بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۳۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵
مدل‌های کامپیوتری پیش‌بینی کردند
فوران احتمالی اَبَرآتشفشان «یلواستون» در قلب پارک ملی «یلواستون»، قدرت تغییر کامل چهره آمریکا را خواهد داشت.
تدبیر24: پارک ملی «یلواستون» در آمریکا یک مکان بسیار زیبا و دیدنی است که حدود 9000 کیلومتر وسعت دارد. این پارک مملو از دریاچه‌ها، رودخانه‌ها، کوه‌ها و صخره‌های متعدد است. اما وجود یک آتشفشان خفته در قلب این پارک زیبا قدرتی را در دل نهفته دارد که اگر فوران کند می‌تواند چهره آمریکا را به طور کامل دگرگون سازد.
 
با این حال این آتشفشان قدرتمند به تازگی فورانی نداشته و آخرین فوران آن در سال 1350 پیش از میلاد مسیح رخ داده است که این فوران‌ها نیز هرگز شدید نبوده‌اند. از سوی دیگر کارشناسان زمین‌شناس نیز می‌گویند که فوران بعدی این آتشفشان به این زودی‌ها رخ نخواهد داد و دست‌کم چند سال دیگر طول می‌کشد تا این آتشفشان قدرتمند به اوج انفجار خود نزدیک شود. اما این کارشناسان در عین حال پیش‌بینی کرده‌اند که در صورت رخ دادن این فوران، قضیه با همیشه متفاوت خواهد بود و تبعات فوران این آتشفشان منجر به مرگ و ویرانی در سراسر آمریکا خواهد شد و دو سوم این کشور را نابود خواهد کرد.
 
به گزارش پایگاه اینترنتی «دامب اوت»، کارشناسان زمین‌شناسی با کمک الگوهای شبیه‌سازی شده کامپیوتری میزان خسارت‌های احتمالی را در صورت فوران این آتشفشان برآورد کرده‌اند. این الگوی رایانه‌ای که Ash3D نام دارد با کمک داده‌های مربوط به الگوی وزش باد در سراسر کشور آمریکا شکل گرفته و میزان خاکسترهایی که بر اثر این فوران در کشور پخش خواهد شد، برآورد کرده است.
 
نتایج این مطالعه نشان می‌دهد شهرهای اطراف این آتشفشان زیر خروارها خاکستر مدفون خواهند شد و گدازه‌های آتشفشانی هزاران متر به آسمان پرتاب خواهند شد و خاکسترهای آتشفشانی بخش‌های وسیعی از این کشور را خواهند پوشاند که این مسئله می‌تواند بخش وسیعی از آمریکا را غیرقابل سکونت کند. در پی این فوران وحشتناک می‌تواند چیزی شبیه به یک چتر از ابرهای خاکستر پخش شود. با این حال کارشناسان زمین شناسی به مردم این کشور اطمینان خاطر دادند که این فوران دست‌کم طی چند صد و شاید هم چند هزار سال آینده رخ نخواهد داد و فعلا جای نگرانی نیست.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها