بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۳۳۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
یک مقام ارشد ناتو نیز گفت: تعداد نیروهای نوک حمله می‌تواند خیلی کوچک و یا حتی خیلی بزرگ باشد و به تعداد نیروی یک تیپ برسد. تعداد نیروهای تیپ معمولاً بین 3000 تا 5000 نیرو است.
تدبیر24: رهبران ناتو قرار است با تشکیل نیروهای واکنش سریع «نوک حمله» به بحران اوکراین واکنش نشان دهند، این تیم شامل هزاران نیرو می‌شود که احتمالاً به مناطق بحران اعزام خواهند شد.

28 کشور عضو ائتلاف ناتو هم‌اکنون نیروهای واکنش سریع در اختیار دارند، اما انتظار می‌رود که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا و سایر رهبران در نشست پنجشنبه و جمعه ناتو در ولز نیروی جدیدی ایجاد کنند که بتواند سریعاً در یک بحران وارد عمل شود.

به دنبال ورود سریع نیروهای روسی به خاک کریمه در ماه مارس، تمرکزها را بر روی این نکته جلب کرد که ناتو باید توانایی‌های خود را افزایش دهد تا زمانی که بحران مشابهی در خاک یک کشور عضو ناتو به‌وجود آمد، سریعاً اقدام شود.

آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو در جریان یک کنفرانس خبری گفت: ما قرار است نیرویی را تشکیل دهیم که من آن را «نوک حمله» می‌خوانم که نیروهایی با آمادگی بالا هستند که می‌توانند در مدت زمان کوتاهی مستقر شوند.

نیروهای نوک حمله به صورت دوره‌ای توسط متحدان تامین می‌شود و احتمالاً شامل چندین هزار نیرو می‌شود. این نیروها در هر جایی که نیاز به حمایت هوایی، دریایی و نیروهای ویژه باشد، حاضر خواهند شد.

یک مقام ارشد ناتو نیز گفت: تعداد نیروهای نوک حمله می‌تواند خیلی کوچک و یا حتی خیلی بزرگ باشد و به تعداد نیروی یک تیپ برسد. تعداد نیروهای تیپ معمولاً بین 3000 تا 5000 نیرو است.

نیروی نوک حمله‌ ناتو این توانایی را خواهد داشت تا ظرف دو روز در هر منطقه بحرانی مستقر شود. هم‌اکنون پنج روز زمان لازم است تا اولین یگان‌های نیروهای واکنش سریع ناتو به مناطق بحرانی برسند. ایجاد این نیروهای جدید یکی از اقداماتی خواهد بود که ناتو قرار است در نشست ولز برای افزایش قدرت بازدارندگی در مقابل بحران اوکراین انجام دهد.

کشورهای اروپای شرقی عضو ناتو از جمله لهستان از ناتو درخواست کرده‌اند تا برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی از سوی روسیه، هزاران تن از نیروهای خود را به صورت دائم در کشورش مستقر کند، اما مقام‌های ناتو این درخواست را رد کرده‌اند؛ اول به دلیل هزینه زیاد استقرار نیروها و دوم به دلیل اینکه نمی‌خواهند توافقنامه 1997 با روسیه را که طبق آن ناتو نباید نیروهای جنگی را در شرق به صورت دائم مستقر کند، زیر پا بگذارند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها