بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۳۶۳۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
مهدی آيتی نماينده ادوار مجلس
از چند ماه گذشته جمعي از نمايندگان حاضر مجلس كه در انتخابات خرداد سال 92 ذره اي دل در گرو روحاني نداشتند مرتبا در نزديك كردن خود به دولت در حال پيشي گرفتن هستند زيرا دريافتند كه براي راي آوردن در حوزه هاي انتخاباتي . . .
تدبیر24: كساني كه در طول 35 سال گذشته دستي بر آتش سياست داشته و از شخصيت و رفتار روحاني شناختي دارند مي دانند كه شيخ سياست برخلاف شيخ اصلاحات (خاتمي) و شيخ سازندگي (هاشمي) رفتارها و عملكردهاي متفاوتي دارد. روحاني در تمام عمر سياسي بعد از انقلاب خود دو محل خدمت با يك ماموريت داشته و در اين ماموريت نيز موفق بوده است. روحاني به عنوان يك عنصر سياسي – امنيتي چه در مجلس و چه در شوراي امنيت و به تبع آن در كميسيون امنيت مجلس يا در دفاع مقدس و در پرونده هسته اي همواره يك ماموريت را دنبال مي كرده و آن هم حل مشكلات حساس كشور با روشهاي مختلف سياسي بوده است.

روحاني اصولا سياست مداري است كه براي رسيدن به اهداف خود از همه روشها و تاكتيكها، حداكثر استفاده را مي برد و چندان پايبند به روشها و منشهاي معمول و سنتي نيست. مطمئنا روحاني از هم اكنون نيم نگاهي به انتخابات مجلس دهم كه در پايان سال 94 برگزار مي شود دارد و به احتمال زياد تلاش خواهد كرد كه حداكثر كرسي ها را به نفع حاميان خود تصاحب كند. حال براي رسيدن به اين هدف بايد منتظر بود و ديد آيا روحاني حاضر به معامله سياسي با لاريجاني و برخي از اصولگرايان ميانه رو خواهد بود يا نه؟ اما از رفتارهاي يك سال گذشته روحاني و دولت تدبير و اميد اينطور مي توان استنباط كرد كه او و مشاورانش براي پيشبرد اهداف خود حاضر به اين معامله سياسي خواهند بود. موضوعي كه در انتخاب وزيران و استانداران به وضوح ديده مي شود.

از چند ماه گذشته جمعي از نمايندگان حاضر مجلس كه در انتخابات خرداد سال 92 ذره اي دل در گرو روحاني نداشتند مرتبا در نزديك كردن خود به دولت در حال پيشي گرفتن هستند زيرا دريافتند كه براي راي آوردن در حوزه هاي انتخاباتي خود نيازي مبرم به تاييد دولت تدبير و اميد دارند. هرچند بسياري از حاميان و دوستداران روحاني با اين طرز تفكر و منش و رفتار سياسي او مخالف هستند اما وي مثل سه دهه گذشته اين راه و روش را بهترين مسير براي موفقيت خود مي داند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۶
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
1
5
خدا كنه شوراي نگهبان در تاييد صلاحيت هاي مجلس كمي خويشتن داري كنه تا رقابتي ديدني در سال 94 رخ دهد.
اميد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
1
5
برخى از تصميمات دولت خيلى محافظه كارانه است.
هموطن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
1
3
به نظر من در این یک سالی که آقای روحانی رئیس جمهور بوده اند،دست به کارهایی می زنند که برای طیف مخالفشان غیر قابل پیش بینی است.بیشتر افرادی که در رده های بالای طیف مقابل قرار دارند به نحوی خودشان را موافق کارهای انجام شده نشان می دهندتا شاید بتوانند در دوره ی بعدی از روزنه ی مجلس وارد امور سیاسی کشور شده و آنوقت آشکارا در جهت تضعیف تیم روحانی و همفکران مصلحش،گام بردارند و در انتخاب رئیس جمهور بعدی بر آقای روحانی ضربه وارد نمایند.هر چند نقش اکثرشان برای ملت روشن شده است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
3
2
آقای آیتی
خودتون حاضرید کاندیدا شوید؟
مطمئناً نه/ چون رد صلاحیت شما با سوابقی که دارید ...
شما فقط برای شعار دادن و بازار گرمی خوبید و بس
جواب به ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
3
2
آقاي ناشناس شما كه اينقدر صريح و بي پرده انتقاد مي كنيد فكر نمي كنيد بهتر بود فاميلتون رو هم مي گفتيد؟ حالا آقاي آيتي چه شعاري داده؟ يه نظري معمولي از خودش بيان كرده.
حامى دولت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
5
0
مهندس عالى بود.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها