بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۳۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
رییس سازمان توسعه تجارت گفت: بزرگترین معضل صنعت پوشاک ایران قاچاق البسه از مرزهای کشورهای همسایه به داخل است.
تدبیر24: ولی الله افخمی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح چند طرح صنعتی تولیدی در مشهد در جمع خبرنگاران تاکید کرد: باید تدابیری اتخاذ شود که قاچاق پوشاک به ایران کاهش یابد.

وی بیان کرد: الگوگیری از روشهای موفق دیگر کشورها برای کاهش قاچاق پوشاک ضروری است تا در کنار ارتقای کیفی تولیدات صنعت پوشاک ایران بتوان ریشه قاچاق را خشکاند.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: اخیرا وزیر صنعت، معدن و تجارت از من خواستند نشستی با مسوولان مرتبط با حوزه قاچاق کالا تشکیل داده و تدابیری برای کاهش قاچاق پوشاک به داخل کشور اتخاذ شود.

وی افزود: رقابت در صنعت نساجی، تولید پوشاک کیفی و متنوع با تولیدات دیگر کشورها بسیار دشوار است لذا در این زمینه استفاده از خلاقیت طراحان و افراد سرمایه گذار در این عرصه در کنار حمایت مالی دولت از تولیدکنندگان ضرورت دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید کیفی و مطلوب پوشاک نیازمند طراحیهای جدید، استفاده از ماشین آلات و فناوری روز و وفق آن با شرایط بازار است، افزون بر اینکه باید آموزش لازم به فعالان این صنعت در کارخانه ها ارائه شود تا تولیدی کیفی داشته باشند.

افخمی افزود: صنعت نساجی بسیار اشتغالزا است و صاحبان کارخانه ها می توانند با اندک تغییری در نوع تولید، توسعه دامنه فعالیتها و الگوگیری از طرحهای موفق دیگر کشورها هم رغبت مردم را نسبت به خرید پوشاک ایرانی ارتقاء دهند و هم زمینه اشتغال جوانان جویای کار را فراهم کنند.

*روسیه مشتری جدید صنعت بسته بندی مواد غذایی ایران

رییس سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه این نشست همچنین گفت: با توجه به شرایط بوجود آمده در بحث روابط سیاسی و اقتصادی بین ایران و روسیه آن کشور خواهان توسعه روابط اقتصادی به ویژه در بخش صنعت بسته بندی مواد غذایی است.

افخمی افزود: اگر کیفیت صنعت بسته بندی مواد غذایی در ایران ارتقا یابد می توان مبادلات تجاری مطلوبی با روسیه در این بخش برقرار کرد.

وی ادامه داد: در کنار روسیه، کشورهای مشترک المنافع ˈCISˈ و ترکیه نیز تمایل زیادی دارند که در بخش صنعت بسته بندی مواد غذایی با صنعتگران ایران داد و ستد کنند مشروط بر اینکه کیفیت بسته بندی مواد غذایی ارتقا یابد.

رییس سازمان توسعه تجارت توسعه کیفی بخش بسته بندی در کشور را یک ضرورت برای صنعت دانست و گفت: بسته بندی صنعتی آخرین مرحله ای است که مصرف کننده می تواند کالای مورد نظر خود را انتخاب و اقدام به خرید آن کند لذا هرچه تولیدکنندگان تلاش کنند کیفیت بسته بندی نهایی کالا را ارتقا دهند با سلیقه خریداران سازگارتر خواهد بود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: برای حفظ ارزش افزوده تولیدات صنعتی باید صنعت بسته بندی در کشور توسعه یابد تا ارزش افزوده تولید به کشور بازگردد.

افخمی گفت: با توجه به شرایط بوجود آمده در سطح روابط بین المللی با کشورهای هدف صادراتی، پیش بینی می شود که صنعت بسته بندی مواد غذایی در ایران رشد مطلوبی داشته باشد و بزودی نیاز به تاسیس واحدهای صنعتی بیشتری در این زمینه احساس شود.

وی همچنین با اشاره به شرایط کاری دو واحد صنعت طرح توسعه فرش ماشینی (فرش نگین مشهد) و واحد تولید پوشاک(شرکت تعاونی سالار پوش) که امروز در مشهد افتتاح شد اظهارداشت: واحد فرش ماشینی به دلیل برخورداری از ماشین آلات و فناوری روز یک واحد صادراتی موفق در مشهد به شمار می رود.

افخمی بیان کرد: واحد تولید پوشاک نیز هم اینک با کمتر از ظرفیت خود مشغول فعالیت است که می توان با تامین سرمایه در گردش این واحد و بکارگیری نیروی انسانی متخصص، حجم تولیدات آن را به سه برابر افزایش داد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها