بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۳۳۹۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
چهارم شهريور را نمي‌توانم بدون رها شدن در كوچه باغ شعرهاي اخوان و رقصي همپاي كرك هاي بد بده خوان اخوان به‌سر كنم كه براي شخص خودم هم روزي بس متفاوت تر از همه روزهاي تقويم است.
تدبیر24: سام سکوتی بداغ - گاهي حس مي‌كنم که در اين روز، اخوان بر شانه‌هايم مي‌زند تا تنهايي‌ام را تكانده باشد و مرا به روزي و ساعتي پرتاب مي‌كند كه قدم در اين جهان نهادم و با گريه هايم ناراحتي خود را از رفتن او فرياد زدم.

اخوان رفت به آنجا كه منتظرش بودند و من آمدم تا انتظار و قرار را مرور كنم و از همان لحظه آمدن تا به امروز كه ٣٥ تابستان را به زمستان رسانده‌ام هنوز هم بي‌قرارم و گويي در اين جهان اصلا قراري نيست كه بتوان برقرار كرد و تا در جوي ريخته نشوم همچنان حس دريا بودن خواهم داشت.
اخوان پس از مدتي كار سياسي کردن پي برد كه جنس او مرغوب تر از سياسان زمان است  پس به كنار رفت اما به دوران سياست زده زمان خود روح دمید و اگرچه امید تخلص می‌کرد اما به واسطه زندگی در دوران یأس  و ناامیدی، شعرهایش گردی از دل زدگی مردم دوران را با خود دارد و وقتی در دل تابستان سياه پس ازكودتا زمستان را آفريد، روسياهي ذغال را به رخسار مخالفان مردم انقلابي وقت نقاشی کرد.

بنابر نظر فعالين سياسي عصر كودتا، اگر تکان‌های بادهای تند زمستان اخوان نبود و سرها همچنان در گریبان می‌ماند و سرما اجازه سر بر آوردن به یاران را نمی‌داد، مهمان سال و ماه زیر تگرگ، زمهریر می‌بست. شعر زمستان برخلاف نام خود، مردم را از خواب زمستاني بيدار كرد و مبارزات بر عليه رژيم توسط بسياري از سرخوردگان از سر گرفته شد.

اخوان هرگز بر مردم نبود و نخواست هم كه باشد، وقتي كه متوجه شد نمي‌تواند از دريچه سياست كمكي به مردم بكند، دريچه‌ دیگری باز كرد كه نه مهر و نه فسون را توان بستن آن بود و آن هم چيزي جز كلمات موزوني كه انديشه‌ها را به پرواز در آورد نبود.

مهدي اخوان ثالث تخلص بسيار زيبايي نیز داشت كه اين تخلص در اين روزها پر مسمي هم گشته است و نام زیبا دو برابر شده است، امید در امید گشته است با دولت ورزی دولت تدبیر و امید که یادآور امید آفرینی‌های مهدی اخوان و نوید بخش امید آفرینی‌های دولت تدبیر و امید است.

اين شاعر مردمي دو بار مهمان ميله‌هاي سرد زندان شد، يك بار پس ازكودتاي ننگين مرداد ٣٢ و بار ديگر اگر چه با شكايت شخصي عادي به محكمه رفت اما نتوانست در مقابل ظلم دستگاه، به مردمی که نام هایشان، جلد کهنه شناسنامه‌هایشان درد می‌کرد، سکوت کند و در همان محکمه به هیئت حاكمه تاخت و بار ديگر همنشيني با زندان بان‌ها را برگزيد و زندگي مرارت باري را بر خود و خانواده خود تحميل نمود.

نمي‌دانم خوشحال باشم يا ناراحت! اما اين را نيك مي‌دانم که براي همچو مني كه تولد و مرگ چندان حوادث خاصي محسوب نمي‌شوند، اگر همزماني سالروز رهايي كرك بد بده خوان اخوان از كالبد جانش با چشم باز نمودن من به اين جهان ‌نبود، شايد هرگز مرا به روز تولدم اين قدر التفات نبود.

مرا به شعر زمان شايد هرگز التفات نبود، شعر تو در نظر من چنين خوشش آراست
در اين روزهاي گرم شهريوري و با ياد م،اميد و پيوند زدن اين تخلص شاعر عاشق به دولت تدبير و اميد و به ياد جواني‌هاي دولتمردان دولت اعتدالي، وجيزه را با یک تك بیتي كه وصف حال نگارنده و دولت است به پايان مي‌رسانم:

بس ملولم اي جنون عاشقي گل كن مرا
باز هم آن لات و لوت آسمان جل كن مرا
 



بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۴
رزيتا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
0
1
يك اهل قلم از دنيا رفت و قلم به زمين نهاد و يك اهل قلم ديگر قدم به جهان نهادو قلم در دست گرفت
Farnaz
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
0
1
Tavalodetun mobarak
شیرین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
0
1
تولدتون مبارک استاد
من فکر میکردم تولد شما روز مرگ جلال ال احمد بود نه اخوان
لیلا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
0
1
نیما یوشیج در جشن یکسالگی فرزندش نوشت; پسرم تاکنون یک بهار, یک تابستان ,یک پاییز و یک زمستان را دیده ای ازین پس همه ی جهان تکراریست جز مهربانی...تولدتون مبارک استاد
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها