بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران و تمدید قرارداد کارلوس کی روش پرتغالی به یکی از بحث های مهم روز ورزش ایران تبدیل شده و این عرصه را در آستانه بازیهای آسیایی اینچئون تحت تاثیر قرار داده است.
تدبیر24: ریشه این اختلافات به خواسته های کی روش در قرارداد پیشنهادی به فدراسیون فوتبال باز می گردد که دو گروه را به عنوان موافقان و منتقدان مقابل هم قرارداده است.

منتقدان این قرارداد راخیلی سنگین وبالا توصیف کرده وخواستار تغییر آن هستند و موافقان نیز بر امضای بی ˈ چون و چرای ˈ آن تاکید دارند.

منتقدان این قرارداد را با توجه به برخی مفادمنتشره مانند حقوق 5 / 2(دو و نیم)میلیون یورویی به وی و 5/ 1(یک و نیم)میلیون یورو به دستیارانش (در مجموع 4 میلیون یورو درسال - حدود17 میلیاردتومان)، منزل مسکونی دریکی ازنقاط خوب تهران، بلیت های پرواز با فرست کلاس همراه با خانواده و اقامت در هتل های چند ستاره، دو ماه مرخصی، بستن قراردادی چهارساله و پرداخت خسارت از سوی ایران درصورت لغوقرارداد، صحیح و فنی نمی دانند و معتقدند باید در این قرارداد تغییراتی ایجاد شود.

اما موافقان با اشاره به صعود تیم ایران به عنوان تیم اول به جام جهانی 2014 و بازی قابل قبول این تیم در این جام مقابل آرژانتین بدون توجه به بازی مقابل بوسنی معتقدند که این مرد می تواند ایران را درجام ملت های آسیا در استرالیا و همچنین جام جهانی 2018 بار دیگر صاحب چنین موقعیت هایی کند.

منتقدان معتقدند که فدراسیون باید قراردادی امضا کند که به نفع فوتبال ایران و کشور باشد و دادن این همه امتیاز به این مربی و قراردادن او در جمع گرانقیمت ترین مربیان جهان در حالیکه به نظر برخی کارشناسان چیز زیادی به فوتبال ایران ارایه نکرده و با آوردن بازیکنان ایرانی تبار از کشورهای اروپایی، حتی انگیزه را در بین بازیکنان داخلی از بین برده، در این شرایط سخت اقتصادی درست نیست.

وزیر ورزش وجوانان نیز در یک موضع گیری به عنوان نفر اول ورزش کشورخواستار تدوین قراردادی از سوی فدراسیون فوتبال شده بود که منافع فوتبال ایران را در بربگیرد.

محمود گودرزی افزوده بود: با حضور کی روش در تیم فوتبال ایران مخالفتی ندارم وبرای من«کی روش»وغیر«کی روش»تفاوتی ندارد و هر تصمیمی که فدراسیون فوتبال اتخاذ کند، مورد قبول خواهد بود.

وی در عین حال یادآور شد که انتخاب مربیان تیم های ملی در حیطه فدراسیون های ورزشی است و فدراسیون ها باید سعی کنند در انتخاب مربیان تیم های ملی مرتکب اشتباه نشوند، زیرا در صورت ارتکاب اشتباه، باید پاسخگو باشند.

صحبت های وزیر ورزش و جوانان عین دفاع از منافع ملی بود و خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) نیز با توجه به اینکه تنها منافع ملی را درنظر می گیرد، خواستار آن شد که در امضای قرارداد کی روش این مهم در نظر گرفته شود.

این منافع می تواند کاهش مبلغ قرارداد، کم کردن امتیازاتی که به این مربی داده می شود، لزوم استفاده از مربیان ایرانی و یا کسب امتیاز لغو قرارداد از سوی فدراسیون فوتبال ایران باشد و ایرنا هیچ مخالفتی با کی روش ندارد، اما معتقد است که خواسته های فدراسیون فوتبال ایران از کی روش در قبال داده هایش کم است.

برخی ازامتیازاتی که بنابر گزارش ها در قرارداد کی روش آمده به شرح زیراست:

- 10 درصد از پاداش صعود تیم ملی علاوه بر مبلغ قرارداد

- پاداش برد در هر بازی اعم از رسمی و تدارکاتی به اندازه دو برابر بازیکنان.

- تمام خدمات بیمه ای این قرارداد با فدراسیون فوتبال ایران است.

- منزل مسکونی باید در بهترین نقطه تهران باشد.

- خودروسرمربی تیم ملی نیز با نظر خودش انتخاب خواهد شد.

- غذای روزانه او نیز باید از بهترین رستوران باشد.

- درصورت فسخ قرارداد توسط فدراسیون، پول یک سال ازقرارداد باید به حساب کی روش واریز شود.

- موضوع مالیات این قرارداد هم مشخص نیست که چه کسی پرداخت می کند.

جمع قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با توجه به کلیه بندها، پاداش ها و موارد مختلف بین 45 تا 50 میلیارد تومان خواهد شد!.

حال با توجه به این موارد که البته بصورت رسمی منتشر نشده است، اینکه چرا کی روش درسه سال گذشته هیچ مربی ایرانی را درکنار خود نگه نداشته است و اینکه چرا قبول نمی کند یک سرپرست ایرانی بالای سر تیم باشد و اینکه اگر پرداخت پولش یک روز هم عقب افتاد باید هفت درصد سود پرداخت شود، نشان می دهد که او کیسه بزرگی برای ما دوخته است و ما هم در قبال این خواسته ها باید از منافع خودمان دفاع کنیم.

معتقدیم که فدراسیون فوتبال باید ازمنافع ملی دفاع کند و خواسته های خود را درثبت قرارداد براین مربی تحمیل کند.کی روش نباید احساس کند که فدراسیون فوتبال ایران در خدمت او است ، او باید در خدمت فوتبال ایران باشد.

چرا اگر کی روش نتوانست درجام ملت های آسیا 2014 نتیجه لازم را کسب کند و فدراسیون از عملکرد وی راضی نبود در صورت لغو قرارداد خسارت سنگینی را به او پرداخت کنیم.

کی روش برای تک تک بندهای قراردادش از یک حقوق دان کمک می گیرد و ما هم باید در باره تک تک بندهایش از منافع خودمان دفاع کنیم و به قول علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال با وکلای حقوقی مشورت کنیم.

این خواسته ها که همگی براساس منافع ملی صورت می گیرد، نباید به عنوان مخالفت با کی روش تلقی شود، اینها عین دفاع از فوتبال و منافع ملی است و ما به جای اینکه وزیر و فدراسیون فوتبال ایران را زیر فشار بگذاریم، از کی روش بخواهیم که به اندازه یک مربی متوسط بین المللی از ایران امتیاز بخواهد.

البته همه این حرف ها و درگیری های رسانه ایی به این دلیل است که هنوز بصورت شفاف قرارداد کی روش منتشر نشده و تمام این صحبت هااز روی گمانه زنی ها است و فدراسیون فوتبال می تواند با انتشار قراردادپیشنهادی کی روش دست منتقدان و موافقان را برای نقد آن باز کند.

کاری که فدراسیون فوتبال در موضوع قرارداد وینگادا مربی تیم امید کرد. این بار نیز با انتشار قرارداد پیشنهادی کی روش نشان دهد جنگ قدرتی وجود ندارد و فدراسیون و وزارت ورزش در یک جبهه قرار داشته و تلاش می کنند و آن هم موفقیت تیم ملی با جذب بهترین مربی با بهترین شرایط .
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها