بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۳۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱
نتایج آخرین نظرسنجی های صورت گرفته که شامگاه دوشنبه منتشر شد، حاکی از رقابت شانه به شانه مخالفان و موافقان جدایی اسکاتلند از بریتانیا در شانزده روز مانده به برگزاری همه پرسی استقلال در این منطقه است.
تدبیر24: بر اساس نتایج یادشده درحال حاضر 53 درصد از افرادی که از سوی موسسه نظرسنجی ˈیوگوˈ مورد پرسش قرار گرفته اند مخالف استقلال اسکاتلند و 47 درصد موافق استقلال این منطقه از بریتانیا هستند.

براساس نتایج این نظرسنجی، اختلاف میان شمار مخالفان و موافقان استقلال اسکاتلند صرف نظر از افراد مردد و یا کسانی که هنوز تصمیمی برای شرکت درهمه پرسی نگرفته اند، هم اینک به شش درصد کاهش یافته است و این درحالی که اواسط ماه گذشته میلادی این فاصله 14 درصد و اوایل ماه گذشته میلادی 22 درصد بود.

نزدیک تر شدن شمار موافقان و مخالفان جدایی اسکاتلند از بریتانیا، بیش از هر چیز دیگری نشانگر کاهش زیاد شمار آرای خاکستری و ریخته شدن این آرا به نفع طرفداران استقلال به دلیل فعالیت های چشمگیر الکس سالموند وزیر اول اسکاتلند و رهبر حزب ملی گرا و کارزار تبلیغاتی ( کمپین ) موافقان استقلال است.

درصورت ادامه روند افزایشی شمار حامیان استقلال اسکاتلند تا روز همه پرسی که قرار است 18 آگوست برگزار شود، جدایی این بخش از بریتانیا را بعد از گذشت 300 سال اتحاد، بایستی مسجل دانست.

بی دلیل نیست که دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس که نقش اصلی را در برگزاری همه پرسی استقلال اسکاتلند داشته، گفته است که با حالتی ˈعصبی ˈ و ˈ نگران ˈ در انتظار نتایج این همه پرسی در روز هجدهم سپتامبر است.

نخست وزیر انگلیس درگفت وگو با روزنامه دیلی میل چاپ اسکاتلند که روزشنبه گذشته منتشر شد، در همین حال عنوان کرد که وی همچنان مطمئن است در این همه پرسی مردم اسکاتلند به جدایی این منطقه از بریتانیا رای نخواهند داد .

البته کامرون خوب می داند در صورت رای مثبت اسکاتلندی ها در این همه پرسی به استقلال این منطقه ، وی به خاطر آنکه برگزاری این همه پرسی را تصویب کرد، با شدیدترین انتقادات روبرو خواهد شد.

توافق حاصله میان دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا و «الکس سالموند» وزیر اول اسکاتلند و رهبر حزب ملی گرا، درتاریخ پانزدهم اکتبر 2012 میلادی، بدنبال پیروزی این حزب در انتخابات پارلمانی اسکاتلند بدست آمد.

سه حزب سیاسی مهم انگلیس شامل احزاب محافظه کار و لیبرال دمکرات که تشکیل دولت ائتلافی داده اند و نیزحزب مخالف کارگر تلاش می کنند تا اتحاد 307 ساله بین انگلیس و اسکاتلند را حفظ کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها