بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۳۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
صفایی فراهانی:
از همان‌هایی که این اخبار را دادند بپرسید. من در طول فعالیت‌های سیاسی‌ام با تشکیل هیچ حزبی و را افتادن هیچ تشکل شناسنامه داری مخالفت نکرده‌ام.
تدبیر24: سعید سیف - محسن صفایی فراهانی در حاشیه مراسم ختم پدر مهندس ترکان، مشاور ارشد رئیس جمهور تاکید کرد که هیچ‌گاه مخالف تشکیل حزب ندای ایرانیان نبوده است. وی در بخشی از گفتگوی خود با خبرنگار سلام نو تصریح کرد که گفته‌های منتشر شده به نقل از وی با این مضمون که او با تشکیل حزب ندای ایرانیان مخالفت دارد صحت ندارد. این فعال سیاسی همچنین یادآور شد که هیچ‌گاه در طول فعالیت سیاسی خود با تشکیل احزاب وتشکل‌ها مخالفت نکرده است.

مشروح مصاحبه محسن صفایی فراهانی با سلام نو در ذیل آمده است:

* اخبار حاکی از آن هستند که جمعی از فعالین جوان اصلاح طلب قصد تشکیل یک حزب و یا تشکل سیاسی با نام ندای ایرانیان را دارند. در کنار حمایت برخی از بزرگان، شنیده می‌شود برخی از فعالین اصلاح طلب هم با تشکیل این حزب در شرف تاسیس مخالفت کرده‌اند. شما به عنوان یکی از فعالین باسابقه اصلاح‌طلب نظرتان راجع به تشکل جدید چیست؟

قطعا تشکیل احزاب و تشکل‌های جدید رویه مناسبی است که به حرکت و پویایی جامعه مدنی کمک می‌کند. طبیعتا من هم به عنوان یک فعال سیاسی با روند تشکیل احزاب و تشکل‌های جدید هیچ مخالفتی ندارم، بلکه از تشکیل احزاب، تشکل‌ها و نهادهای مدنی استقبال می‌کنم. چرا که لازمه پیشرفت وحرکت جامعه مدنی ایران وجود احزاب قانونمند و تشکل‌های شناسنامه دار است. بنابراین فکر می‌کنم هیچ فعال سیاسی و حزبی با تشکیل احزاب با پشتوانه و شناسنامه دار مخالف نباشد و فکر می‌کنم همه از این رویکرد استقبال می‌کنند.

*به طور مشخص، این مباحث به تشکیل حزبی جدید با نام ندای ایرانیان است که از بخش قابل توجهی از جوانان اصلاح‌طلب ایجاد خواهد شد. نظرتان راجع به فعالیت جدید این جوانان چیست؟

به طور مشخص من از فعالیت‌های مدنی مانند هر فعال دیگری استقبال می‌کنم، تشکیل احزاب و تشکل‌های شناسنامه دار هم به نوبه خود امر مبارکی است که از آن استقبال می‌کنیم. فعالیت این جوانان هم اتفاق خوبی برای فضای سیاسی ایران است.

*آیا شما با تشکیل حزب ندای ایرانیان مخالفت کرده‌اید؟

خیر، از ابتدای فعالیت سیاسی‌ام تا کنون با تشکیل هیچ حزبی و راه افتادن هیچ فعالیت مدنی مخالفت نکرده‌ام.

*یعنی شما در مصاحبه‌های خود هم مخالفت نکرده‌اید؟

خیر، من در هیچ مصاحبه‌ای با تشکیل حزب و فعالیت جوانان با هر اسمی مخالفت نکرده‌ام.

*می گویند در محافل خصوصی اصلاح طلبان شما مخالفت کرده‌اید؟

از همان‌هایی که این اخبار را دادند بپرسید. من در طول فعالیت‌های سیاسی‌ام با تشکیل هیچ حزبی و را افتادن هیچ تشکل شناسنامه داری مخالفت نکرده‌ام.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها