بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۳۵۷۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
عقد نانوشته گروه های افراطی و معاندان نظام
این جریان اما عقد نانوشته ای با گروه ها تندرو و افراطی در داخل دارد که برای تخریب و هتک حرمت تلاش می کنند گوی سبقت از یکدیگر بربایند و هدف خود را در تخریب دیگران پی بگیرند.
تدبیر24: در چند روز گذشته جریانی که بنای تخریب بزرگان و اندیشمندان معاصر را در قالب هجو دارند موجی تحت عنوان " ویژگی‌های بارز امام " در شبکه اجتماعی فیس‌بوک و ابزارهای ارتباطی گوشی‌های تلفن همراه همچون وایبر، واتس‌آپ و لاین به راه انداخته اند.

 هجوها و توهینهایی  که پیش از این هم درباره افراد و چهره‌های شناخته شده ساخته و منتشر شده است. دکترعلی شریعتی و آیت‌اله هاشمی و... دو شخصیتی هستند که از سال‌های گذشته تا کنون مورد چنین هتک حرمتهایی قرار گرفتند و مطالب هجو و توهین آمیز بسیاری درباره آنان ساخته شده است، ده‌ها صفحه فیس‌بوکی با تعداد مخاطبان برای انتشار هجوهای اینچنین و مرتبط با این شخصیتها ساخته شده، اپلیکیشن‌هایی همچون وایبر، وی چت، لاین و واتس‌آپ پر از این مطالب درباره این دو چهره است اما مدت کوتاهی است که به یک‌باره در کمتر از چهل و هشت ساعت صدها مطلب توهین آمیز با مضمون برشمردن ویژگی‌های امام خمینی ساخته و در حجمی انبوه منتشر شد.

سرعت انتشار حجم انبوهی از این دست مطالب درباره امام خمینی می تواند ما را به این نتیجه برساند که اتاق فکری با هدفی مشخص پشت این مطالب توهین آمیز قرار دارد.

انتشار این محتوای هجو چه عواقبی به دنبال دارد؟ قطعا آنچه ناگفته پیدا است جریانی به این مسئله دامن می زند که عناد و بغضی دیرینه نسبت به امام خمینی دارد و تلاش این جماعت بر آن است تا جایگاه رهبر کبیر انقلاب اسلامی را خدشه دار کند.

متاسفانه در برهه های مختلف زمانی شاهد چنین موج های کینه توزانه ای نسبت به چهره های ملی و مذهبی بوده ایم و هر زمان که مغرضین در برابر مقاومت ملی توان ایستادگی نداشتند با تلاش مضبوحانه ای سعی در تخریب افراد و گروه ها و قومیتها کرده اند.

این جریان اما عقد نانوشته ای با گروه ها تندرو و افراطی در داخل دارد که برای تخریب و هتک حرمت تلاش می کنند گوی سبقت از یکدیگر بربایند و هدف خود را در تخریب دیگران پی بگیرند.

حال این پرسش مطرح می شود که معاندان و انقلاب و مخالفین امام و یارانش چه کسانی هستند؟ آیا این پاسخ به ذهن متبادر نمی شود که همان کسانی که در سالهای اخیر بیشترین تهاجم را نسبت به یاران امام و شاگردان ایشان داشتند دستی در تهیه این موج ها دارند و یا خود بستر ساز چنین امواجی منفی در جامعه هسند؟ آیا این مطالب توهین آمیز ریشه در رفتار گروه های افراطی که در سالهای اخیر از هیچ تلاشی برای تخریب چهره آیت الله هاشمی دریغ نکردند؛ ندارد؟

در سالهای اخیر به ویژه بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 جریان حامی احمدی نژاد بیشترین تهاجم را علیه یاران امام خمینی آغاز کردند که جدی ترین رفتار توهین آمیز این افراد در مراسم سالگرد ارتحال امام در سال 89 کلید خورد. هنگامی که حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی یادگار امام راحل در جایگاه قرار گرفت دنباله روان این جریان با سردادن شعارهایی علیه نوه امام سخنرانی او را قطع کردند و اجازه ادامه صحبت به وی ندادند.

 


بلافاصله بعد از این اتفاق و علیرغم واکنش معنادار رهبر معظم انقلاب در همان جلسه، رسانه هایی که بعدا و در پی تشکیل جبهه پایداری به صف حامیان این تشکل پیوستند، ضمن دفاع از غائله یاد شده در اقدامی تخریبی با حذف نام خمینی از عنوان یادگار امام(ره) وی را سید حسن مصطفوی خطاب کردند.





در روزهای بعد نیز انبوهی از مقالات و مصاحبه با حامیان این تفکر در رسانه های وابسته منتشر شد که همگی خط تخریب سید حسن خمینی و دفاع از غائله یاد شده را در دستور کار خود قرار داد.
حمید رسایی در یکی از این گفت و گو ها ضمن طبیعی توصیف کردن اقدام صورت گرفته، گفت:سید حسن خمینی نباید از مردم گله داشته باشد.

وی افزود:این مردم نبودند كه اجازه صحبت به سیدحسن ‌ندادند، بلكه خود وی بود كه ‌با حمایت از فتنه‌گران و همراهی با آشوبگران و به نوعی فاصله گرفتن از مردم، موجب شد‌ نتواند صحبت كند.




از سوی دیگر چند روز بعد و بدنبال انتشار خبر دیدار مرتضی آقا تهرانی با سید حسن خمینی در منزل یادگار امام(ره) در قم و برخی گمانه زنیها در خصوص محتوای این دیدار، سایت رجا با انتشار خبری که مضمون آن تاییدی ضمنی بر هتک حرمت یادگار امام(ره) در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل بود، دیدار آقا تهرانی را برای نصیحت سید حسن خمینی و نه برای اظهار تاسف از حوادث پیش آمده در حرم امام خواند!



این سایت با انتشار مطلب دیگری با عنوان هنوز بیست سال بیشتر نگذشته است ضمن دفاع از غائله یاد شده و توجیه اهانتهای صورت گرفته به سید حسن خمینی نوشت: چه جای گله به مردم به خاطر جلوگیری از سخنرانی سید حسن، که آنچه در حرم امام (ره) اتفاق افتاد نتیجه منطقی عملکرد دوپهلوی او در فتنه 88 بود.
از سوی دیگر حمایت از هتک حرمت صورت گرفته توسط شخصیتها و رسانه های وابسته به تفکری که بعدا در قامت جبهه پایداری انسجام یافت در حالی ادامه داشت که به موازات آن جمعی از مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه ضمن محکوم کردن این حادثه بشدت از وقوع آن ابراز تاسف کردند.



گفتنی است رهبر معظم انقلاب 28 بهمن ماه در دیدار مردم تبریز با معظم له ضمن اشاره به غائله قم و شعار علیه رئیس مجلس، فرمودند: این كارهائى كه در قم اتفاق افتاد، بنده با اینجور كارها مخالفم. آن كارهائى كه در مرقد امام اتفاق افتاد، بنده با اینجور كارها مخالفم. بارها به مسئولین و كسانى كه میتوانند جلوى این چیزها را بگیرند، تذكر داده‌ام. آن كسانى كه این كارها را میكنند، اگر واقعاً حزب‌اللّهى و مؤمنند، خب نكنند.
 
همه این اتفاقات تلخ که برای تخریب وجهه انقلاب و نظام رخ می دهد حکایت از تفاهم نامه نانوشته ای بین افراطیون داخل و براندازان خارج وجود دارد که مانند دو لبه یک قیچی اصل انقلاب و اندیشه های امام را هدف گرفته اند.
دستان این دو جریان قطعا در یک کاسه است و با تمام توان خواستار خدشه دار کردن ارزشها در جامعه هستند که باید دید جریانی که امروز در این قالب رخ عیان کرده است با این ابزار قصد آسیب رساندن به دولت را دارد یا خیر؟

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۵
محتشم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
5
10
ایول! بسیار تحلیل خوب و بجایی بود. چه عجب بالاخره کسی مقابل تندرویها و اهانتهای رجانیوز واکنش نشان داد!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
برو بمیر بابا!
رجا نیوز از ...نیوز شما بهتره
میثم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
0
3
حضرت آقا چقدر در مورد دولت قبل گفتن شما چرا عملی نکردی؟ ... دیگه حتما.درسته با استدلال خودت؟؟
امید مدبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
8
4
آقایان اعتدالیون اگر نگران حرمت امام خمینی هستید در کنار برافروخته شدن در موضوع سید حسن مصطفوی که در جای خودش امری مستحسن نیز هست، لطف کنید در مذمت اوباشی که به نام حمایت از جریان اصلاح طلبی و میر حسین موسوی تصویر حضرت سید روح الله الموسوی الخمینی را به آتش کشیدند اندکی غیرت بخرج دهید و با اوباش سیاسی ضد خمینی مرز بندی شفاف نشان دهید.
البته ضمن تاکید بر لزوم رعایت احترام سید حسن مصطفوی، هر انسان عاقل و منطقی بین حضرت امام و نوه او فرق قایل است و یکی پنداشتن آنها خلاف اعتدال و تدبیر خواهد بود.
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
0
4
بنظرم توهین ها به حضرت امام در شبکه های اجتماعی هم دسیسه ای از این دست برای ازبین بردن اندیشه های امام است که توسط ... نماها صورت میگیرد.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها