بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۳۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر خبر داد
ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: در پنج ماهه اول سال جاری گمرکات بوشهر درآمدی بالغ بر 967 میلیارد تومان داشته که افزایش 135 درصدی را نشان می‌‌دهد.
تدبیر24: احمد پورحیدر ضمن تبریک به مناسبت هفته دولت به آحاد ملت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: هفته دولت بهترین فرصت برای تبیین گفتمان و بیان دستاوردها و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی عنوان کرد: در همین راستا و با توجه به اینکه این هفته زمان مناسبی برای ارائه عملکرد دولت در بخش‌های مختلف است این ستاد برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، پژوهشی، عمرانی و امنیتی انجام داده است.

پورحیدر افزود: از جمله برنامه‌های صورت گرفته در زمینه صادرات و واردات می‌توان به آمار پنج ماهه این ستاد ذکر کرد که با رشد چشمگیری روبه‌رو بوده در زمینه صادرات غیر نفتی گمرکات استان به انضمام میعانات گازی در پنج ماهه نخست امسال 9 میلیون و 291 هزار تن کالا به ارزشی بالغ بر 7 میلیارد و 34 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی چهار و از لحاظ ارزش هشت درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک بوشهر عنوان کرد: ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر در صادرات مواد غیر نفتی به انضمام میعانات گازی رتبه اول را در بین 147 گمرک کشور به خود اختصاص داده است و در این مدت گمرکات دیر، خارگ، گناوه، منطقه پارس جنوبی، کنگان، بوالخیر، دیلم و ریگ فعالیت صادراتی داشته‌اند.

وی متذکر شد: واردات گمرکات این استان نیز با رشد مواجه بوده بطوری که در این مدت بیش از 997 هزار تن کالا به ارزشی بالغ بر یک هزار و 335 میلیارد دلار صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 117 و از لحاظ ارزش دلاری 35 درصد رشد داشته است.

پورحیدر در پایان اذعان داشت: درآمد گمرکات استان در این مدت بیش از 967 میلیارد تومان بوده که در مقایسه با پنج ماهه سال 92 ، 135 درصد افزایش نشان م‌دهد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها