بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۴۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰
سردار محسن مهرایی رییس پلیس ترافیک شهری نیز با تاکید بر این موضوع می گوید، این روزها بیشترین ترافیک جاده ای کشور مربوط به استان های شمالی است.
تدبیر24: با نزدیک شدن به روزهای پایانی فصل تابستان، مسافرت هموطنان به ویژه به مناطق شمالی کشور نیز اوج گرفته و این روزها غرب مازندران پذیرای گردشگرانی از اقصی نقاط ایران است.

گرچه جنب و جوش گردشگران نشان از پویایی زندگی است و برای شهرهای گردشگرپذیر نیز منافع اقتصادی به دنبال دارد، اما به دلیل تامین نبودن زیرساخت های لازم برای گردشگری در شهرهای شمالی مشکلاتی را نیز برای ساکنان این شهرها ایجاد می کند.

با اوج گیری مسافرت های تابستانی می توان ادعا کرد که این روزها ظرفیت جاده های منتهی به شمال کشور بویژه جاده چالوس و اماکن اقامتی و خدماتی تکمیل است و تراکم و ازدحام جمعیت شناور شهرهای گردشگرپذیر را می توان به وضوح در این مناطق دید.

سردار محسن مهرایی رییس پلیس ترافیک شهری نیز با تاکید بر این موضوع می گوید، این روزها بیشترین ترافیک جاده ای کشور مربوط به استان های شمالی است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تراکم خودروها مربوط به استان های شمالی است اما در شهرهای مشهد، شیراز و تا حدودی اصفهان نیز تراکم خودرو در جاده ها دیده می شود.

به طور معمول در ایام تابستان جاده های منتهی به شمال کشور از جمله جاده های چالوس و هراز در روزهای پایان هفته شاهد تراکم بالای خودروها و ترافیک های سنگین است اما اکنون با نزدیک شدن به روزهای پایانی تابستان همه روزهای هفته شاهد ترافیک سنگین در این جاده ها هستیم.

ظرفیت اقامتگاه های در نظر گرفته شده برای مسافران که شب را در چادرهای مسافرتی به سر می کنند، در اغلب شهرهای غرب مازندران تکمیل است و واحدهای خدماتی نظیر نانوایی ها و فروشگاه های مواد غذایی نیز همواره مملو از جمعیت گردشگران و مسافران تابستانی است.

اما معضلی که بیش از همه مسافران تابستانی و مردم محلی را آزار می دهند، ظرفیت پایین جاده ها و معابر و معطلی چندین ساعته در ترافیک سنگین جاده های منتهی به شمال و خیابان های شهرها در این مناطق است.

جعفر محمدنژاد فرمانده پلیس راه مازندران در این باره می گوید: این روزها ترافیک مازندران از شهرستان بابلسر تا رامسر ادامه دارد و در این محدوده بیش از دویست کیلومتری، شاهد حجم انبوه خودروها و ترافیک های سنگین هستیم.

وی تاکید می کند، با وجود ترافیک سنگین در همه نقاط این محور، اما ترافیک در محور رویان، نور، هتل قو و سلمانشهر سنگین تر است.

محمدنژاد همچنین وضعیت ترافیک در محور آمل از سمت شمال به جنوب و محور سوادکوه از شمال به جنوب را نیز سنگین اعلام کرد.

توصیه همیشگی به مسافرانی که وارد شهرهای شمال کشور می شوند، این بوده که با رعایت سرعت مطمئنه رانندگی کنند و با رعایت قوانین و همکاری با پلیس راه، به فکر سلامتی خود و خانواده خود باشند.

موضوعی که همواره مورد تاکید قرار گرفته، تامین زیرساخت های لازم در زمینه گردشگری و افزایش ظرفیت های موجود در شهرهای گردشگرپذیر شمال است، به ویژه تعریض جاده ها و معابر و تکمیل پروژه های اساسی و ملی راهسازی که آرامش و راحتی و رضایت هموطنان را نیز به دنبال خواهد داشت.

با گسترش مسافرت ها و افزایش حجم خودروها در جاده ها بویژه در ایام تعطیل، معضل ظرفیت پایین راه های مواصلاتی استان های شمالی هر سال شکل پیچیده تری به خود می گیرد که ضرورت برنامه ریزی در این زمینه را بیش از پیش آشکار می کند.

ترافیک سنگین در راه های مواصلاتی شمال کشور مشکلات بسیاری را برای هموطنان ساکن در مسیر این جاده ها بوجود آورده است.

محمد ناصر زندی فرماندار چالوس با اشاره به ترافیک سنگین در محور کندوان (کرج - چالوس) در بیشتر ایام سال تاکید می کند که باید هر چه سریع تر برای این مشکل چاره ای بیاندیشیم که البته تکمیل آزادراه تهران - شمال می تواند یکی از راه کارهای اصلی باشد.

وی می افزاید: تصور کنید که هنگام ترافیک سنگین جاده چالوس افرادی در ساکنان روستاهای مسیر دچار بیماری سختی باشند که نیاز باشد به سرعت به مراکز درمانی مجهز رسانده شوند، در این صورت در این ترافیک سنگین چه اتفاقی خواهد افتاد، پس حل این معضل یک خواسته و مطالبه مردمی است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها