بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۲۹۸۰
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۱
گزارش تدبیر24 از یک ایده جهانی
برخی از کاربران شبکه های اجتماعی از دولتمردان و حتی شخص حسن روحانی برای حضور در این چالش دعوت کرده و خواستار حضور آنان شده اند

تدبیر24: آميوتروفيك‌ لاترال‌ اسكلروز یا بیماری ALS مدتی است که حسابی معروف شده و به همان اندازه عبارتی دیگر نیز بر سر زبان ها افتاده، چالش یا کمپین سطل آب سرد که در خارج از ایران با نام ice bucket challenge بیان می شود، اما این کمپین برای چه به راه افتاده و چرا افراد مشهور جهان سطلی از آب و یخ را بر سر خود خالی می کنند؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی تدبیر24 ، چالش آب یخ موجی جدید از همبستگی اجتماعی با محوریت شبکه های اجتماعی مجازی است و به نوعی می توان آن را موجی دانست که گسترشش را مدیون فضاهایی چون فیس بوک و اینستاگرام است ، این کمپین با ابتکار شماری از مبتلایان به بیماری آميوتروفيك‌ لاترال‌ اسكلروز یا ALS در ایالت متحده آغاز شد و خیلی زود به کمک فضای فیسبوک، توئیتر و دیگر شبکه های اجتماعی محبوببیتی جهانی پیدا کرد.

فعالیت این کمپین مانند یک شرکت هرمی است و افراد دعوت شده به آن پس از دعوت دو راه پیش روی خود خواهند داشت که تا 24 ساعت فرصت دارند درباره آن تصمیم بگیرند، نخست اینکه سطلی از آب و یخ را بر سر خود خالی کرده و فیلمش را در شبکه های اجتماعی منتشر کنند یا اینکه رقمی معادل 100 دلار را به حساب بنیاد حمایت از بیماران ای ال اس واریز کنند. شرکت کنندگان باید هنگام فیلمبرداری از خود سه نفر دیگر را نیز به این کمپین دعوت کنند.

آنچه که این کمپین را متفاوت از بسیاری دیگر از کمپین ها کرده حمایت گسترده چهره های مشهور اعم از بازیگران ، ورزشکاران و حتی سیاستمداران از آن است ، اقدام این افراد به سبب معروف بودنشان موج رسانه ای گسترده ای به دنبال خود ایجاد می کند و آنان نیز عمدتا سه چهره شناخته شده دیگر را برای حضور در این کمپین دعوت می کنند.

استیون هاوکینگ خالق نظریه سیاه چاله ها و ریاضیدان برتر جهان یکی از معروفترین مبتلایان به این بیماری است که از سال 1963 در حالی که تنها 21 سال سن داشت به آن مبتلا شده است.

ای ال اس چیست؟

به طور مختصر می توان گفت که این بیماری موجب تخريب‌ پيش‌ رونده‌ سلول‌هاي‌ طناب‌ نخاعی و در نهایت منجر به‌ از دست‌ رفتن‌ تدريجي‌ عملكرد عضلات‌ مي‌شود. ای ال اس‌ مسري‌ يا سرطاني‌ نيست‌ و علايم‌ اين‌ بيماري‌ ممكن‌ است‌ با علايمي‌ كه‌ در اثر بيماري‌ لايم‌ در دستگاه‌ عصبي‌ بروز مي‌كند اشتباه‌ شوند. در بيماري‌ ALS ، دستگاه‌ عصبي‌ مركزي‌ و عضلات‌، به‌ خصوص‌ عضلات‌ دست‌، ساعد، پا، سر و گردن‌ درگير مي‌شوند و در حال حاضر هیچ درمانی برای آن وجود ندارد.

نخستین سطل آب یخ

ماجرای نخستین سطل آب یخ مربوط به جوانی 29 ساله به نام پيت فرتز که گفته می شود از سال 2012 مبتلا به بيماري
ALS شده و از همان زمان فعالیت زیادی برای آگاه سازی جامعه از این بیماری انجام داده است و آخرین اقدامش نیز چالش سطل یخ بوده که محبوبیتی جهانی یافته است و موجب جمع آوری صدها هزار دلار به نفع مبتلایان به این بیماری شده است. ریختن سطل آب یخ به روی سر و بدن برای چند ثانیه منجر به بی حسی بدن می شود و گفته می شود که دلیل انتخاب این کار نیز درک شرایطی است که مبتلایان به این بیماری تا پایان عمر با آن روبه رو هستند.

سطل آب یخ در جهان

این کمپین جهانی در آمریکا و اروپا اعضای زیادی را به خود جذب کرده و در میان چهره های مشهوری که به این چالش یا کمپین پیوسته اند می توان به ، جرج دبلیو بوش ، مارک زوگربرگ، بیل گیتس ، دیوید بکهام ، کریستیانو رونالدو، نواک دژوکویچ ، مسعود اوزیل ، پیکه ، شکیرا ، جنیفر لوپز ، لیونل مسی ، جاستین بیبر ، لبران جیمز ، نیمار ، اندی لائو ، جاستین تیمبرلیک ، لیدی گاگا،آدام لوین،آنا کندریک ، استیون اسپیلبرگ، بریتنی اسپیرز ، راسل کرو ،ریکی مارتین، خوزه مورینیو ، اشتون کوچر ، سلنا گومز ، هیلاری داف، گرت بیل، ایکر کاسیاس و ... اشاره کرد. همچنین گفته شده که باراک اوباما رییس جمهور ایالت متحده نیز پس از دعوت شدن به این چالش ترجیح داده تا صد دلار به موسسه خیریه کمک کند.

سطل آب یخ به ایران رسید

قابل پیش بینی بود که با ضریب نفوذ بالای تویتر و فیسبوک در کشورمان این موج خیلی زود به ایران برسد و البته هنرمندان ایرانی خارج از کشور تاثیر زیادی در معرفی آن داشتند، این کمپین که روزانه شمار زیادی از چهره های شناخته شده کشور در حال پیوستن به آن هستند ، تا کنون همراهان ایرانی زیادی را با خود داشته است که از جمله آنها می توان به بهرام رادان ،رضا عطاران ، مازیار فلاحی ، علی کریمی ، ترانه علیدوستی ، لیلا بلوکات ، رویا تیموریان ، زانیار خسروی ، سیروان خسروی ، رضا صادقی ، شهاب رمضان ، آرش ، سامی بیگی ، حسین تهی ، یغما گلرویی ، حمید طالب زاده، علی ضیا ، محسن یگانه ، علیرام نورایی ، رامبد جوان ، پیمان معادی ، عماد و حمید طالب زاده ، فرزاد فرزین ، آرمین2Afm ، محسن افشانی ، سامان گوران ، احسان خواجه امیری ،امیر عابد زاده ، فریدون زندی ، کارن همایونفر، فائقه آتشین ، شهرام محمودی و همایون شجریان اشاره کرد.

همچنین دکتر جواد ظریف ، مهران مدیری ، محسن چاووشی ، حامد بهداد ، احسان علیخانی ،سهراب پورناظری ، علی دایی ، سعید معروف ، هانیه توسلی ، بهنوش بختیاری ، کریم باقری ، حسام نواب صفوی ريال حبیب کاشانی ، گروه چارتار ، حمید فرخ نژاد ، نیما شاهزخ شاهی ، مانی حقیقی ، ویشکا آسایش ، اصغر فرهادی، فرهاد مجیدی ، روزبه بمانی، سحر دولتشاهی، باران کوثری ،لیلا حاتمی ، مهتاب کرامتی ، سیاوش خیرابی ، میلاد کیمرام ، مهناز افشار ، علیرضا عصار ، هادی ساعی ، یاس ، پانته آ بهرام ، امید حاجیلی ، پوریا پورسرخ ، نسرین ستوده ، شهاب حسینی ، عادل فردوسی پور ، بنیامین بهادری ، محمدرضا گلزار و ... نیز از جمله افرادی هستند که تا کنون به این کمپین دعوت شده اند.

از سوی دیگر برخی از کاربران شبکه های اجتماعی نیز از دولتمردان و حتی شخص حسن روحانی برای حضور در این چالش دعوت کرده و خواستار حضور آنان شده اند

اتحاد اجتماعی با سطل آب یخ

سطل آب یخ البته مخالفانی نیز دارد ، در کشورمان گروهی به دلیل آنکه این اقدام در خارج از کشور نیز گسترش یافته آن را محصول دست استکبار می دانند و گروهی دیگر نیز معتقدند برای کمک کردن به بیماران نیازی به انجام چنین کارهایی نیست. نیکی کریمی نیز در اظهار نظری عنوان کرد : " میشه تو این کم آبی یک سطل آب رو هدر نداد و اگر قرار کمک کنیم خودمون یواشکی بریم به این همه مراکزی که تو کشورمون به کمک احتیاج دارن رسیدگی کنیم؟! "

اما آنچه که پیداست مطرح شدن این بیماری پس از این جنبش است و گرچه تا کنون راه درمانی برای آن پیدا نشده اما تشخیص به موقع آن می تواند سرعت گسترش آن را کاهش دهد.

اتحاد اجتماعی یکی دیگر از دستاوردهای این کمپین است ، مردم در این کمپین خود را در کنار ستارگان و حتی شماری روسا و مسئولان کشورشان می بینند و از اینکه آنان را با خود همراه می بینند احساس مثبتی پیدا می کنند و این اقدام موجب نزدیکی بیشتر میان عامه مردم با چهره های برجسته و افزایش محبوبیت این افراد می شود.

به بیماران کمک کنیم

کمپین سطل آب سرد گرچه تنها برای معرفی و کمک به بیماران ای ال اس تشکیل شده اما در کشور ما چندان امکان کمک کردن به انجمن جهانی این بیماری و نیز دریافت کمک از آنها وجود ندارد، به همین دلیل موسسات خیریه داخلی کمک های نقدی شهروندان را جمع آوری می کنند.

موضوع دیگر ضرورت کمک به بیماران نیازمند است، علاوه بر مبتلایان به این بیماری ، شاید ابن کمپین تلنگر خوبی به شهروندان وارد کند که برای کمک به درمان بیماری همنوعان خود و شراکت در تامین هزینه ها درمانی آنها اقدام کنند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۲۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
7
1
بعضی از این روشنفکرهای ... میگن ما تو بحران کم آبی هستیم !!! آخه تو برو الگوی مصرف خودتو اصلاح کن.
عبد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
4
4
من هم آقای روحانی ، ظریف و دکتر قاضی زاده هاشمی رو به این چالش دعوت می کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
هاشمی رفسنجانی هم
ارسلان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
هاشمی رفسنجانی رو آیت الله جنتی باید به چالش دعوت کنه.
محمد مهدی صدیقی خویدک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
6
3
با درود -به نظر اینجانب هر عمل خردمندانه که

موجب خوشحالی و توجه بیشتر به این بیماران

می شود قابل ستایش است.

بدرود
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
عمل خردمندانه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
خدایا ما را از انواع جوگیرشدن مصون بدار
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
1
5
بهتره همزمان موسسات خیریه کمک به این بیماران در داخل کشور هم اعلام حضور کنند که بشه راهی برای کمک به این افراد پیدا بشه
jamshid
|
UNITED STATES
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
5
4
ایده بسیار بسیار خوبیه و به نظرم باید مورد توجه قرار بگیرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
1
5
آدم رو ... بگیره ولی جو نگیره
ارسلان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
0
6
ایده خوبیه اما چرا این ایرانیا همیشه تقلید می کنند ، یکبار هم ما یک چالش به راه بندازیم و از همه برای این کار دعوت کنیم.
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
2
4
کار بشر به کجاها که نمیکشه!!!
خوبه حالا خاک بر سر خودشون نمیریزن!!!
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
0
10
به گزارش انصاف نیوز، علی طباطبایی در صفحه ی شخصی خود می نویسد:

ﺩﻳﺮﻭﺯ ﺗﻮﺳﻄ دو ﺩﻭﺳت ﺑﺮاﻱ ﭘﻴﻮﺳﺘﻦ ﺑﻪ ﻛﻤﭙﻴﻦ ﺳﻂﻞ ﻳﺦ ﺩﻋﻮﺕ ﺷﺪﻡ. اﺑﺘﺪا ﺑﻨﺎ ﺩاﺷﺘﻢ ﺑﺎ ﺧﺎﻟﻲ ﻛﺮﺩﻥ ﺳﻂﻞ ﺁﺏ ﺑﺮ ﺭﻭﻱ ﺧﻮﺩﻡ و اﻫﺪاﻱ ﻛﻤﻚ ﻣﺎﻟﻲ ﺑﻪ اﻳﻦ ﻛﻤﭙﻴﻦ ﺑﻪ ﺩﻋﻮﺕ اﻳﻦ ﻋﺰﻳﺰاﻥ ﻟﺒﻴﻚ ﺑﮕﻮﻳﻢ اﻣﺎ ﭘﺲ اﺯ اﻧﺪﻛﻲ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﻧﻆﺮﻡ ﻋﻮﺽ ﺷﺪ.

اﻟﺒﺘﻪ ﻗﻂﻌﺎ ﺗﻼﺵ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ و ﻋﺰﻳﺰاﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻣﺸﺎﺭﻛﺖ ﺩﺭ اﻳﻦ ﻛﻤﭙﻴﻦ ﺑﻪ ﺣﻤﺎﻳﺖ اﺯ ﺑﻴﻤﺎﺭاﻥ ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ اﻱ اﻝ اﺱ ﭘﺮﺩاﺧﺘﻪ اﻧﺪ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻘﺪﻳﺮ اﺳﺖ و ﻗﺼﺪ ﻣﻦ ﺑﻪ ﻫﻴﭻ ﻭﺟﻪ ﺗﺨﻂﻴﻪ اﻳﻦ ﺣﺮﻛﺖ ﻧﻴﺴﺖ.

اﻣﺎ ﺩﻻﻳﻠﻢ ﺑﺮاﻱ ﻋﺪﻡ ﭘﻴﻮﺳﺘﻦ ﺑﻪ اﻳﻦ ﻛﻤﭙﻴﻦ:
ﺧﻮﺷﺒﺨﺘﺎﻧﻪ ﺑﻴﻤﺎﺭﻱ اﻱ اﻝ اﺱ ﺟﺰﻭ ﺑﻴﻤﺎﺭﻳﻬﺎﻱ ﻧﺎﺩﺭ ﻃﺒﻘﻪ ﺑﻨﺪﻱ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ و ﺩﺭﺻﺪ ﻣﺒﺘﻼﻳﺎﻥ ﺑﻪ اﻳﻦ ﺑﻴﻤﺎﺭﻱ ﺑﻪ ﻫﻴﭻ ﻭﺟﻪ ﺑﺎ ﺑﻴﻤﺎﺭﻳﻬﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﻋﺎﻣﻞ اﺻﻠﻲ ﻣﺮﮒ و ﻣﻴﺮ ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ ﻗﺎﺑﻞ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﻧﻴﺴﺖ. ﻣﺜﻼ ﺩﺭ ﻛﺸﻮﺭ ﻛﺎﻧﺎﺩا ﺗﻌﺪاﺩ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺳﺎﻝ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺟﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺭا ﺩﺭ اﺛﺮ اﺑﺘﻼ ﺑﻪ ﺳﺮﻃﺎﻥ اﺯ ﺩﺳﺖ ﺩاﺩﻩ اﻧﺪ ﺑﻴﺶ اﺯ ﺻﺪ و ﺑﻴﺴﺖ ﺑﺮاﺑﺮ ﺗﻠﻔﺎﺕ ﺟﺎﻧﻲ ﺑﻴﻤﺎﺭﻱ اﻱ اﻝ اﺱ ﺑﻮﺩﻩ اﺳﺖ.

ﺩﻟﻴﻞ ﺩﻳﮕﺮ ﺁﻧﻜﻪ ﺑﻮﺩﺟﻪ ﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺗﻲ ﺗﺨﺼﻴﺺ ﻳﺎﻓﺘﻪ ﺑﻪ اﻳﻦ ﺑﻴﻤﺎﺭﻱ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺑﺎ ﺩﻳﮕﺮ ﺑﻴﻤﺎﺭﻳﻬﺎﻱ ﻛﺸﻨﺪﻩ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺳﺨﺎﻭﺗﻤﻨﺪاﻧﻪ اﺳت. ﺑﺮاﻱ اﻳﻨﻜﻪ ﻓﻘﻄ اﻳﺪﻩ اﻱ اﺯ ﻣﻴﺰاﻥ ﺑﻮﺩﺟﻪ ﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺗﻲ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ اﻳﻦ ﺑﻴﻤﺎﺭﻱ ﺩاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﺑﺪ ﻧﻴﺴﺖ ﺑﺪاﻧﻴﺪ ﻛﻪ ﺳﺎﻝ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺩﺭ ﺁﻣﺮﻳﻜﺎ ﺑﻪ اﺯاﻱ ﻫﺮ ﺑﻴﻤﺎﺭ ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ اﻱ اﻝ اﺱ ﺑﻴﺶ اﺯ ﺳﻪ ﻫﺰاﺭ ﺩﻻﺭ ﺻﺮﻑ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﺩﺭ ﺧﺼﻮﺹ اﻳﻦ ﺑﻴﻤﺎﺭﻱ ﺷﺪﻩ اﺳﺖ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ اﻳﻦ ﺭﻗﻢ ﺑﺮاﻱ ﺑﻴﻤﺎﺭﻳﻬﺎﻱ ﻗﻠﺒﻲ ﻛﻪ ﺩﻭﻣﻴﻦ ﻋﺎﻣﻞ اﺻﻠﻲ ﻣﺮﮒ و ﻣﻴﺮ ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ ﻓﻘﻄ ﻧﻮﺩ ﺩﻻﺭ ﺑﻮﺩه اﺳﺖ.

و اﻣﺎ ﺩﻟﻴﻞ ﺁﺧﺮ ﻫﻢ ﺁﻧﻜﻪ ﺧﻮﺷﺒﺨﺘﺎﻧﻪ ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺑﻮﺩﺟﻪ ﻫﺎﻱ ﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺗﻲ ﻣﻨﺎﺳﺐ و ﻭﺟﻮﺩ ﺗﻮﺟﻪ ﻻﺯﻡ ﺑﻪ اﻳﻦ ﺑﻴﻤﺎﺭﻱ اﺯ ﺳﻮﻱ ﻣﻮﺳﺴﺎﺕ ﭘﺰﺷﻜﻲ ﻫﻴﭻ ﻧﻴﺎﺯ ﻓﻮﺭﻱ ﺑﺮاﻱ ﺟﻤﻊ ﺁﻭﺭﻱ ﻛﻤﻚ ﻣﺎﻟﻲ ﺩﺭ اﻳﻦ ﻣﻮﺭﺩ ﺧﺎﺹ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪاﺭﺩ.

ﺑﺮﻋﻜﺲ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺣﺎﺿﺮ ﺗﻬﺪﻳﺪﻫﺎﻱ ﺟﺪﻱ ﺗﺮی ﺟﺎﻥ اﻧﺴﺎﻧﻬﺎﻱ ﺑﻴﺸﻤﺎﺭﻱ ﺭا ﺗﻬﺪﻳﺪ ﻣﻴ ﻜﻨﻨﺪ ﻛﻪ ﻧﻴﺎﺯﻣﻨﺪ ﺗﻮﺟﻪ و ﻛﻤﻜﻬﺎﻱ ﻓﻮﺭﻱ ﻣﺎﺳﺖ. ﻗﻂﻌﺎ ﭘﻮﻟﻬﺎﻱ اﻫﺪاﻳﻲ ﻣﺎ ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﺮاﻱ ﻣﻘﺎﺻﺪ ﻣﻬﻤﺘﺮ و اﻭﺭﮊاﻧﺴﻲ ﺗﺮﻱ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﺷﻮﺩ، اﺯ ﺑﻴﻤﺎﺭﻱ اﺑﻮﻻ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻛﻪ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﺟﺎﻥ اﻧﺴﺎﻧﻬﺎﻱ ﺑﻴﺸﺘﺮﻱ ﺭا ﺩﺭ ﺁﻓﺮﻳﻘﺎ ﻣﻴﮕﺮﺩ ﺗﺎ ﻛﻮﺩﻛﺎﻥ ﻣﺠﺮﻭﺡ ﻓﻠﺴﻂﻴﻨﻲ و ﺳﻮﺭﻱ ﻛﻪ ﺩﺭ اﺛﺮ ﻧﺒﻮﺩ اﻣﻜﺎﻧﺎﺕ ﭘﺰﺷﻜﻲ ﻫﺮ ﻟﺤﻆﻪ ﺑﺎ ﻣﺮﮒ ﺩﺳﺖ و ﭘﻨﺠﻪ ﻧﺮﻡ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﻴﻤﺎﺭاﻥ ﺧﺎﺹ ﻛﺸﻮﺭ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﻛﻪ ﻧﺎﺗﻮاﻥ اﺯ ﭘﺮﺩاﺧﺖ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻫﺎﻱ ﺳﺮﺳﺎﻡ ﺁﻭﺭ ﺩﺭﻣﺎﻧﻲ ﻣﺮﮒ ﺭا ﺑﻪ اﻧﺘﻆﺎﺭ ﻧﺸﺴﺘﻪ اﻧﺪ.

ﭘﺲ ﺷﻤﺎ ﻫﻢ اﮔﺮ ﻭاﻗﻌﺎ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﺩاﺭﻳﺪ ﺗﺎ ﻛﺎﺭﻱ ﻣﻮﺛﺮ و ﺩﺭﺧﻮﺭ اﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﻴﺪ و ﺩﺭ ﻧﺠﺎﺕ ﺟﺎﻥ اﻧﺴﺎﻧﻬﺎ ﺳﻬﻴﻢ ﺷﻮﻳﺪ ﺑﻪ ﺟﺎﻱ ﭘﻴﻮﺳﺘﻦ ﺑﻪ ﺟﺬاﺑﺘﺮﻳﻦ و ﺳﺮﮔﺮﻡ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺗﺮﻳﻦ ﻛﻤﭙﻴﻦ ﻣﻮﺟﻮﺩ، ﺑﻪ ﻣﻮﺛﺮﺗﺮﻳﻦ و اﻭﺭﮊاﻧﺴﻲ ﺗﺮﻳﻦ ﻫﺎ ﺑﭙﻴﻮﻧﺪﻳﺪ.

ﻣﻦ ﺑﻪ ﺷﺨﺼﻪ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﮔﺮﻓﺘﻢ ﺗﺎ ﺑﺎ اﺣﺘﺮاﻡ ﺑﻪ ﺩﻋﻮﺕ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﻋﺰﻳﺰﻡ ﺑﻪ اﻳﻦ ﻛﻤﭙﻴﻦ، ﺻﺪ ﺩﻻﺭﻱ ﺭا ﻛﻪ ﻣﻲ ﺑﺎﻳﺴﺖ ﺑﻪ ﻛﻤﭙﻴﻦ ﺳﻂﻞ ﻳﺦ اﻫﺪا ﻛﻨﻢ ﺑﻪ ﺑﻨﻴﺎﺩ اﻣﻮﺭ ﺑﻴﻤﺎﺭﻳﻬﺎﻱ ﺧﺎﺹ ﻫﺪﻳﻪ ﻛﻨﻢ.
اﻣﻴﺪﻭاﺭﻡ ﺷﻤﺎ ﻫﻢ ﭘﻴﺶ اﺯ ﺧﺎﻟﻲ ﻛﺮﺩﻥ ﺳﻂﻞ ﺁﺏ ﺑﺮ ﺭﻭﻱ ﺧﻮﺩ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﺑﮕﻴﺮﻳﺪ
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
ببین وقتی حرف حساب میزنی لایک میگیری. همیشه حرف حساب بزن! آفرین پسر خوب!
اسماعیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
4
0
آیا این بیماری ویروسی و مسری است یا باید از مبتلا مثل بیماری ایدز یا هپاتیت از طریقه ی رابط هایی می گیرند یا مانند تائون از طریق هوا می گیرند لطفا بنده رو بی جواب نزارید منتظر جواب هستم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
خير
مهربان توسی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
2
2
جالبه نه؟
سهیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
2
2
من باران کوثری رو به چالش دعوت میکنم
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
4
2
من نیوشا ضیغمی رابه این چالش دعوت می کنم
مینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
1
1
به نظر من فرقی نداره ادم به کدوم بیماری کمک کنه...به هر حال همه اونها بیمارن...ما هم به گونه های مختلف کمک میکنیم و در این میان با یک سطل آب با اونا هم دردی میکنیم چیزی از ما کم نمیشه...
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها