بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۳۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
وزیر کشور، معدن را اصلی ترین حوزه تولید کشور دانست و گفت: استفاده از ظرفیت عظیم معادن کشور در توسعه مناطق مختلف بسیار موثر است.
تدبیر24: عبدالرضا رحمانی فضلی شامگاه پنجشنبه پس از بازدید از بخش های مختلف مجتمع سنگ آهن گل گهر در جمع مدیران شرکت های صنعتی و معدنی سیرجان افزود: معدن، ابتدای زنجیره تولید است و به دنبال آن، حلقه های بیشتری ایجاد می شود که تولید ثروت و رفاه را برای جامعه به ارمغان می آورد.

وی بیان کرد: مشابه ظرفیت های عظیم صنعتی و معدنی سیرجان در سراسر ایران وجود دارد و اگر بدرستی از آنها استفاده شود، توسعه متوازن و پایدار در کشور شکل می گیرد.

وی افزود: باید به ملت بزرگ ایران تبریک گفت که پیشرفت های صنعتی به دست صنعتگران داخلی و متخصصان ایرانی محقق می شود.

وزیر کشور گفت: اینجا نخبگان پیشتاز توسعه هستند و متولیان باید به فکر توسعه منطقه و آبادانی آن باشند تا عموم مردم از منافع این توسعه بهره مند شوند.

وی افزایش قدرت رقابت محصولات تولیدی با دنیا را برای صادرات، مهم خواند و اظهار کرد: نگاه ما در این بخش باید به صادرات باشد و بررسی کنیم آیا متناسب با مصرف منابع آیا محصولات ما توان رقابت با تولیدات کشورهای دیگر دنیا را دارد.

رحمانی فضلی گفت: استفاده از محصولات صنعتی در داخل کشور نیز باید با بهره وری بالا و قیمت مناسب باشد.

وی ادامه داد: صنایع و معادن باید به گونه ای عمل کنند که آثار فعالیت آنها در زیرساخت، اشتغال، صنایع تکمیلی، مسایل اجتماعی، بهداشت، آموزش و ورزش در منطقه خود دیده شود.

وی توجه به مسائل زیست محیطی را در ارتباط با فعالیت صنایع و معادن مهم ارزیابی کرد و گفت: شرکت های صنعتی و معدنی باید به دنبال توسعه پایدار به معنای خلق ثروت و استفاده از منابع با در نظر گرفتن سهم آیندگان باشند.

رحمانی فضلی همچنین در نشست مثلث توسعه شهرستان سیرجان در سخنانی یادآور شد: این طرح، درک درست از کار و تولید را نشان می دهد و این که ما همه ارکان حکومت و جامعه را در مسیر توسعه دخیل کنیم، اقدام مناسبی است.

وی بیان کرد: این که فرمانداران و مدیران، نمایندگان مردم در مجلس و سرمایه گذاران با نظارت ائمه جمعه کار توسعه را پیش ببرند اقدام مبارک و موثری است.

ایده مثلث توسعه نخستین بار از سوی علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان مطرح شد و بر این اساس ˈفرمانداران و مدیرانˈ، ˈنمایندگان مردم در مجلسˈ و ˈکارآفرینان و سرمایه گذارانˈ سه ضلع این مثلث را تشکیل می دهند و ائمه جمعه بر عملکرد مثلث توسعه نظارت دارند.

وزیر کشور گفت: مردم، بالاترین ظرفیت برای توسعه هستند و ما باید مردم را در اجرای طرح های مختلف مشارکت دهیم.

وی خدمت صادقانه و بی منت به مردم را از الطاف خداوند دانست و افزود: نظام اسلامی امروز در عرصه های مختلف دارای پیشرفت و اقتدار است.

وی گفت: در تمامی مرزهای شرق و غرب امنیت کامل برقرار است و نیروهای تامین کننده امنیت بستر را برای کار و تلاش آماده کرده اند.

وی گفت: برنامه خروج از رکود به مجلس داده شد و در فضای سیاست خارجی هم به شکوفایی رسیده ایم و محدودیت های تجاری و اقتصادی به تدریج برداشته می شود.

رحمانی فضلی با اشاره به بازدیدش از برخی پروژه ها و طرح های استان کرمان اظهار داشت: ظرفیت خوبی در توسعه استان مشهود است و امیدواریم همدلی، انسجام و وحدت موجود منشاء خیرات و برکات شود.

همچنین در نشست مثلث توسعه شهرستان سیرجان با حضور وزیر کشور پنج تفاهم نامه سرمایه گذاری در بخش های مختلف به امضا رسید.

وزیر کشور عصر پنجشنبه وارد سیرجان شد و پیش از این نشست از بخش های مختلف مجتمع سنگ آهن گل گهر بازدید کرد.

افتتاح طرح توسعه عوامل پروازی فرودگاه جیرفت، شرکت در نشست شورای اداری جنوب استان کرمان، شرکت در جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و تامین استان، دیدار با روحانیون و نخبگان، حضور در نشست شورای اداری استان کرمان و ادای احترام به مقام شهدای گمنام از برنامه های سفر دو روزه وزیر کشور به استان بود.

رحمانی فضلی شامگاه پنجشنبه سیرجان را به مقصد تهران ترک کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها