بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۳۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
وی ادامه داد: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی حد استاندارد میزان مصرف نمک روزانه 5 گرم است. این در حالی است که طبق برآوردهای صورت گرفته در ایران مردم 2 تا 3 برابر بیشتر از حد استاندارد نمک مصرف می کنند.
تدبیر24: دانشیار و محقق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: نتایج آخرین تحقیقات و مطالعات دانشمندان در جهان و سازمان بهداشت جهانی حاکی است که مصرف بیش از 5 گرم نمک در روز برای انسان کشنده است.

دکترˈ پیام آزادهˈ افزود :نتایج این تحقیقات که 3 روز پیش در معتبرترین مجلات و نشریان به چاپ رسیده ، حاکی است که مصرف نمک بیش از حد استاندارد جهانی به طور مستقیم برای هر فرد مرگبار است.

وی ادامه داد: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی حد استاندارد میزان مصرف نمک روزانه 5 گرم است. این در حالی است که طبق برآوردهای صورت گرفته در ایران مردم 2 تا 3 برابر بیشتر از حد استاندارد نمک مصرف می کنند.

آزاده اضافه کرد :مصرف نمک در اکثر کشورهای جهان بیش از حد استاندارد است در این میان کشور های روسیه و اوکراین نیز بیش از سایر کشورهای نمک مصرف می کنند.

متخصص آنکولوژی اظهار کرد: بیش از 2 میلیون نفر در جهان به طور مستقیم با مصرف نمک جان خود را از دست داده اند.

آزاده تاکید کرد : بسیاری از افراد به آمار و تحقیقات توجه نمی کنند درحالیکه مضرات مصرف بیش از حد قاتل سفید(نمک) از سوی محققان به اثبات رسیده است . مصرف بیش از حد نمک منجر به فشار خون ن سکته قلبی ، بیماری های قلبی ، پوکی استخوان ، سرطان معده ، بیماری های کلیوی و غیره می شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مهمترین توصیه پزشکان را حذف نمک از سفر عنوان کرد .

آزاده همچنین در ادامه درخصوص قرص آسپیرین گفت: یکی از بزرگترین تحقیقات دانشمندان جهان که در نیم قرن اخیر صورت گرفته است حاکی است که مصرف دوز پایین آسپیرین باعث کاهش سرطان در بدن می شود و سرطان های دستگاه گوارش ، مری ، معده ، لوزالمعده ، سینه ، روده را تا میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

وی اظهار کرد: در این تحقیقات نشان داده شده است که مصرف دوز پایین قرص آسپیرین از ابتلا به سرطان روده 40 درصد ، 35 درصد سرطان معده و 50 درصد نیز سرطان مری را کاهش می دهد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در این مطالعات نشان داده شده است که افرادی که در معرض فاکتورهای خطر ، کم تحرک ، سبک زندگی مدرن غربی دارند با مصرف قرص آسپیرین بچه می تواند از ابتلا به سرطان پیشگیری نمایند.

به گفته وی نتایج این تحقیقات در معتبرترین نشریات اروپایی به چاپ رسیده است و از آن به عنوان داروی جادویی قرن یاد کرده اند.

متخصص آنکولوژی اضافه کرد: قرص آسپیرین برای کاهش درد ، بیماری های قلبی و عروقی مورد مصرف افراد قرار می گرفت و با این مطالعات اثر پیشگیرانه قرص آسپیرین در کاهش سرطان به اثبات رسید.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها