بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۳۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۶
‌روستای هدف گردشگری خانقاه یکی از زیباترین روستاهای منطقه‌ی اورامانات استان کرمانشاه است که در دل شاهو قرار دارد.
تدبیر24: «منوچهر پاشایی» کارشناس گردشگری روستایی در خصوص ویژگی‌های این روستا، اظهار کرد: روستای خانقاه از توابع بخش مرکزی شهرستان پاوه در استان کرمانشاه در سه کیلومتری جنوب شهر پاوه و 125 کیلومتری کرمانشاه قرار دارد.

وی با بیان اینکه این روستا به‌وسیله‌ی کوه‌های شاهو آتش‌گاه محصور شده است، ادامه داد: روستای خانقاه در یک ناحیه کوهستانی استقرار یافته و آب و هوای آن در بهار و تابستان ملایم و مطبوع و در زمستان سرد است.

پاشایی خاطرنشان کرد: پیدایش روستای خانقاه را که در محدوده‌ی شهر قدیمی پاوه قرار دارد به دوره‌ی یزدگرد سوم ساسانی نسبت می‌دهند. قلعه و دژ عصر ساسانی در نزدیکی شهر پاوه و پیوستگی تاریخی آبادی‌های آن به شهر قدیمی پاوه این حدس و گمان را تقویت کرده که بنای قدیمی به نام حوضخانه در داخل این روستا نشانه‌ی دیگری از قدمت تاریخی این روستاست.

وی افزود: امامزاده باباشیخ حسن و باباشیخ حسین از نوادگان امام جعفر صادق(ع) در مرکز روستای هدف گردشگری خانقاه هستند که زائرین زیادی در طول سال به آنجا مراجعه می‌کنند. مردم روستای خانقاه هم به زبان کردی و با لهجه هورامی سخن می‌گویند، مسلمانند و اکثریت آنها مذهب تسنن دارند.

پاشایی یادآور شد: روستای خانقاه، 76 هکتار باغ آبی و 4 هکتار باغ دیم دارد.

وی تصریح کرد: روستای خانقاه، طرح هادی، دهیاری، شبکه لوله‌کشی آب آشامیدنی، برق، خانه بهداشت، مسجد، تلفن، مدارس پیش‌دبستانی، ابتدایی و راهنمایی دارد. درآمد اکثر مردم این روستا از طریق فعالیت‌های زراعی، باغداری و امور خدماتی تأمین می‌شود و گروهی از روستائیان نیز در تولید صنایع‌دستی اشتغال دارند.

وی گفت: روستای خانقاه در محدوده‌ی کوهستانی استقرار یافته و بافتی متمرکز دارد. خانه‌های این روستا در شیبی ملایم و به شکل پلکانی ساخته شده‌اند، طوری‌که بام یک خانه حیاط خانه دیگر است و اکثر خانه‌ها دوطبقه است. کوچه‌های روستا با درختان سرسبز و بلند به‌ویژه در فصول بهار و تابستان مسیرهای دلگشایی هستند که عبور از آنها خستگی را می‌زداید.

پاشایی خاطرنشان کرد: روستای خانقاه بعلت برخورداری از آب و هوای معتدل، معماری پلکانی، خانه‌های سنتی، مناظر و چشم‌اندازهای کم نظیر پتانسیل‌های گردشگری مناسبی دارد و از همین‌رو در فصول بهار و تابستان گردشگران زیادی به این روستا سفر می‌کنند.
برچسب ها: تدبیر24 ، خانقاه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها