بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۳۲۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
دکتر سیدعلی خرم استاد دانشگاه
بی‌سابقه بود که رئیس‌جمهور فرانسه یا دولتمردان آمریکا یا انگلیس به سرزنش رژیم صهیونیستی در صحنه تبلیغاتی و سیاسی بپردازند. اینها دستاوردهای مقاومت مردم غزه بود که با شهادت و ایثار خود برای تاریخ فلسطین به ارمغان آوردند . . .
تدبیر24: جامعه جهانی برای اولین‌بار نبود که شاهد حملات وحشیانه اسرائیل به نوار غزه بود، تکرار این حملات که دفعه قبل دو سال پیش صورت گرفته بود، در نگاه جامعه جهانی هیچ‌گونه ارزش و قدرتی برای رژیم صهیونیستی به‌وجود نیاورده است. هربار این رژیم اعلام می‌کند، می‌خواهد توان حماس را در نطفه خفه کند ولی در پایان کار بدون اینکه چنین نتیجه‌ای کسب کند، آتش‌بس را می‌پذیرد تا دوباره در زمان دیگر و از نقطه دیگری به مردم غزه حمله نماید. سبوعیت رژیم صهیونیستی این بار در ماه مبارک رمضان آنقدر جامعه جهانی را متاثر نمود که افکار عمومی کشورهای دوست و حامی خود در غرب علیه این رژیم به پا خاستند و آشکارا به سرزنش و مخالفت با اقدامات وحشیانه آن پرداختند.

این وضعیت جدید که رژیم صهیونیستی انتظار آن را نداشت تا آنجا پیش رفت که دولت‌های غربی هم به افکار عمومی خود پیوستند و سران این رژیم را محکوم کرده و آنها را به جنایت علیه بشریت انتساب دادند. بی‌سابقه بود که رئیس‌جمهور فرانسه یا دولتمردان آمریکا یا انگلیس به سرزنش رژیم صهیونیستی در صحنه تبلیغاتی و سیاسی بپردازند. اینها دستاوردهای مقاومت مردم غزه بود که با شهادت و ایثار خود برای تاریخ فلسطین به ارمغان آوردند. رژیم صهیونیستی اگرچه از نظر نظامی تاکنون دست‌بالا را داشته ولی این دست‌بالا هم برای این رژیم نتوانست ارزش‌آفرین شود.

زیرا جامعه جهانی انتظار ندارد اسرائیل مسلح به انواع سلاح‌های پیشرفته در نبرد با مردمی با سلاح‌های اولیه نتواند دستاورد نظامی کسب نماید. برعکس جامعه جهانی از آن تعجب می‌نماید که سازمانی آزادیبخش با سلاح‌های سبک بتواند رژیم صهیونیستی را از نظر نظامی زمین‌گیر نماید و این دستاورد دیگری برای حماس به‌‌شمار می‌رود. دستاورد دیگر مردم غزه، نمایش مظلومیت و طرح موضوع فلسطین در سطح جهانی بود که همگان در غرب از خود می‌پرسیدند چرا مردم غزه باید آماج انواع سلاح‌ها قرار گیرند و کنوانسیون‌ها و قطعنامه‌های حقوق بشری و حقوق بشردوستانه نتوانند از این وحشی‌گری و سبوعیت جلوگیری نمایند؟

در چنین فضایی بود که اسرائیل ناامید از رویای کسب‌نشده و تحت فشار سیاسی حامیان خود و افکار عمومی جهانی و مقاومت مردم غزه مجبور به پذیرش آتش‌بس شد. این آتش‌بس برای مردم غزه و حماس دستاورد شگرفی بود زیرا از شروط آتش‌بس برداشتن محاصره غزه و بازشدن تمام راه‌های خروجی این منطقه به جهان آزاد بود. لذا اکنون مردم غزه آتش‌بس به دست آمده را جشن گرفته‌اند تا زندگی جدیدی را شروع کنند. اگرچه هنوز از متن دقیق توافقنامه آتش‌بس اطلاع کامل در دست نیست ولی آنچه حماس، رژیم صهیونیستی و مصر اعلام کرده‌اند قرار است این توافق مستمر و دائمی باشد. درمجموع باید به مردم فلسطین و به‌ویژه ایثارگران غزه تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که این آتش‌بس و شرایط اعلام‌شده آن دائمی شود تا صلح و ثبات و به‌دنبال آن رشد توسعه برای مردم غزه و به‌طور کلی برای مردم فلسطین به ارمغان بیاید. البته رژیم صهیونیستی در طول 70سال گذشته نشان داده هیچ‌گاه قابل اعتماد نبوده و به قول و قرارهای خود وفا ننموده است و اگر شرایطی را اکنون می‌پذیرد در اولین فرصت آن را نقض می‌نماید. این از آنجا ناشی می‌شود که موضوع فلسطین همواره کارت بازی بین احزاب اسرائیلی محسوب می‌گردد که هر حزب در موقع مقتضی با آن بازی نموده و با سرکوب فلسطینی‌ها و اجحاف به آنان گوی سبقت را از سایر احزاب رقیب می‌رباید.

در همین فاصله یک روز بعد از آتش‌بس، احزاب داخل اسرائیل، ‌نتانیاهو نخست‌وزیر را به خاطر پذیرش آن تحت انتقادهای شدید قرار داده و قصد دارند دولت وی را از اکثریت بیندازند تا خود جای آن را بگیرند. در چنین حالتی نردبان ترقی، سبوعیت بیشتر علیه فلسطینی‌ها به‌شمار می‌رود. این امر تا زمانی که جایگاه حقوقی فلسطینی‌ها در جامعه جهانی مشخص نشود، ادامه خواهد یافت و فلسطینی‌ها و به‌ویژه مردم غزه از جنایات رژیم صهیونیستی رهایی نخواهند داشت. دولت‌های فلسطینی و دولت‌های منطقه باید در کنار تلاش‌های سیاسی درصدد پیشبرد حقوقی موضوع فلسطین باشند تا سران رژیم صهیونیستی نتوانند هرازگاهی با دست باز به مردم مظلوم فلسطین حمله نموده و آنان را به خاک و خون بکشد.
برچسب ها: تدبیر24 ، مقاومت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
اعتدال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
0
0
صندلی را از زیر پای شهردار بوشهر کشیدند!

http://www.bushehrnews.com/fa/news/94826
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها