرواز، اردیبهشت ماه 4784 پرواز، خرداد ماه 5352 پرواز و در تیر ماه سال جاری با روند نزولی به 4214 پرواز کاهش پیدا کرده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها