بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۳۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
نرخ تورم در مردادماه سال جاری با ریزش دو درصدی نسبت به ماه قبل به 23.2 درصد رسید.
تدبیر24: بنابر اعلام بانک مرکزی با رشد شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی شهری به 199.3 تورم ماهانه مردادماه 1.3 درصد ثبت شد.

این درحالی است که تورم دوازه ماهه منتهی به مرداد با کاهش حدود دو درصدی از 25.3 درصد در تیرماه به 23.2 رسید تا روند کاهشی تورم که از آبان ماه سال گذشته آغاز شده بود ادامه داشته باشد.

همچنین تغییرات تورم نقطه به نقطه نیز نشان می دهد که شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی شهری در مرداد سال 1393 نسبت به مرداد سال 1392 حدود 14.7 درصد افزایش یافته است.

اما بانک مرکزی در حالی خبر از کاهش دو درصدی تورم و رسیدن آن به 23.2 درصد می دهد که در روزهای اخیر مرکز آمار نیز تورم دوازده ماهه این ماه را 22.3 درصد و تورم نقطه به نقطه آن را 17.7 درصد اعلام کرده بود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها