بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
مدیرعامل بانک سپه گفت: ۲۰ درصد تسهیلات بانک ها تحت عنوان مطالبات غیرجاری قفل شده است و یکی از دلایل اصلی گرایش برخی بانک ها به بنگاهداری استفاده از سپرده سرمایه داران است.
تدبیر24: مدیرعامل بانک سپه گفت: ۲۰ درصد تسهیلات بانک ها تحت عنوان مطالبات غیرجاری قفل شده است و یکی از دلایل اصلی گرایش برخی بانک ها به بنگاهداری استفاده از سپرده سرمایه داران است.
 
سیدکامل تقوی نژاد در جمع مدیران بانک سپه که دوشنبه شب با حضور علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل شد، افزود: در گذشته شاهد یکپارچگی در بازار پول و سرمایه نبودیم اما الان در بهترین دوران هماهنگی اقتصادی کشور قرار داریم.
 
وی اظهار داشت: یکی از گرفتاری های گذشته عدم شفافیت آمار و اطلاعات بود اما این دولت با هماهنگی خوب مردم را از آمار و واقعیت ها مطلع کرد. در گذشته بانک ها به عنوان صندوق دولت عمل می کردند به طوری که هرگاه دولت به پول نیاز داشت از آنها استفاده می کرد و این امر سبب افزایش نرخ تورم در کشور شد.
 
به گفته تقوی نژاد، حدود 20 درصد تسهیلات بانک ها تحت عنوان مطالبات غیرجاری قفل شده است و یکی از دلایل اصلی گرایش برخی بانک ها به سمت بنگاهداری استفاده از سپرده سرمایه داران و گرفتن بازده بالاتر از آن است.
 
وی از افرایش 10 برابری سرمایه این بانک خبر داد و گفت: سپرده های بانک سپه نسبت به سال گذشته 26 درصد رشد یافته است.
 
وی یکی از مشکلات اصلی بانک سپه را سرمایه آن عنوان کرد و گفت: با توجه به زیان سال های 90 و 91 سرمایه بانک کاهش پیدا کرد و به حدود 700 میلیون تومان رسید، هرچند در سال گذشته با پرداخت 120 میلیارد تومان از طریق وزارت اقتصاد افزایش سرمایه بانک سپه صورت گرفت.
 
تقوی نژاد ادامه داد: بخشی از دارایی های بانک را هم واگذار کردیم و در کمتر از 10 ماه سرمایه بانک از 700 میلیارد به 7 هزار و 250 میلیارد تومان رسید یعنی بیش از 10 برابر افزایش یافت.
 
وی درباره سپرده های این بانک در سال گذشته، گفت: سپرده های بانک نسبت به یک سال گذشته 26 درصد رشد کرده و همچنین سال گذشته 300 شعبه بانک افزایش سپرده داشته اند که الان این تعداد به 900 شعبه رسیده است.
 
وی با اشاره به کاهش شاخص های بانکی از سال 86 و همزمان با تحریم ها، گفت: از بهمن ماه سال قبل شاهد رشد سپرده ها و بازیابی سهم بازاری بانک هستیم.
 
مدیرعامل بانک سپه تصریح کرد: صدور ضمانت نامه در مرداد امسال نسبت به مرداد 92 حدود 65 درصد رشد یافته و این نشان می دهد که ما به سمت مشتریان تجاری رفته ایم.
 
وی اضافه کرد: نسبت تسهیلات اعطایی قرض الحسنه و سپرده قرض الحسنه پس انداز در نظام بانکی 90 و در این بانک 100 درصد است.
 
تقوی نژاد درباره نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات اعطایی در مرداد امسال گفت: این رقم امسال به 13.6 درصد کاهش یافته ضمن آنکه در همین مدت هزار و 200 میلیون تومان وصولی داشته ایم.
 
مدیرعامل بانک سپه مجموع مطالبات غیرجاری بانک سپه را معادل 3 هزار و 300 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این میزان 2 هزار میلیارد تومان مشکوک الوصول است که هزار و 200 میلیارد تومان آن تسهیلات با نرخ کمتر از 14 درصد است.
 
وی درباره فروش اموال مازاد بانک نیز اظهار داشت: سال قبل 107 میلیارد تومان و امسال 146 میلیارد تومان از اموال مازاد بانک فروخته شد و یا در دست فروش است.
 
تقوی نژاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر در آستانه اجرای بانکداری متمرکز هستیم و بزودی این کار در اولین شعبه بانک سپه به اجرا درمی آید.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها