بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۳۵۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
در کنفرانس خبری با وزیر خارجه فنلاند
محمدجواد ظریف با اشاره به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران، گفت: این تحریم‌ها بیشتر برای راضی کردن گروه‌های فشاری است که در داخل آمریکا با هرگونه توافقی مخالفند.
تدبیر24: وزیر خارجه کشورمان در کنفرانس خبری مشترک با همتای فنلاندی خود گفت: در برخی موارد استفاده از برخی ملاحظات فنی در چارچوب برنامه اقدام مشترک از سوی آمریکا دیده می‌شود. اما اگر قرار باشد چنین روشی از سوی آنها استفاده شود برای ایران هم این امکان وجود دارد با توجه به برخی ملاحظات فنی اقدام متقابل داشته باشد، اما ما علاقه‌مند به چنین کاری نیستیم و نمی‌خواهیم در راستای خواست تندروها عمل کنیم.

وی افزود: ایران در مذاکرات جدی است و تمام مردم ایران برای رسیدن به راه‌حل تفاهم دارند. البته دیدگاه‌های مختلف در ایران وجود دارد اما هیچ گروه فشاری نیست که نخواهد ما به راه‌حل برسیم چرا که کسی به دنبال جنگ‌طلبی در ایران نیست.

وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر این‌که مردم ایران به دنبال درگیری نیستند، بار دیگر یادآور شد: چنانچه رفتار آمریکایی‌ها برای استفاده از تهدید و زور تحت تأثیر تحریم ادامه یابد، ما هم اقدامات فنی را در چارچوب توافق صورت می‌دهیم که خوشایند آنها نیست.

وی گفت: ما تا الان خویشتنداری کرده‌ایم اما اگر ببینیم این روند ادامه دارد اقدام متقابل انجام می‌دهیم.

ظریف همچنین درباره روابط ایران و عربستان اظهار کرد: ما همواره علاقه‌مند به گسترش روابط با همسایگان خود و کشورهای منطقه بوده‌ایم و عربستان را به عنوان یکی از مهمترین همسایگانمان و کشوری پراهمیت در جهان اسلام می‌دانیم که برای ایران اهمیت قابل توجهی دارد.

وی با اشاره به سفر معاونش به عربستان و دیدار با وزیر امور خارجه این کشور گفت: در دیدار صورت گرفته با آقای سعودالفیصل گفت‌وگوهای مثبت با نگرش به آینده صورت گرفته است و امیدواریم این گفت‌وگوها زمینه را برای همکاری و همفکری عربستان فراهم کند، چرا که دو کشور منافع مشترک زیادی دارند و همچنین خطرات مشترک فراوانی هم داریم که مهمترین این خطرها افراط، خشونت و ترور در جهان اسلام است که منافع همه کشورهای منطقه و ایران و عربستان به عنوان دو کشور مهم را تهدید می‌کند.

ظریف همچنین فرقه‌گرایی و طایفه‌گرایی را از خطرات دیگر برای منطقه دانست و افزود: همه کشورهای منطقه و ایران و عربستان باید به عنوان یک نیروی واحد با این خطرات مقابله کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه از آمادگی خود برای دیدار با همتای عربستانی‌اش خبر داد و افزود: همان‌طور که در گذشته هم آمادگی داشتم هنوز هم این آمادگی را دارم در اولین فرصت شرایط برای گفت‌وگو بین بنده و آقای سعودالفیصل آماده شود که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل بهترین فرصت است و بعد از آن هم برای سفر به عربستان آمادگی دارم و همچنین از سفر وزیر امور خارجه عربستان به تهران نیز استقبال می‌کنم.

وی گفت: با توجه به سوابق آقای فیصل ایشان می‌توانند نقش بسیار مهمی در ساختن آینده بهتر در تعاملات دو کشور ایفا کنند.

رئیس هیأت مذاکره کننده هسته‌ای کشور در رابطه با تحریم‌های اخیر آمریکا، خاطرنشان کرد: متأسفانه گرایشی در بین دولتمردان ایالات متحده آمریکا است که فکر می‌کنند با فشار و تحریم می‌توانند دیدگاه‌هایشان را به پیش ببرند و این تلاش آنها برای پاسخ دادن به فشارهای گروه‌های داخلی آمریکا است اما این روش و دیدگاه خطرناک، غیرسازنده است و لااقل با روح توافق ژنو مغایرت دارد و در برخی موارد می‌تواند این اقدامات مغایر با تعهدات ایالات متحده بر اساس توافق ژنو باشد.

وی گفت: ما معتقدیم این اقدامات فضا را برای رسیدن به راه‌حل دشوارتر می‌کند و ایالات متحده مسئولیت عواقب اقداماتی که انجام می‌دهد را به عهده دارد و ایران این حق را برای خود قائل است در قبال این اقدامات اگر ضرورت ببیند اقدام مشابه انجام دهد، اما ما بیش از هر چیز تعهد داریم به این‌که مذاکرات به نتیجه برسد.

وی تصریح کرد: ما به دنیا نشان دادیم که دنبال رسیدن به راه‌حل هستیم و معتقدیم کسانی که دنبال این‌گونه اقدامات هستند به دنبال راه‌حل نیستند بلکه به دنبال روش‌هایی برای برهم زدن مسیر مذاکرات هستند. ما می‌خواهیم به کشورهای منطقه، دنیا و نیز آمریکا نشان دهیم که راه‌حل برای حل‌وفصل موضوع هسته‌ای وجود دارد و می‌توان به راه‌حلی رسید که مورد قبول دوطرف باشد و صلح و امنیت منطقه و جهان را تضمین کند.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگار فنلاندی مبنی بر این‌که چه توافقی مورد نظر ایران خواهد بود، اظهار کرد: ما متعهد به برنامه اقدام مشترک هستیم و این برنامه به دنبال یک راه‌حل جامع است که اثبات کند برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز باقی می‌ماند و همچنین تمام تحریم‌ها علیه ایران را برای همیشه لغو می‌کند.

وی گفت: این دو هدف راهنمای ما است و از افراد و کشورها می‌خواهیم خطوط قرمز یا ارقام خودسرانه را از این مذاکرات بردارند.

وی تأکید کرد: ایران همیشه دنبال صلح بوده است و هیچ قصدی برای تولید سلاح ندارد و آن را برای امنیت خود مخرب می‌داند. رهبر انقلاب ایران و رئیس جمهور نیز این سیاست را اعلام کرده است. از این رو ما برای اثبات فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود با اقدامات شفاف‌ساز مشکلی نداریم اما از افراد می خواهیم در پی مذاکرات موضع‌گیری‌های خودسرانه نگیرند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فنلاندی مبنی بر این‌که دولت ایران برای برداشتن کنترل از اینترنت چه اقداماتی انجام می‌دهد، با بیان این‌که ایران یک جامعه کثرت‌گرا است و دیدگاه‌های مختلفی در آن رواج دارد، گفت: از دولتی برآمده از جامعه کثرت‌گرا انتظار است به تمام دیدگاه‌ها بپردازد. همان‌گونه که دولت باید نیازهای جامعه برای در اختیار داشتن اینترنت پرسرعت را پاسخ دهد به همان نسبت باید محدودیت‌هایی را در راستای تأمین امنیت فضای مجازی اعمال کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
0
2
حالا این گروه های فشار قراره کی راضی بشن؟!!!!
پاسخ ها
روح اله
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
اینو نگه چی بگه ! بنده خدا نمی تونه که با حرفاش خاطر کدخدارو مکدر کنه! فعلا سیاستش لبخند و خندس! بی خیاله خون شهدای هسته ای و استقلال کشور!
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها