بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹
امروز چهارشنبه دوازدهم شهریور 1393 هجری خورشیدی، هفتم ذی القعده 1435 هجری قمری، سوم سپتامبر 2014 میلادی است. 26 سال پیش در چنین روزی، کنفرانس خلع سلاح در ژنو به ریاست ایران و با پیام آیت الله خامنه ای رییس جمهوری وقت آغاز به کار کرد.
تدبیر24: مهم ترین رویدادهای تاریخ معاصر در این روز، به شرح زیر است:

12 شهریور 1382
عبدالله دوم پادشاه اردن در صدر هیأتی از مقام های کشورش به تهران آمد و مورد استقبال سید محمد خاتمی رییس جمهوری وقت قرار گرفت.

12 شهریور 1371
پروفسور محمود حسابی فیزیکدان برجسته، دانشمند معاصر ایران و صاحب اثرهای ارزشمندی چون نام‏های ایرانی، دیدگانی فیزیک، فیزیک حالت جامد مجموعه معادل‏ های فارسی اصطلاحات فیزیک، فرهنگ حسابی و رساله توانایی زبان فارسی در 90 سالگی درگذشت. وی پایه‏گذار ده‏ها مرکز علمی، صنعتی، فرهنگی و خدماتی در کشور بود.

12 شهریور 1368
یک نظامی بلندپایه ی آمریکایی به عمدی بودن حادثه حمله ناو «وینسنس » به هواپیمای مسافربری ایران اعتراف کرد.

12 شهریور 1367
با پیام آیت الله خامنه ای رییس جمهوری وقت و سخنرانی علی اکبر ولایتی وزیر امورخارجه کنفرانس خلع سلاح در ژنو به ریاست ایران و با حضور نمایندگان 40 کشور جهان آغاز به کار کرد.

12 شهریور 1357
در بسیاری از شهرهای ایران تظاهراتی علیه محمدرضا پهلوی برگزار شد.

12 شهریور 1332
بارنز نماینده ی ویژه ی وزارت دارایی آمریکا برای بررسی میزان نیازهای مالی دولت فضل الله زاهدی وارد تهران شد.

12 شهریور 1327
آیت‏ اللَّه حاج ملاعلی واعظ خیابانی عالم بزرگ و صاحب اثرهای ارزنده ی وقایع الایام، منتخب المقاصد و منتخب الفوائد و علمای معاصرین در 82 سالگی درگذشت.

12 شهریور 1311
وزارت مالیه، شرایط و شیوه های بررسی و دریافت مالیات از درآمدهای خالص کارکنان سازمان های دولتی و غیر دولتی را اعلام کرد. در این بخشنامه، درصد مالیات کسر شده از حقوق افراد در برابر دریافت مزایایی چون منزل، اثاثیه، سوخت، روشنایی، خدمه و مالیات های مربوط به استفاده از خودرو بیان شده است.

12 شهریور 1303
پس از استعفای میرزا علی قمی از معاونت وزارت عدلیه منصورالسلطنه به معاونت این وزارتخانه برگزیده شد.

12 شهریور 1303
آرتور میلسپو کارشناس مالی آمریکایی با ذکاء الملک فروغی وزیر مالیه ی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

12 شهریور 1302
بصیرالدوله نماینده ی ویژه ی احمدشاه قاجار با شومیاتسکی وزیر مختار شوروی دیدار و گفت و گو کرد.

12 شهریور 1294
رییسعلی دلواری رهبر مبارزین تنگستان در جنگ علیه نیروهای انگلیسی در 34 سالگی به شهادت رسید و این روز در تقویم رسمی کشور، روز مبارزه با استعمار انگلیس نام گرفت.

12 شهریور 1286
مرتضی قلی خان صنیع الدوله از ریاست مجلس شورای ملی استعفا کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها