بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۳۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
علی کفاشیان به طور کلی خبر جدیدی از تمدید قرارداد کی روش یا قطع همکاری با اودر برنامه 90 نداد. علاوه بر این مشکل اصلی تمدید قرارداد این مربی پرتغالی میزان خسارت پرداخت شده به کی روش در صورت فسخ قرارداد عنوان شد.
تدبیر24: بعد از اتمام هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران عادل فردوسی پور و برنامه نود بار دیگر در یک دوشنبه دیگر مهمان خانه های مردم بودند تا نزدیک به سه ساعت از فوتبال ایران در یک هفته گذشته حرف بزنند. مهم ترین بخش برنامه همان ابتدای آن بود که عادل فردوسی پور با علی کفاشیان به صخبت در خصوص وضعیت قرارداد کارلوس کی روش نشست.

برنامه نود این هفته از ساعت 22:43 دوشنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت و سئوال پیامکی این هفته برنامه نود به تمدید قرارداد کی روش اختصاص پیدا کرده بود.

در ابتدای برنامه گزارش کاملی از حضور کارلوس کی روش در فوتبال ایران و عملکرد وی در جام جهانی پخش شد. همچنین گزارشی از شکرانه، داور پیشکسوت فوتسال که چند روز پیش فوت کرد، روی آنتن رفت.

کفاشیان: ته دلم به ماندن کی روش راضی نیست

علی کفاشیان که به برنامه 90 رفته بود در گفت و گو با عادل فردوسی پور از ماجراهای پیچیده قرارداد با مربی پرتغالی سخن گفت . او درباره تعویق در تمدید قرارداد کروش و البته بی برنامه ماندن تیم ملی گفت:«ما مشکلی با نبودن کروش نداریم چون برنامه های تیم ملی از مهرماه شروع می شود. ما دنبال بازی های خارجی هستیم. کروش نظرش این بود که حتی اگر با تیم های ملی نتوانست بازی کند ، با تیم های باشگاهی خوب هم می شد بازی کرد. او فعلا اروپاست و قرار شده در این سفرش حتی برای بازی های دوستانه ایران در اردوی خارجی اش هم برنامه ریزی کند.»

او درباره طولانی شدن روند مذاکرات قرارداد هم گفت:«کروش خیلی سخت مذاکره می کند. قبل از جام جهانی که با او حرف زدیم تصمیم گرفتیم اول ببینیم بازی ها چه می شود. شاید شرایط طوری بود که اصلا نشود به این گزینه فکر کرد. او از این ناراحت بود. بعد از من خواست که باید مبلغ قرارداد جدیدش بیشتر از قبل باشد. من از او خواستم که مجموع کادرش از 2.5 میلیون دلار سالانه بیشتر نشود. من بار قبل با او مذاکره نکردم اما این بار همه مذاکرات را خودم بودم. گفتم سر مبلغ مشکلی نداریم ، او می خواست که برای قراردادش اگر پول هایش دیر شد ، بهره بگیرد . بعد رسیدیم به ماجرای فسخ قرارداد . اول بازی های جام ملتها بود. گفتم اگر خوب نتیجه نگیری که نمی توانی ادامه بدهی . او ابتدا می خواست که فسخ قراردادش این طور باشد که تا پایان قراردادش را بگیرد اما الان توافق کردیم که قراردادش تمام شود باید پول یکسالش را بگیرد. او قراردادش از ابتدای آگوست است اگر قراردادش فسخ شود ، باید تا پایان سال اول اجرا شود. بعد یکسری بحث حقوقی بود که دنبالش بود و ما هم باید برایش یکسری آپشن می گذاشتیم ، مثلا اگر او نتیجه نگرفت در جام ملتها ما باید جریمه اش کنیم. بعد قرار شد ما کمی بیشتر روی این قرارداد فکر کنیم. او هم رفت و ما اس ام اسی در ارتباطیم.»

رئیس بعد از 4 سال مبلغ قرارداد ابتدایی مربی تیم ملی را اعلام کرد:««الان نگه داشتن کروش و دستیارانش سالی 2.5میلیون دلار است . رقمی که ما پیشتر هم به او داده بودیم. 4 سال قبل که او را آوردیم ، دولت این پول را قبول کرد و داد. آن پول می شد 2.5 میلیون دلار. الان می شود 8 میلیارد تومان یا بیشتر. ما می توانیم پول تیم ملی را بدهیم اما نگه داشتن کروش و اجرای برنامه های تیم ملی ما را از باقی برنامه های مان می اندازد.»

او کنایه ای هم به مجلس زد و گفت:«تیم ما وقتی رفت جام جهانی همه هزینه هایش را در آورد. خود من اگر یک گاف در ریاست بدهم پدرم را در می آورید. تازه وزارت ورزش دست شان درد نکند خیلی هم حمایت کردند اما یکسری از نهادها [ فردوسی پور از مجلس اسم می آورد] حرفهایی درباره قرارداد کروش می زنند که بیا و ببین.»

رئیس فدراسیون در پاسخ به اینکه وزیر مخالف قرارداد است یا خودش نمی خواهد این قرارداد تمدید شود و از حرف های گودرزی استفاده کرده حرف جالبی زد. اینکه اصلا ته دلش دوست نداشته این همه پول به کروش بدهد؛ «دکتر گودرزی یک ورزشی خالص است.او از روز اول نظرش همین بود . او بارها گفت خودتان می توانید تصمیم بگیرید. من ته دلم این نبود که با کروش تمدید نکنم. صلاح من که آدم مالی هستم این است که به جای 10 میلیارد ، 2 میلیارد هزینه کنم و باقی این پول را بدهم برای توسعه فوتبال. ولی باید می دیدم که مردم چه می خواهند. این افکار عمومی می خواهند کروش باشد و من صلاح فوتبال را در نظرمی گیرم. اگر به خودم بود ترجیح می دادم این پول را هزینه نکنم اما اگر قرار باشد قرارداد را تمدید کنم باید طوری قرارداد ببندم که در ادامه بتوانم بعدا پاسخگوی نهادهایی باشم که قرارداد را می گیرند دست شان و هی زیر و رویش می کنند.آقای فردوسی پور شما آدم باهوشی هستید ، من ته دلم ترجیح می دادم هزینه کمتری کنم اما الان تصمیمم این است که این قرارداد امضا شود و آمادگی اش را دارم. من در فدراسیون برای دلم کار نمی کنم. نظر شخصی این بود اما هیچ وقت نظر شخصی ام را لحاظ نمی کنم. الان هر کسی جای کروش بیاید در جام ملتها به نتیجه نمی رسیم.»

کفاشیان درباره اینکه تابع نظرات کروش است هم گفت:«ما الان وینگادا را داریم. اخلاق وینگادا با کروش خیلی فرق دارد. کروش یکسری ضوابط خودش را دارد. او روش سختی دارد . سختگیر است اما می داند چطور باید اردو بگذارد. اخلاق هایش اما تند است و خیلی ها این اخلاق را نمی پسندند . خیلی از دستیاران سابقش این شرایط را نپسندیدند و علیه او حرف زدند. ولی اساسا اینکه برای موفقیت تیمش سختگیری می کند و برنامه دارد که خوب است. انصافا این طور نیست که فکر کنید ما همه چیز را دادیم دست کروش. کروش تو مسائل مالی اردوها دخالتی ندارد.»

کفاشیان درباره اینکه وقتی نه رئیس فدراسیون راضی به تمدید قرارداد سرمربی است نه وزیر ورزش ، کروش چرا باید بماند ، گفت:«من اگر ته دلم راضی نیستم برای این است که باید ببینم می توانم شرایط داشتن این مربی خوب را ایجاد کنم. من می گویم برای داشتن تیم ملی و فوتبالی که تماشاگرانش را دو بار به خیابان کشانده باید کمی هزینه کرد.»

ناظمی عادل را به چالش کشید

در بخش پایانی صحبت های علی کفاشیان، مازیار ناظمی رئیس اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ورزش روی خط برنامه آمد و درباره موضع این وزارتخانه نسبت به قرارداد کارلوس کی روش صحبت هایی را مطرح کرد. وی در بخشی از گفتگویش اظهار کرد: بعد از بازی ایران و بوسنی در جام جهانی، جواد نکونام پیش من آمد و گفت کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی بماند. همچنین بعد از همین بازی از کی روش تشکر کردم. ایشان خودش گفت که نیاز به حمایت دارد و نگاه وزارت ورزش باید به وی تغییر کند.

وی افزود: من با صحبت های کفاشیان موافقم. ما باید از فضای احساسی برای تمدید قرارداد دور شویم. فدراسیون باید کارفرما باشد. البته وزیر ورزش هم دیدگاه های کارشناسی خود را مطرح کرد.

ناظمی همچنین به شوخی گفت: ما امشب به ته دل آقای کفاشیان رسیدیم. حالا کفاشیان را کجای دلمان بگذاریم بس که دوستش داریم!

وی با بیان اینکه پاسخش به مسابقه پیامکی برنامه نود، گزینه یک و موافقت با تمدید قرارداد کی روش بوده است، مجری برنامه نود را به چالش کشید. ناظمی از فردوسی پور پرسید که پاسخ خودش کدام است. تهیه کننده و مجری برنامه نود قصد داشت از پاسخ مستقیم به این سئوال طفره برود ولی ناظمی سرانجام موفق شد جواب قابل پیش بینی را از فردوسی پور بگیرد. مجری نود در اینباره گفت: در این شرایط و با توجه به نزدیک بودن جام ملت ها و همچنین در نظر گرفتن شان فدراسیون و وزارتخانه، موافق تمدید قرارداد کی روش به عنوان یک بیننده هستم.

البته مجری برنامه نود در همین بخش با مطرح کردن بحث مشورت وزیر ورزش به فدراسیون در ماجرای تمدید قرارداد کی روش، با کنایه گفت: در کرمان به این کار دخالت می گویند.

طعنه فردوسی پور برای دخالت های وزارت ورزش در تصمیمات فدراسیون به اینجا محدود نشد و آنرا به بحث تغییر دبیر و نایب رئیس فدراسیون فوتبال هم کشاند. این در حالی بود که کفاشیان درباره زیر سئوال رفتن استقلال فدراسیون فوتبال با ˈمشورت هایˈ وزارت ورزش سکوت کرده بود!

سپس بخش دیگری از نود درجه پخش شد. در این بخش حتی جوراب حامد لک دروازه بان تیم فوتبال تراکتورسازی در بازی با نفت سوژه شد و گزارشگر این بخش گفت که این جوراب شبیه به جوراب زنانه بود! علاوه بر این، توپ جمع کن 32 ساله در مشهد و در دیدار پدیده مشهد، خودش به عنوان پدیده توپ جمع کن ها معرفی شد!

اتفاق عجیب در برنامه نود اما وقتی افتاد که فردوسی پور قصد معرفی کردن میهمان برنامه را داشت. قبل از آیتم معرفی میهمان برنامه، نور افکن استودیو سوخت و تصویر برای لحظاتی قطع شد. چند ثانیه بعد وقتی دوربین داخل استودیو را به نمایش گذاشت، چهره مهدی شریفی مهیمان برنامه و عادل فردوسی پور به خاطر کم بودن نور تا حدودی تیره شده بود.

پیش از صحبت های مهدی شریفی مهاجم تیم سپاهان گزارشی از زندگی و خانواده وی در یکی از روستاهای شهرستان تیران (واقع در استان اصفهان) پخش شد. شریفی در ابتدای صحبت هایش درباره انتخاب نشدنش به عنوان پدیده لیگ گفت: من خودم در مراسم حضور داشتم. عباس زاده (مهاجم پرسپولیس) هم می توانست کاندیدا باشد ولی از اینکه انتخاب نشدم، یک مقدار هم ناراحت شدم.

وی از زمان شروع فوتبالش، باشگاه هایی که در آن توپ زده بود و همچنین از آرزوها و الگوهایش هم صحبت کرد.

علی خسروی کارشناس داوری برنامه در لا به لای صحبت هایش به بی توجهی به داوران رده های غیر از لیگ برتر اشاره کرد و گفت: سه سال است که داوران غیر لیگ برتری حقوق خود را نگرفته اند.

حدود 2 میلیون نفر در مسابقه پیامکی نود شرکت کرده که بیش از 70 درصد شرکت کنندگان با تمدید قرارداد کی روش موافق بودند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها