بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۳۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
بان کی مون خاطرنشان کرد: به همین دلیل برای بررسی این موضوع و حل مسالمت آمیز آن با مقام های روسیه و اوکراین جلساتی برگزار و رایزنی شده است.
تدبیر24: بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد امروز (سه شنبه) به کشورهای غربی هشدار داد بحران اوکراین راه حل نظامی ندارد.

وی در جمع خبرنگاران در نیوزیلند با ابراز نگرانی از تحولات در اوکراین ،خواست طرفین از وخامت بیشتر بحران که به شرایط بسیار خطرناک و هرج و مرج گسترده تبدیل شده ،دوری کنند. وی افزود: این بحران تبعات منطقه ای و جهانی دارد.

بان کی مون خاطرنشان کرد: به همین دلیل برای بررسی این موضوع و حل مسالمت آمیز آن با مقام های روسیه و اوکراین جلساتی برگزار و رایزنی شده است.

دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: اتحادیه اروپا، آمریکا و بقیه کشورهای غربی در حال رایزنی بین خود هستند تا به بهترین شکل این بحران را مدیریت کنند. در شرایط کنونی همه باید بدانند راهکار نظامی برای حل این بحران وجود ندارد، باید از راه گفت و گوی سیاسی به راه حل دیپلماتیک دست یافت که راهکاری پایدارتر را پیش روی ما می گذارد.

اظهارات بان کی مون در حالی مطرح می شود که سران کشورهای عضو پیمان آتلانتیک (ناتو) خود را برای شرکت در نشستی در ˈولزˈ انگلیس در روزهای 4 و 5 سپتامبر (13 و 14 شهریور) آماده می کنند. ارتقای موقعیت این سازمان در شرق اروپا به دلیل بحران اوکراین یکی از مهم ترین دستور جلسه های این نشست عنوان شده است.

ˈآندراس فوگ راسموسنˈ روز گذشته (دوشنبه) گفت: در این نشست برای تقویت نیروی واکنش سریع ناتو تصمیم گیری خواهد شد که در قالب این نیرو هزاران سرباز می توانند طی چند روز در مواضع تعیین شده مستقر شده و عملیات کنند.

نگرانی کشورهای غربی در حال شدت گرفته است که جدایی طلبان طرفدار روسیه در روزهای اخیر توانسته اند در برابر ارتش اوکراین مقاومت کرده و بعضی از مواضع خود را از نیروهای دولت کی یف پس بگیرند. روز گذشته ارتش اوکراین از عقب نشینی از فرودگاه شهر شرقی ˈلوهانسکˈ خبر داد. این فرودگاه بار دیگر به دست جدایی طلبان افتاد.

گزارش ها از پیشروی جدایی طلبان به سوی بندر ˈماریوپلˈ در جنوب اوکراین خبر می دهد. یک مقام نظامی عالی رتبه اوکراین نیز به اسارت درامدن نزدیک به 700 سرباز اوکراینی توسط جدایی طلبان را تایید کرد.

سازمان ملل متحد هفته گذشته گزارش داد بر اثر بحران اوکراین دو هزار و 600 نفر کشته و 430 هزار نفر از خانه خود آواره شده اند. آمریکا و اتحادیه اروپا تاکنون چند دور تحریم های سیاسی و اقتصادی را به دلیل بحران اوکراین علیه روسیه اعمال کرده اند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها