بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۳۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
شيرموز يکي از نوشيدني هاي محبوب مردم ژاپن و کره است.
تدبیر24: شيرموز و شيرنارگيل نوشيدني‌هاي دلچسب و گوارايي است که اگر به خوبي با ذرات ريز يخ مخلوط شده باشد، نوشيدن اولين جرعه آن در اين روزهاي گرم جگرتان را حال مي‌آورد و اگر زياد شيرين نباشد تشنگي‌تان را رفع مي‌کند.

اما چرا مي گوييم بار ميکروبي شيرموز بالاست و نبايد بيش از يک روز نگهداري شود و چرا بيشتر شيرنارگيل هاي موجود در بازار حاوي اسانس است؟

شيرموز در يخچال هم فاسد مي شود
شيرموز يکي از نوشيدني هاي محبوب مردم ژاپن و کره است و يک ميان وعده مغذي و مناسب براي کودکان محسوب مي شود، اما احتمال فسادپذيري آن بالاست. چرا؟

اگرچه بخش خوراکي موز در پوسته خارجي آن حفظ مي شود و همچون ميوه هاي بوته اي در تماس مستقيم با خاک و کود نيست، اما اگر پوست موز شسته نشود و دستان نه چندان تميز کارگران هم با پوسته آلوده اين ميوه در تماس باشد در زمان پوست گيري، آلودگي هاي ثانويه به بخش خوراکي موز نفوذ کرده و بافت گوشتي آن را آلوده مي کند. وقتي هم که اين ميوه با شير که يک نوشيدني مغذي است ترکيب شود محيط مناسبي براي تغذيه و رشد باکتري ها به وجود مي آيد. متاسفانه اين باکتري ها سرما دوست بوده و در دماي سرد يخچال قدرت رشد داشته و در روند تکثير خود در طولاني مدت (بيش از يک روز) سمي بيماري زا ترشح مي کند. اين موضوع زماني دردسرساز مي شود که دستگاه هاي طرفداران شير موز بخوانندگيري و شکر افزوده شده به اين نوشيدني حاوي بار ميکروبي بالايي باشد. پس شيرموز را به صورت بهداشتي و خانگي تهيه و بلافاصله نوش جان کنيد.
چربي شيرنارگيل بالاست

برخلاف تصور عامه براي تهيه شيرنارگيل از شيره يا همان آب داخل نارگيل استفاده نمي شود. هم اکنون اين محصول را به دو روش تهيه مي کنند؛ در يک روش اسانس نارگيل را با شير و شکر و البته مقداري نشاسته براي افزايش غلظت و مشتري پسندي آن مخلوط کرده و شيري با طعم نارگيل به دست مي آيد. بيشتر شيرنارگيل هاي صنعتي و تهيه شده در آبميوه گيري ها از اين نوع است، ولي در روش دوم شير و شکر را با نارگيل خرد شده مخلوط کرده و اغلب به صورت خانگي تهيه مي شود، اما چرا شيرنارگيل بدون اسانس کمتر توليد مي شود؟ پودر نارگيل بافت سفتي دارد و به دليل آن که به سختي با شير مخلوط مي شود طعم و مزه آن مثل شيرهاي اسانس دار، قوي و دلچسب نيست.
البته اين را هم بدانيد نارگيل در مقايسه با ساير ميوه ها از نظر تغذيه اي خواص چنداني ندارد و مهم تر آن که به دليل دارا بودن ميزان بالاي اسيدهاي چرب اشباع مصرف آن براي مبتلايان به پرفشاري خون و ناراحتي قلبي و کساني که کلسترول بالايي دارند، توصيه نمي شود.

روغن موجود در نارگيل به دليل آن که خصوصيات روغن جامد حيواني را دارد اغلب در صنعت براي تهيه سوهان، پيراشکي، بيسکويت، شکلات و برخي دسرها استفاده مي شود. شيره نارگيل هم چربي بالايي دارد و نصف فنجان آن حدود 200 کالري انرژي توليد مي کند.

لازم است بدانيد شيرموز و شيرنارگيل هر دو به دليل دارا بودن طبع گرم براي افراد با مزاج گرم زيان آور بوده و در صورتي که با نشاسته و شکر زياد مخلوط شود کالري آن چند برابر مي شود. افزودن نشاسته به اين نوع نوشيدني ها تقلب محسوب مي شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها