بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۳۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
هفدهمین کنگره شیمی ایران و نخستین کنگره شهدای جامعه شیمی کشور در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان گشایش یافت.
تدبیر24: رییس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان روز دوشنبه در آیین گشایش این همایش گفت: بیش از 700 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شد و 60 نفر از متخصصان رشته شیمی از سراسر کشور کار داوری این مقالات را برعهده گرفتند.

ˈرضا رنجبر کریمیˈ، آخرین مهلت ارسال مقالات شیمی را پایان خرداد امسال ذکر کرد و افزود: بیشتر مقالات مورد پذیرش قرار گرفتند و در قالب پوستر و سخنرانی در کنگره ارایه می شوند.

وی شیمی آلی، شیمی تجزیه، شیمی فیزیک، شیمی معدنی، شیمی آفت کش ها و نانو شیمی را از محورهای این همایش عنوان کرد.

رییس دانشگاه ولیعصر (عج) ادامه داد: امروز گرامیداشت 81 شهید جامعه شیمی کشور در این دانشگاه برگزار می شود و امیدواریم به برکت نام شهدا دانشگاه ولیعصر و تمامی دانشگاه های کشور در پیشرفت علوم و فنون سهیم باشند و به اوج شکوفایی برسند.

وی گفت: به برکت خون شهداست که ایران اسلامی به دستاوردهای مهم در عرصه داخلی و خارجی دست یافته است.

وی بیان کرد: امام راحل تربت پاک شهدا را دارالشفای آزادگان می دانستند و میعادگاه عارفان و دلسوختگان اعلام کردند.

رنجبر کریمی همچنین گفت: دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان شامل دانشکده های کشاورزی، علوم ریاضی، ادبیات و علوم انسانی و دانشکده فنی مهندسی است و بیش از 80 رشته در این دانشگاه در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در حال تدریس است.

وی اضافه کرد: تاکنون دانشجویان و اساتید این دانشگاه به دستاوردهای مهم از جمله اختراعات، رتبه های برتر کنکور ارشد و پژوهشگر برتر دست یافته اند.

در آیین گشایش این همایش که از امروز دوشنبه به مدت سه روز در رفسنجان برگزار می شود، از خانواده های 81 شهید جامعه شیمی کشور تجلیل شد.

همچنین پیش از شروع همایش قبور مطهر سه شهید عرصه شیمی آرمیده در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان گلباران شد.ک/2

مرکز شهرستان رفسنجان در 109 کیلومتری شمال غرب کرمان واقع است.

*رییس انجمن شیمی: خام فروشی با ایده های این انجمن کاهش می یابد

رییس انجمن شیمی ایران گفت: اگر صادرات و واردات کشور با مشورت انجمن شیمی انجام شود شاهد کاهش حداقل 20 درصدی خام فروشی مواد فسیلی و معدنی خواهیم بود.

ˈمجتبی شمسی ˈ روز دوشنبه در آیین گشایش هفدهمین کنگره شیمی ایران و نخستین کنگره شهدای جامعه شیمی کشور در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان افزود: مجوز بیشتر مسائل صادرات و واردات کشورهای دیگر با انجمن شیمی است.

وی بیان کرد: 250 انجمن علمی در کشور وجود دارد که یکی از این انجمن ها انجمن شیمی است و در این راستا به یقین می توانیم از نزدیکترین راه یعنی تولید علم و مسائل علمی از ناحیه امکانات خدادادی بویژه سوخت های فسیلی، معادن و نفت و گاز که در اختیار داریم، به ثروت دست یابیم.

وی تصریح کرد: کشور ایران بیش از صد سال است که نفت را به صورت خام می فروشد و محصولات جانبی و فرآوری شده از ناحیه نفت را با قیمت گزاف به ایران وارد می کند.

شمسی گفت: بزرگترین نعمت (نفت) را در اختیار داریم و با رقابت سعی در تخلیه و فروش این نعمت داریم در صورتی که اگر به علم شیمی توجه داشته باشیم در کوتاه مدت می توان با استفاده از علم شیمی تجزیه و آنالیز از فروش نفت به قیمت ارزان جلوگیری کرد.

وی بزرگترین عامل پیشرفت و توسعه یک کشور را نیروی انسانی، خلاقیت ها و تفکرات آنها دانست و خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه به نیروی ارزشمند انسانی کشور آفریقا بها داده نشد، معادن عظیم طلا و دیگر معادن به دست انگلیس و آمریکا به تاراج برده شد.

شمسی، قشر تحصیلکرده را دارای ارزش والا خواند و گفت: براحتی می توان با مراکز و آزمایشگاه های علمی سرمایه گذاری کرد و مانع مهاجرت جوانان تحصیلکرده به کشورهای خارج شد که بزرگترین خدمت به جامعه ایران خواهد بود.

وی افزود: تاکنون استفاده ای از انجمن شیمی ایران نشده حتی مشورت هم صورت نگرفته است که امیدواریم مسئولان و خدمتگذاران نظام مقدس جمهوری اسلامی با عنایت به این موضوع مهم بتوانند زمینه استفاده از ایده ها و تفکرات انجمن را فراهم کنند.

رییس انجمن شیمی ایران گفت: اگر این هدف محقق شود پیشرفت و رسیدن به اوج شکوفایی را در منطقه بین کشورهای جهان شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه بودجه پژوهشی کم نداریم اظهار کرد: انجمن شیمی ایران سالانه بین 10 تا 15 سمینار و کنگره بی نظیر در منطقه برگزار می کند و بیش از سه هزار مقاله علمی در حوزه شیمی تلاش شبانه روزی جوانان این انجمن است.

شمسی گفت: مقاله یعنی حرف نو و تازه در علم که قبل از انقلاب 400 مقاله در نشریات بین المللی به چاپ رسید در حالی که امروز به برکت خون شهدا و تلاش جوانان همیشه در صحنه این عدد به بیش از 40 هزار مقاله افزایش یافته است.

وی 81 شهید جامعه شیمی کشور و خانواده هایشان را مایه افتخار دانست و افزود: این شهدا مدال افتخار جامعه شیمی هستند.

این کنگره از امروز (دوشنبه) به مدت سه روز در رفسنجان برگزار می شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها