بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۳۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۴
گدایی براساس ضرب المثل نامتعارف «اگر ننگ دارد، برکت هم دارد»، به علت درآمد زیاد بدون کارکردن، هر روز مشتاقان زیادی را که بسیاری از آنان خانوادگی، باندی و اتباع خارجی هستند، در شهرهای مختلف بویژه تهران و زیارتی، جذب می کند.
تدبیر24: مسوولان ستاد ساماندهی متکدیان خراسان شمالی از مردم این استان می خواهند که به متکدیان خیابانی کمک نکنند.

دبیر ستاد ساماندهی متکدیان خراسان شمالی روز دوشنبه در نشست این ستاد در بجنورد گفت: هرگونه دلسوزی مردم و کمک به این قشر موجب ترویج گداپروری در جامعه می شود.

ˈحسین برومندˈ از رسانه های گروهی استان هم درخواست کرد با توجه به این که نقش موثری در آگاهی بخشی جامعه دارند، حس انسان دوستی مردم را به سمت کمک به موسسات و بنگاه های خیریه هدایت کنند.

وی چالش کنونی این استان در بحث متکدیان را نحوه اجرای برنامه ساماندهی و نبود هماهنگی بین دستگاه های متولی دانست و گفت: تکدی گری در بجنورد در حد چالش نیست ولی ضروری است حساسیت مردم برای مشارکت بیشتر در جمع آوری متکدیان افزایش یابد.

برومند مردم را به مشارکت در حذف تکدی گری از سطح شهرهای استان فراخواند و گفت: مردم باید با مشاهده متکدیان در چهارراه ها، خیابان ها، پمپ بنزین ها و مراکز پرتردد شهری از کمک به آنها پرهیز کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد نیز گزارشی از وضعیت دو مرکز نگهداری موقت متکدیان زن و مرد در این شهر ارایه کرد و گفت: اکنون 14 نفر مرد و هفت زن در این مراکز نگهداری می شوند.

ˈمحمدمهدی خاکشورˈ خواستار تعیین تکلیف متکدیان در این مرکز در کوتاهترین زمان توسط دستگاه های مرتبط شد.

وی افزود: اکنون تعیین تکلیف متکدیان در مراکز بجنورد حداقل یک ماه به طول می انجامد که زمانی طولانی است.

وی همچنین از ساخت مرکز نگهداری متکدیان در شهر بجنورد با زیربنای 850 متر مربع در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع خبر داد و گفت: این مرکز ظرفیت نگهداری حدود 100 نفر را دارد که با تخصیص پنج میلیارد ریال اعتبار، تکمیل و آماده بهره برداری خواهد شد.

به گفته وی تاکنون برای تهیه زمین و ساخت ساختمان مرکز نگهداری متکدیان در شهر بجنورد افزون بر 10 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

اکنون متکدیان جمع آوری شده از هفت شهرستان خراسان شمالی در مراکز نگهداری متکدیان در بجنورد، نگهداری می شوند.

استان خراسان شمالی واقع در شمالشرق کشور 867 هزار نفر جمعیت دارد که 52 درصد آنان در نواحی شهری سکونت دارند.
برچسب ها: تدبیر24 ، گدا ، متکدیان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها