بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۳۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
سرپرست دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان گفت: مقرر شد در آینده‌ی نزدیک پروازی از فرودگاه کرمان به قطر راه‌اندازی شود که میراث فرهنگی پیگیر راه‌اندازی این پرواز از طریق شرکت «ترکیش» است.
تدبیر24: «علی‌اکبر اعتمادی» با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای پیشروی استان در توسعه‌ی اقتصادی و ارتباط دادن ظرفیت‌های استان با خارج از کشور، دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه اسفندماه 92 در کرمان افتتاح شد.

وی با اشاره به قدمت تاریخی و تمدن 6000 ساله کرمان افزود: در زمان قاجاریه کنسولگری هند در کرمان و مرکز سیاسی دیپلماسی بریتانیا در کرمان فعال بود.

سرپرست دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان تصریح کرد: با توجه به آثار تاریخی متعدد و تنوع جاذبه‌های طبیعی گردشگری استان کرمان، می‌طلبید برای جذب گردشگران خارجی به این جاذبه‌ها اقدام شود که در این راستا سایت کرمان مجازی راه‌اندازی شد که جاذبه‌ها و توانمندی‌های استان را معرفی می‌کند.

اعتمادی خاطرنشان کرد: هم‌چنین در همایش سفرای جمهوری اسلامی در کشورهای دیگر در تهران، به اتفاق استاندار کرمان نسبت به معرفی استان کرمان اقدام کرده و 140 لوح فشرده‌ی حاوی اطلاعات توانمندی‌های استان را به سفرا ارائه کردیم تا در راستای معرفی استان کرمان استفاده کنند.

وی گفت: استان کرمان با تأسیس این دفتر به سمت بین‌المللی شدن پیش رفته است و این نمایندگی بعنوان حلقه‌ی اتصال میان استان کرمان و کشورهای خارجی فعالیت می‌کند.

سرپرست دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان افزود: تأئید اسناد و ارائه‌ی خدمات کنسولی عمده‌ترین و اصلی‌ترین کار در دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان است و تأئید اسناد و مدارک تحصیلی، پزشکی، اوراق تجاری و وکالتنامه در این نمایندگی انجام می‌شود.

اعتمادی تصریح کرد: در یکماه فعالیت رسمی نمایندگی، 150 مراجعه‌کننده داشتیم که نسبت به دیگر استان‌ها حجم زیادی است.

وی یادآور شد: با فعالیت نمایندگی وزارت امور خارجه کار مردم راحت و از مراجعه‌ی بی‌شمار آنها به تهران و هزینه‌هایشان کاسته شده و مهر تأئید این نمایندگی برای همه سفارتخانه‌ها قابل قبول است.

سرپرست دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان افزود: امور مربوط به ارز دانشجویی در این نمایندگی رایگان انجام می‌شود و برای سایر امور تعرفه‌های پائینی دریافت می‌کنیم.

اعتمادی با بیان اینکه برنامه‌های خاصی برای پیشرفت کار داریم، گفت: دارالترجمه‌های رسمی و تأئید شده را به مردم معرفی می‌کنیم و از مردم می‌خواهیم که خودشان و بدون واسطه کار را انجام دهند.

وی افزود: ارائه‌ی خدمات کنسولی در دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه سبب ارتباط با دنیای خارج، ارتباط سرمایه‌گذاران داخلی با خارجی و بالعکس، وصل کردن سرمایه‌گذاران به استان و ... می‌شود.

سرپرست دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان با اشاره به اینکه هدف تأسیس این نمایندگی معرفی و ارائه‌ی ظرفیت‌های متنوع و متعدد استان کرمان در زمینه‌های مختلف به دیگر کشورهاست، تصریح کرد: استان کرمان با داشتن شرکت هواپیمایی «ماهان ایر» باید برای باز کردن دریچه‌ای به دنیای خارج حرکت کند.

اعتمادی با اشاره به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی یادآور شد: اقتصاد و فرهنگ دو روی یک سکه هستند و با تأسیس نمایندگی وزارت امور خارجه، فعالیت در راستای جذب گردشگر خارجی بمنظور شناسایی فرهنگ چند هزار ساله کرمان و تحقق فرهنگ و اقتصاد استان انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: یک دفتر در فرودگاه برای پرواز دوشنبه و جمعه دبی دایر و مقرر شد پروازی به قطر راه‌اندازی شود و میراث فرهنگی پیگیر راه‌اندازی پرواز ترکیش است.

سرپرست دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان با اشاره به انجام کارهای اتباع خارجی در دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان کرمان افزود: در فرودگاه نیز به اتباع خارجی دیگر کشورها ویزای فرودگاهی دو هفته‌ای می‌دهیم که تا یکماه قابل تمدید است.

اعتمادی با تأکید بر اینکه باید زیرساخت‌ها فراهم و چهره‌ی استان کرمان تغییر کند، تصریح کرد: باید هتل‌ها و امکانات ایجاد و زیرساخت‌های گردشگری در کویر احداث شود تا گردشگران برای سفر به این مناطق رغبت داشته باشند.

وی گفت: این نمایندگی دریچه‌ای به دنیای خارج بوده و هر مسأله‌ای در ارتباط با دیگر کشورها را پیگیری می‌کنیم و حتی در صورت بروز مشکلات، پیگیر حق و حقوق هم‌شهریان و هم‌وطنان در خارج از کشور هستیم.

سرپرست دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان خاطرنشان کرد: بحث توریسم درمانی در استان کرمان را دنبال می‌کنیم و در پی جذب توریست در این حوزه از کشورهای حاشیه‌ی خلیج‌فارس هستیم.

اعتمادی یادآور شد: ایجاد شورای روابط خارجی را در استانداری کرمان در دستور کار داریم و از همه دستگاه‌های مربوطه در این شورا حضور دارند و نظرات همه در راستای توسعه‌ی استان گرفته و تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای خدمت به مردم استان کرمان آمده‌ایم، تصریح کرد: حساب ریالی نمایندگی در بانک ملی روبه روی تکیه عباسعلی شهر کرمان است و حساب ارزی نمایندگی به‌زودی در فرودگاه کرمان افتتاح می‌شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها