بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۳۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری مملو از دهها خبرنگار، فیلمبردار و تصویر بردار رسانه های داخلی و خارجی از چهره های دیر آشنا تا جدیدی بود که هر یک در تکاپوی آن بودند تا از رییس جمهوری سوال بپرسند.
تدبیر24: برخی خبرنگاران و تصویربرداران از چند ساعت قبل از شروع سومین نشست خبری حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در آخرین روز از هفته دولت، در نهاد ریاست جمهوری حضور یافته بودند.

** محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری، حسین فریدون دستیار وی‍ژه رییس جمهوری، حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهوری، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت، محمدرضا صادق مشاور رییس جمهوری، مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری، پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری، طاهره قیومی رییس مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات دفتر رییس جمهوری در این نشست حضور داشتند.

** محمد خدادی مدیر عامل ایرنا، محمد تقی روغنی ها مدیر مسوول روزنامه ایران و محمد دعایی مدیر مسوول روزنامه اطلاعات نیز از جمله چهره های مطبوعاتی بودند که در نشست خبری رییس جمهوری حضور داشتند.

** خبرنگاران پیش ورود به سالن شهید بهشتی در لپ تاپ هایی که در ورودی سالن قرار داشتند، نام، نام خانوادگی، رسانه ، شماره تماس، آدرس ایمیل و موضوع سوال خود را ثبت می کردند.

**رییس جمهوری ساعت 16 و 10 دقیقه وارد سالن شد و نشست خبری با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد.

** «محمدرضا حیاتی» گوینده خبر تلویزیون مجری نشست خبری بود.

** رییس جمهوری ابتدا نیم ساعت درباره عملکرد دولت یازدهم در بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، سیاست خارجی و فرهنگی سخن گفت و سپس نوبت به طرح سوالات خبرنگاران رسید.

** خبرنگار دنیای اقتصاد و خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به ترتیب نخستین و آخرین خبرنگارانی بودند که سوالات خود را از رییس جمهوری پرسیدند.

** وقتی نوبت به خبرنگار شرق رسید، گفت که هم یک سوال دارد و هم یک پیغام. این خبرنگار گفت که پیغامش در مورد انجمن صنفی روزنامه نگاران است و ادامه داد: می خواستیم ما هم کمی دلواپس باشیم.

رییس جمهوری در پاسخ به وی گفت: جواب پیغام این است که نگران نباشید.

روحانی افزود: دولت در فکر تهیه لایحه ای در این زمینه است، اگر ببینیم راه حل فعلی به نتیجه نمی رسد لایحه ای تقدیم مجلس می کنیم که این راه گشوده شود.

رییس جمهوری اظهار داشت: البته ببینید دولت در برخی زمینه ها باید با قوای دیگر همکاری کند، این طور نیست که دولت یک تصمیم بگیرد و قوه قضاییه و مجلس تصمیم دیگر. همه باید با هم تفاهم کنیم، گاهی ممکن است این تفاهم زمان ببرد ولی دولت آن را دنبال می کند. ما قول هایی که به مردم یا انجمن ها و اصناف و گروه ها دادیم را از یاد نبرده ایم

** 11 خبرنگار از رسانه های داخلی و خارجی سوال پرسیده بودند که مجری نشست خبری رییس جمهوری اعلام کرد رییس جمهوری 10 دقیقه دیگر به وقت مصاحبه اضافه کردند.

در این هنگام رییس جمهوری که لبخند بر لب داشت، نگاه معنی داری به مجری کرد و گفت: فکر کردم می خواهید بگویید سوالات تمام شده است؟

همه حضار با این جمله رییس جمهوری خندیدند و مجری نیز گفت: آقای رییس جمهوری موافقت کردند.

** خبرنگار شبکه فونیکس چین از جمله خبرنگارانی بود که از رییس جمهوری سوال کرد اما او ترجیح داد سوال خود را به فارسی بپرسد. او ابتدا به روحانی گفت: این مصاحبه مطبوعاتی، منظم ترین مصاحبه مطبوعاتی است که در هفت سال اخیر دیده ام.

** نوبت به خبرنگار روزنامه خراسان که رسید درباره سخنان صبح رییس جمهوری در جشنواره شهید رجایی درباره موضوع هسته ای پرسید.

او خطاب به رییس جمهوری گفت، این سخن شما را که امروز فرمودید شخصا مذاکرات را هدایت می کنید، برخی به معنی ارجاع پرونده به سطحی بالاتر و برخی نیز به معنای انتقادی ریز به تیم مذاکره کننده هسته ای، تعبیر کرده اند. پاسخ شما چیست؟

روحانی پاسخ داد: جواب هر دو منفی است. اینکه گفتم رییس جمهوری مسول مذاکرات است، یعنی اینکه همه مسوولیت را به عهده می گیرم؛ چه آنچه انجام شده و چه آنچه انجام خواهد شد. بعدا نمی گویم تیم مذاکره کننده خراب کرده است. مقصودم حمایت بیشتر از تیم مذاکره کننده است.

رییس جمهوری گفت: تیم مذاکره کننده قوی است و هم حمایت ملت را دارد و هم حمایت مقام معظم رهبری را دارد و هم دولت به کماله در صحنه است.

رییس دولت تدبیر و امید تاکید کرد: این جمله را گفتم که فکر نکنند به تنهایی این بار را به دوش می کشند.

** خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آخرین خبرنگاری بود که از رییس جمهوری سوال پرسید در حالی که هنوز خبرنگاران بسیاری مشتاق و در انتظار بودند که از رییس جمهوری سوال بپرسند اما عقربه های ساعت حدود دو ساعت نشست خبری رییس جمهوری را نشان می داد.

رییس جمهوری در پایان با رویی گشاده گفت که در پایان هر مصاحبه معمولا وقت کم می آیند و شاید باید زمان را کوتاهتر کنیم و در زمان دیگری خدمت عزیزان برسیم.

سپس روحانی با حسابی سرانگشتی و احتساب نشست های تلویزیونی و سفرهای استانی اش گفت که در یکسال گذشته، 14 تا 15 نوبت با خبرنگاران مصاحبه داشته است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها