بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۳۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
یک متخصص گیاهان دارویی گفت: گل پنیرک در دهه‌های گذشته در طب سنتی استفاده می‌شده و تاکنون هیچ عارضه جانبی برای آن گزارش نشده است.
تدبیر24: دکتر شهرام امیرمرادی اظهار کرد: دم کرده گل‌های پنیرک به دلیل داشتن "موسیلاژ"، یکی از داروهای ضد سرفه است. همچنین دارای خاصیت قابض ضعیف است و تا حدی به عنوان ضداسهال عمل می‌کند. در درمان التهاب‌های تنفسی و جوش‌های پوستی کاربرد دارد و دارای ویتامین A ، B و C است.

وی افزود: گل پنیرک برای رفع سردردهای شدید، دل پیچه، ورم لوزه‌ها، درد گلو و آنژین و همچنین برای رفع سوزش مجرای ادرار و تقویت رحم اثرات مفید دارد. جوشانده آن برای عفونت‌های مثانه، اسهال خونی و سرفه‌های شدید موثر و مفید است، دم کرده آن برای کسانی که دچار یبوست و دارای معده و روده‌های تنبلی هستند، توصیه می‌شود.

امیرمرادی ادامه داد: از جوشاندن گل آن در نیم لیتر آب، محلولی به دست می‌آید که اثر نرم‌ کننده در پوست بدن دارد و آرامش و نرمی خاصی به افرادی که دارای پوست حساس و لطیف هستند، می‌بخشد. گل پنیرک یکی از بهترین خنک کننده‌های بدن در تابستان است، همچنین برای کاهش تب در نوزادان و کودکان و کاهش سرفه کاربرد دارد.

وی بیان کرد: برای تسکین ناراحتی‌های ناشی از تابش گرمای خورشید و آفتاب‌زدگی، جوشانده 500 گرم گل گیاه را در یک لیتر آب تهیه کرده و پس از صاف کردن به ملایمت در محل سوختگی قرار دهید.

این متخصص گیاهان دارویی در خصوص تهیه چای پنیرک گفت: دو گرم از گل‌های پنیرک را در یک لیوان آب سرد ریخته و حداکثر 5 دقیقه جوشانده شود. همچنین می‌توان بر روی همین مقدار گل، یک لیوان آب در حال جوشیدن ریخته و پس از 15 دقیقه، صاف کرد. توجه شود که گل‌ها را نباید بیش از پنج دقیقه جوشاند زیرا خواص آن از بین می‌رود. روزانه سه تا چهار بار می‌توان از این دمنوش استفاده کرد.

امیرمرادی با اشاره به طرز تهیه شربت پنیرک با اثرات خنک کنندگی بدن، توضیح داد: مقدار 10 گرم از گل پنیرک را می‌توان به مدت 10 تا 15 دقیقه در آب ولرم قرار داده تا رنگ آبی، به طور کامل از گلبرگ‌های پنیرک خارج و به آب منتقل شود. مایع به دست آمده را صاف کرده و همراه با مقداری عرق بهارنارنج و یا گلاب و کمی شکر مخلوط شود. بهتر است شربت پنیرک جهت حفظ خواص دارویی آن به صورت تازه، تهیه و مصرف شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها