بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۳۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
آذر منصوری عضو شورای مرکزی مجمع زنان اصلاح‌طلب
با توجه به این هجمه اتفاقاتی که افتاده باز گروه‌ها و افراطی‌ها درصددند تا تلاش دولت یازدهم را در یک فضایی تخریب کنند، دولت تمام تلاشش را پیش گرفته تا با استراتژی خود فضای منفی که علیه ایران شکل گرفته را رفع کند . . .
تدبیر24: باید مهم‌ترین و اصلی‌ترین نقطه اتکای دولت را مربوط به بدنه اجتماعی آن معرفی کرد چراکه با حمایت همین بدنه اجتماعی بود که حماسه 24 خرداد رقم خورد و دکتر روحانی و یاران او به پاستور رسیدند تا در اولین گام پاسخ درخوری به اعتماد مردم بدهند. در همین راستا مردم در انتظار تحقق وعده‌های انتخاباتی آقای روحانی در زمان تبلیغات انتخاباتی و پس از آن هستند و امیدوارند شعارهای رئیس‌جمهور در فضای آرام و بدور از حاشیه‌هایی که بطور مرتب از سوی مغرضان وتندروها ایجاد می‌شود و به‌عبارتی حاصل فرافکنی افراطی‌هاست، محقق شود.

اکنون بیش از یک سال از عمردولت تدبیر و امید گذشته است اما زمانی می‌توان یک ارزیابی صحیح از عملکرد دولت در یک سال گذشته ارائه داد که 8 سال گذشته و آنچه در آن دوران اتفاق افتاد و به‌عنوان میراث به‌جای ماند، پیش از ارزیابی یک سال مورد بررسی قرار گیرد. فضای 8 سال گذشته در حوزه سیاست داخلی و هم در حوزه سیاست خارجی از بی‌تدبیری‌ها و سوء مدیریت‌ها بهره گرفته بود. برای درک بهتر موضوع عملکرد دولت گذشته در حوزه‌ سیاست خارجی راباید به خاطر آورد که ماحصل آن قطعنامه‌های بی‌سابقه، انزوای ایران در جامعه جهانی و کم شدن اثربخشی جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه بود.

این اتفاقات بیشترین فشار را به مردم عادی آورد که در حوز‌ه‌های روزمره‌ زندگی‌شان به‌رغم درآمد بی‌سابقه دولت گذشته با تورم بی‌سابقه و رکود ناشی از این تورم روبه‌رو بودند. در نتیجه این اتفاقات بود که رشد اقتصادی منفی تجربه شد و از سند چشم‌انداز کشور دور ماند. در عرصه‌ دانشگاه‌ها نیز اقدامات غیرقانونی صورت گرفت که نمونه آنها از زبان وزیر برکنار شده‌ دولت‌ آقای روحانی شنیده شد.

در آن دوران فضای آزاد اطلاع‌رسانی محدود بود و فضای بی‌اعتمادی گسترش یافت. ‌نمونه‌های توفیق دولت در حوزه‌های مختلف آنقدر شفاف است که نیاز به طرح ندارد، اما با توجه به این هجمه اتفاقاتی که افتاده باز گروه‌ها و افراطی‌ها درصددند تا تلاش دولت یازدهم را در یک فضایی تخریب کنند، دولت تمام تلاشش را پیش گرفته تا با استراتژی خود فضای منفی که علیه ایران شکل گرفته را رفع کند و جایگاه ایران را ارتقا بخشد.

ارائه گزارش‌های شفاف به مردم در مقابل کارشکنی‌هایی که هر روز دولت با آن مواجه است می‌تواند بدنه‌ اجتماعی مردم را به دولت نزدیک‌تر کند. درنهایت برای بار دیگر تاکید می‌شود مهم‌ترین و اصلی‌ترین اتکای دولت بدنه‌ اجتماعی است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها