بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۳۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴
جاويد قربان اوغلي مديركل پيشين وزارت خارجه
ايشان طوری هوشمندانه پيروزي و شكست مذاكرات را با دستاورد يا شكست دولت مرتبط دانستند تا فشارهاي روزافزون پس از تحريم‌هاي يكجانبه ايالات متحده و آغاز مذاكرات از روي دوش تيم مذاكره‌كننده برداشته شود . . .
تدبیر24: همانطور كه رياست محترم جمهوري در نشست خبري خود با خبرنگاران متذكر شدند، سطح مذاكرات هسته‌اي ميان ايران و 1+5 در همان سطحي است كه مذاكرات در گذشته ادامه پيدا مي‌كرد. دكتر محمدجواد ظريف و تيم مذاكره‌كننده‌اش عازم مذاكرات شد و مديريت مذاكرات را از سوي كشورمان برعهده دارد.

هرچند دكتر محمدجواد ظريف، وزير امورخارجه كشورمان در دور گذشته مذاكرات اشاره كرده بود كه اكنون فرصت تصميم‌گيري در سطوح سياسي است، منظور وی از اين سخن را باید تصميم‌گيري روساي دولت‌ها در جريان مذاكرات دانست. بدون ترديد مذاكرات‌كنندگان گام در راهي نهاده‌اند كه به تعبيرتحليلگران نقطه حساس و سرنوشت‌ساز مذاكرات است و تصميم‌گيري در اين نقطه حساس كه با سرنوشت مذاكرات پيوند مي‌خورد بر عهده سياستمداران، تصميم‌گيران و روساي دولت‌هاست. هر چند روز كنفرانس خبري دكتر حسن روحاني اعلام كرد كه مسئوليت مذاكرات هسته‌اي را برعهده مي‌گيرد، اما پرواضح است كه رئيس‌جمهور به‌عنوان مقام مسئول در اين مذاكرات حضور پيدا نمي‌كند. چنانكه در جريان كنفرانس خبري به تفصيل به اين مطلب اشاره كرد.

 رئيس‌جمهور در يك كلام مسئوليت پيشرفت مذاكرات و يا شكست مذاكرات بر عهده گرفت. مغز كلام رئيس‌جمهور اين بود كه مذاكره‌كنندگان كشورمان در اين راه تنها نيستند. ايشان طوری هوشمندانه پيروزي و شكست مذاكرات را با دستاورد يا شكست دولت مرتبط دانستند تا فشارهاي روزافزون پس از تحريم‌هاي يكجانبه ايالات متحده و آغاز مذاكرات از روي دوش تيم مذاكره‌كننده برداشته شود. همگان به‌درستي مي‌دانند كه مذاكرات هسته‌اي نه به مسائل سياسي و نه به مسائل جناحي ارتباط دارد. گام نهادن در راه پرپيچ و خم مذاكرات، تصميم نظام و بر اساس منافع ملي بود و مذاكره‌كنندگان در طول مذاكرات، گام در راه تامين منافع ملي برمي‌دارند بنابراين توافق يا عدم توافق درآينده، با در نظر گرفتن منافع ملي و حاصل كار همه كابينه است. به يك معنا رئيس‌جمهور تلاش كرد خود را در برداشتن بار سنگين مذاكرات همراه تيم ديپلماسي نشان دهد.

اين سخن رئيس‌جمهور نشان‌دهنده خردمندي و مسئوليت‌پذيري رئيس دستگاه اجرايي كشور در قبال همكارانش بود. بدين ترتيب دستگاه ديپلماسي با اطمينان پاي در مذاكرات تعيين‌كننده شهريورماه مي‌گذارد كه ديدار ظريف و اشتون در بروكسل نقطه آغاز آن است. دومين هوشمندي دكتر روحاني بيان واقعيت مذاكرات بود. مذاكرات اخير به‌دليل تحريم‌هاي يكجانبه آمريكا و زياده‌خواهي برخي از اعضاي 1+5 وارد مرحله حساس خود شده است، رئيس‌جمهور در كنفرانس خبري به واقعيت مذاكرات كه همان فشارهاي داخلي و خارجي و تلاش براي تاثيرگذاري منفي بر مذاكرات پرداخت، بدين ترتيب مسير پيچيده مذاكرات براي ملت ايران كاملا هويدا شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها